| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 april 2007 Locatie: Limburg, België
| Hallo, Ik heb hier nog niet veel gezegd op dit forum maar ik lees het wel al een hele tijd. Ik zou graag beginnen aan een Caseconstructie maar ik heb een aantal vraagjes en ik weet niet waar ik ze moet stellen Daarom hoop ik dat jullie me wat willen verderhelpen Hoe werkt een UV plexiplaat / Fan ? Moet je er dan ook speciale uv CCFLs of LEDs bijkopen?? (waar kopen?) Maakt het uit welke kleur die CCFLs / LEDs dan zijn of zijn ze maar in 1 kleur beschikbaar (blauw) ? Kan je ook gewone leds gebruiken om uv plexi te laten schijnen ? Dan: Zijn er limieten op hoogtes voor cases? En hoe weet je hoeveel Fans / LEDs / CCFLs je mag aansluiten op een voeding van bvb 400W?? Nu mijn project heeft met Viva Las VVVegas te maken en ik denk wel dat het interessant wordt :P Alvast bedankt en als mijn Thread hier niet past dan smijt em maar in de vuilbak ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 april 2007 Locatie: Arnhem
| Als je UV plexi wil laten oplicten oplichten heb je idd. UV leds of CCFL's nodig. UV leds/CCFL's zijn blauw/paars van kleur. Je kan echter ook gewoon plexi laten oplichtten met gewone felle leds. Het lijkt dan net alsof het plexie 'licht' geeft. En limieten aan een case? Waarom? :P Nee die zijn er niet. En je kan heel veel leds en ccfl's aan een voeding van 400W hangen ![]() |
| | |
| | #3 (permalink) |
| oke bedankt. Ik denk wel dat het een groter project wordt dan de meeste aangezien ik er heel wat ga inbouwen ![]() Ik heb al 1 case achter de rug maar dat was gewoon oefeninng eigenlijk. Het meeste materiaal was rommel dat ik niet meer gebruikte. En de hardware IDE poorten voor disk en hdd werken niet meer dus kan ik mn pc ook niet meer rebooten (denkik toch niet) volgende wordt een project waar ik een paar sponsers moet voor zoeken aangezien het redelijk groots en ingewikkeld is Weten jullie misschien goede (web)winkels (Limbug-belgie) die goede service hebben en die misschien iets van de prijs afdoen ?? Alvast nog eens bedankt Casejunkies Ruulz ![]() |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 10 juli 2007
| Citaat:
De foto's zijn niet echt supergoed maar in mijn topic ( http://www.casejunkies.com/forum/viewtopic.php?t=15650 ) zie je een simpele mod die ik heb gedaan. Ik heb daarbij ook gebruik gemaakt van UV plexi. In de eerste paar foto's heb ik geen UV CCFL's gebruikt en is de UV plexi plaat gewoon zo goed als wit/transparant en de foto's daarna wel. Daarbij zie je dus dat die plexiplaat helemaal blauw/paars opgloeit. Voor (goede) webwinkels en reviews daarover wil ik je verwijzen naar http://tweakers.net/shopreview/
__________________ Come together with a smile | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| Voor casemodding ga ik altijd naar bg-computers.nl. Ze verzenden ook naar België. Voor casemodding is het de allerbeste winkel. Limieten zijn er idd nooit, maar bedenk wel het volgende: hoe groter de case, hoe langer de kabels.
__________________ ! www.bouweenpc.nl ! |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Ik haal leds bij samenkopen.net
| | |
| | #9 (permalink) |
| oke, Allemaal heel erg bedankt voor de info. Ik ben nu aan het twijfelen tussen IT service en bgcomputers en de pc zelf moet ik ook nog ergens vinden. Bovendien heb ik SketshUp geprobeerd en de ontwerpen beginnen vorm te krijgen. Het wordt een grote kast maar daar zit niet alleen een pc in Leds kopen doe ik ook bij LEDs-buy.nl, heb nu een spiegelgravure gemaakt voor mijn peter zijn verjaardag en die laat ik ook lichgeven op batterij en LEDs. ![]() spiegelgravures doe ik graag Weet misschien ook iemand hoe je de hoeveelheid draadjes beperkt bij het solderen? ![]() |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Gewoon alles parallel schakelen en elke LED met een aparte weerstand. Of bedoel je dat niet?
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 april 2007 Locatie: Arnhem
| Da's een goede gravure! Alleen dat voor mn peter snap ik niet. Voor casemod zooi kun je het beste bij bgcomputers zijn en een hele pc zou ik bij azerty of alternate bestellen. Met bg en azerty heb ik zelf geen ervaring maar ik heb er goede dingen over gehoord. Bovendien ga ik bij azerty ook eens even wat productjes aanschaffen Bij bgcomputers hebben ze vrijwel alleen gamers/overclock/casemod stuff. Maar casemod stuff is daar redelijk goedkoop. We horen 't wel ![]() |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Maar IT Service is naar mijn weten Belgisch. Alternate zuigt wat betreft service.
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 juli 2007 Locatie: Delft
| Citaat:
Freezinghardware.nl heeft ook wel redelijk wat casemod stuff voor een redelijke prijs | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Aerogate II vraagjes | d.wagenaar | Cooling & OC Junkies | 20 | 4-04-2006 16:55 |
| Vraagjes | brantje | Elektronica Junkies | 31 | 27-06-2005 11:22 |
| Vraagjes | booger | Hardware Junkies | 1 | 16-05-2005 23:45 |
| Enkele vraagjes | PeaceMaker | Casemod Junkies | 9 | 10-09-2004 12:22 |