Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 25-07-2007, 21:00   #1 (permalink)

Standaard Houten case (advies)

Hallo,

na al een tijdje het idee te hebben om een eigen case te maken, ben ik dan eindelijk begonnen. Ik wil graag een houten case maken en dit wordt tevens mijn eerste casemod.

Mijn hoefdoel is om stilte te creëren op mijn kamer. Dus heb ik gekozen voor waterkoeling. Ik zal gebruik maken van een radiator die 20x41cm is met een koeloppervlakte van 18x32cm. Hierop wil ik, als het betaalbaar is, twee ventilatoren van 25cm gebruiken die 820touren per minuut draaien en lekker stil zijn.

Nu kwam ik op deze design uit: klik

het ziet er erg simpel uit, maar de ingangen van de ventilatoren zou ik dan rond willen maken, plus alle randen van de case, zodat het een zacht design wordt.

Maar in ieder geval, de ventilatoren zuigen lucht vanuit de case naar buiten toe. Met behulp van een fan-duct (wat nog niet getekend is) sluiten de 2 ventilatoren volledig aan op de radiator. Ik heb 5 gleuven van 1cm breed gemaakt om verse lucht naar binnen te laten komen. Uiteraard zal hier een filter achterkomen voor stof etc. Maar nu de vraag, zal dit goed genoeg zijn om redelijk hoeveelheid lucht naar binnen te kunnen halen om mijn radiator voldoende te koelen ?

Verder als het mij niet gaat lukken om twee 25cm ventilatoren te krijgen, dan ga ik voor 3x12cm fans. klik. Dit zal dan denk ik iets minder stil worden en ook minder koeling, of zal dat niet zoveel schelen?

Verder had ik het idee om mijn hardeschijf in de buurt van mijn radiator te plaatsen zodat die gekoeld wordt door ventilators.

Mijn case wil ik maken van 0.8mm mdf, dit lijkt mij stevig genoeg. Misschien dat ik sommige delen vervang door plexiglas zodat het lichter qua gewicht wordt. Het hout wil ik aan elkaar vastlijmen met houtlijm, behalve de linker side-panel van de kast. Deze moet los en vast kunnen. Alleen vraag ik mij af wat een handige manier is om een soort van systeem te maken zodat je die side-panel makkelijk los/vast kan maken.

Heeft iemand nog verdere suggesties over de design en of de plaatsing/hoeveelheid fans, of andere tips, dan zou ik dat graag willen weten.
Dark is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25-07-2007, 21:05   #2 (permalink)

Standaard

Heb je nog geen tekeninge ofzo is wat makelijker voor ons Voor de rest zijn er ook helestille 120MM fans hoor...
Oud 25-07-2007, 21:36   #3 (permalink)

Standaard

er staan twee linkjes aangeduid met Klik ... misschien niet al te goed te zien
Oud 25-07-2007, 22:26   #4 (permalink)

Anonnymous!'s schermafbeelding

Standaard

Een goedendag

Ik denk dat 5 sleueven van een 1cm wel wat lucht naar binnenkrijgt (ligt er aan hoe lang die sleuven zijn natuurlijk) maar ik denk dat het verstandig is om nog wel een stille intake fan te plaatsen.
Het verschil tussen 2 25cm fans en 3 120mm fans zal niet zo veel uitmaken maar denk dan wel aan de regel hoe groter hoe stiller

Ik snap je idee niet helemaal met je fanduct hopelijk heb je hier snel tekeningen van.

Zoals jij het overbrengt belooft het veel, suc6
Oud 26-07-2007, 12:41   #5 (permalink)

Standaard

Hoe wil je de indeling gaan doen verder? Met name over de plaatsing van de voeding en de pomp heb ik nog niets gelezen, misschien dat je daar ook iets van een tekening voor hebt? De fan in de voeding kan je eventueel ook als intake gebruiken als je hem tegen de zijkant ofzo monteert.
Oud 26-07-2007, 17:02   #6 (permalink)

Standaard

die 250mm fan hebben 105cfm dus zou uitkomen op 210cfm voor twee
ligt er dus aan wat voor 120mm je neemt misschien kom je wel op meer cfm uit dan met die twee 250mm.
En denk wel dat die sleuven genoeg zijn voor het aanzuigen.

Voor je sidepanel zijn er zoveel mogelijkheden.
bv een pianoschanier aan de achterkant en aan de voorkant een kleine magneet sluiting, dit heb ik gebruikt bij mijn laatste case werkt perfect. Ipv een magneetsluiting kun je ook een magneetsluiting nemen waarje tegenaan kan drukken dan hij dan opengaat. Zoiets komt in mijn volgende case.

nog 1 tipje probeer zo min mogelijk het mdf aan elkaar te schroeven een de buitenkant.
als je dit met plamuur afdekt en later gaat spuiten komen naar verloop van tijd bultjes van de plamuur tevoorschijn door je spuitwerk. dat is zonde en de lijm houd alles echt wel bij elkaar.
Sleepynl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-07-2007, 17:48   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ragon
Hoe wil je de indeling gaan doen verder? Met name over de plaatsing van de voeding en de pomp heb ik nog niets gelezen, misschien dat je daar ook iets van een tekening voor hebt? De fan in de voeding kan je eventueel ook als intake gebruiken als je hem tegen de zijkant ofzo monteert.
de indeling doe ik vrijwel hetzelfde als een normale case...

Pomp + resevoir komen op de bodem denk ik, even kijken hoe het gaat zitten met de ruimte... de ontluchting komt boven mijn radiator...

Ik zal na het weekend weer even wat tekeningen posten, eerst nog even maten opnemen en meten... Even kijken wat mij het handigst lijkt

Ik denk dat ik maar voor 3 aerocool turbine 2000 fans ga. Die 25cm fans zijn nogal moeilijk te krijgen. Of ik moet via Amerika bestellen, maar dan komt er 40dollar verzendkosten overheen ofzoiets, en dat is niet echt de moeite meer :/ helaas. Elke shop in Nederland verkoopt wel van die kut cases met 25cm fan, maar geen enkele shop wilt die fans los verkopen

Citaat:
Voor je sidepanel zijn er zoveel mogelijkheden.
bv een pianoschanier aan de achterkant en aan de voorkant een kleine magneet sluiting, dit heb ik gebruikt bij mijn laatste case werkt perfect. Ipv een magneetsluiting kun je ook een magneetsluiting nemen waarje tegenaan kan drukken dan hij dan opengaat. Zoiets komt in mijn volgende case.
Ik wil graag een scharnier die niet te zien is, welke is daarvoor geschikt? Of is een pianoscharnier ook 'ontzichtbaar' te maken ?
Oud 27-07-2007, 16:55   #8 (permalink)

Standaard

pianoschanier is niet ontzichtbaar te maken jje kunt hem wel aan de achterkant zetten dat ie minder opvalt.

Wel een ontzichtbare methode:
een inboorschanier. nadeel is dan je dik mdf moet hebben. 16-18mm
nog een optie
Wat ook wel ziet bij oudere meubels.
zit een pennetje aan de onder en bovenkant van de deur die dan in een busje zitten in de kast dus je ziet ze niet zitten maar dan moet je wel dikker mdf gebruiken (ongeveer 12mm)
zoiets dus: http://www.nieuwlaat.com/album/album...100%200YM.html
http://www.nieuwlaat.com/album/album.../DSC04230.html
Sleepynl is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-07-2007, 16:38   #9 (permalink)

Standaard

Weet iemand toevallig nog een programma om een knappe tekening te maken?

Ik maak nu gebruik van google sketchup, maar het plaatsen/heen en weer schuiven van componenten werkt zo beroerd daarin :P of ik doe iets fout
Oud 29-07-2007, 23:11   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dark
Weet iemand toevallig nog een programma om een knappe tekening te maken?

Ik maak nu gebruik van google sketchup, maar het plaatsen/heen en weer schuiven van componenten werkt zo beroerd daarin :P of ik doe iets fout
licht er aan of je het fout doet
miss is dit , denk het niet maar miss zit er wa tusse .
klik
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
1st mod houten case nijntjestfreak Casemod Junkies 7 25-04-2006 17:02
houten case???? casemodding Casemod Junkies 5 12-11-2004 17:19
PA markt Houten DJD xtreem Area 1337 10 4-03-2004 17:56
Houten case icezAz Casemod Junkies 19 25-02-2004 20:54
Pics van een houten Case CommanderBart Casemod Junkies 15 25-06-2003 09:04

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.