Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 1-07-2007, 18:57   #1 (permalink)

Standaard Zwart en zwart?

Hoi Medeforumgangers,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor soort zwart ze op 'orginele' computer behuizingen doen...
Is het nou hoogglans zwart met hoogglans vernis of mat zwart met hoogglans vernis.
Oud 1-07-2007, 19:05   #2 (permalink)

GC_Vos's schermafbeelding

Standaard

Meestal is het mat om opvallende vingerafdrukken te voorkomen. Het verschilt alleen per case.
GC_Vos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1-07-2007, 19:08   #3 (permalink)

Standaard

Thanks, ik ben namelijk bezig met een case en ik heb bij een vorige case hoogglans zwart gebruikt, maar dat zag er niet uit, vooral de voorkant (die van plastic is).
Ik heb nu vakantie, dus als ik echt ben begonnen met mijn case zal ik hem hier wel eens posten...

Nogmaals bedankt!
Oud 1-07-2007, 23:07   #4 (permalink)

Standaard

Computerkasten worden vaak voorzien van een coating.
Dit is iets anders als gewoon spuitwerk. Coating wordt op een heel andere manier op de kast aangebracht waardoor alles er anders uitziet. Een coating is vaak ook veel
makkelijker strak te krijgen. Ook is het voordeel van een coating dat het echt hard spul is (dit door de warmte waarmee het op de kast aangebracht wordt).

Als je de case zelf wil spuiten kan dit met mat en met hoogglans. Ik raad je wel aan om de case op zijn minst HEEEL erg goed te schuren en te ontvetten. Verder wil ik je ook aanraden om de tijd te nemen voor je spuitwerk. Neem de juiste afstand, Doe alles laag voor laag, maak een laag niet te dik, laat elke laag goed drogen. En kijk ook zeker naar een goede vernis. Die heb je dacht ik ook wel mat. Met een goede vernis maak je je spuitlaag gewoon een stuk steviger. Dit zorgt ervoor dat je niet bij elke keer dat je met je kast ergens tegenaan stoot er een stukje verf weg valt.
Oud 1-07-2007, 23:09   #5 (permalink)

Standaard

Mijn ProCase Zirco AX is uit de volgende reeks (als dat correct is) denk ik Zijdeglans.

Mat
Zijdeglas
Hoogglans

Hij glanst namelijk wel een beetje maar spiegelt niet. Dus zeker geen mat en geen hoogglans.

EDIT: Wat is vernis? Is dat gewoon lak?
Oud 2-07-2007, 19:00   #6 (permalink)
Moderator

R@mon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Oizo
EDIT: Wat is vernis? Is dat gewoon lak?
Vernis is in feite blanke lak De term ''vernis'' gebruikt men meer bij het schilderen.

@Niels van de Poll;
Het is van belang dat je alles juist voor behandeld voordat je daadwerkelijk gaat spuiten.

Ik las dus dat je front niet helemaal was geslaagd, heb je wel de juiste primers hanteert? Het geeft n.l ''speciale'' primers voor kunstoffen/plastic. Bij een gewone primer hecht de lak slecht/minder goed op een plastic/kunstof voorwerp.
Oud 2-07-2007, 19:28   #7 (permalink)

Standaard

Allemaal bedankt voor jullie reacties!

@R@mon, ik heb inderdaad wel goeie primer gebruikt, maar ik had hoogglans-zwart gebruikt, en dat was veel te glimmend in verhouding met de 'standaard' zwarte behuizingen uit de PC-shop!
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[GZ] 5mm zwart plexiglas brinkdinges Recycle Junkies (V&A) 2 16-10-2007 20:53
pc werd zwart. killerm8 Hardware Junkies 5 26-07-2007 11:10
Glazig zwart op mdf? Eigeel Casemod Junkies 1 28-01-2007 10:22
Zwart/wit beeld met tv-out R@mon Software Junkies 5 1-04-2006 14:33
zwart frontje GBCHEATER Casemod Junkies 28 3-12-2003 19:48

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.