| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 december 2006 Locatie: Hardenberg
| Hoi Medeforumgangers, Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor soort zwart ze op 'orginele' computer behuizingen doen... Is het nou hoogglans zwart met hoogglans vernis of mat zwart met hoogglans vernis.
__________________ Niels van de Poll, http://www.rallylive.nl |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Thanks, ik ben namelijk bezig met een case en ik heb bij een vorige case hoogglans zwart gebruikt, maar dat zag er niet uit, vooral de voorkant (die van plastic is). Ik heb nu vakantie, dus als ik echt ben begonnen met mijn case zal ik hem hier wel eens posten... Nogmaals bedankt! ![]()
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 april 2006 Locatie: Tilburg
| Computerkasten worden vaak voorzien van een coating. Dit is iets anders als gewoon spuitwerk. Coating wordt op een heel andere manier op de kast aangebracht waardoor alles er anders uitziet. Een coating is vaak ook veel makkelijker strak te krijgen. Ook is het voordeel van een coating dat het echt hard spul is (dit door de warmte waarmee het op de kast aangebracht wordt). Als je de case zelf wil spuiten kan dit met mat en met hoogglans. Ik raad je wel aan om de case op zijn minst HEEEL erg goed te schuren en te ontvetten. Verder wil ik je ook aanraden om de tijd te nemen voor je spuitwerk. Neem de juiste afstand, Doe alles laag voor laag, maak een laag niet te dik, laat elke laag goed drogen. En kijk ook zeker naar een goede vernis. Die heb je dacht ik ook wel mat. Met een goede vernis maak je je spuitlaag gewoon een stuk steviger. Dit zorgt ervoor dat je niet bij elke keer dat je met je kast ergens tegenaan stoot er een stukje verf weg valt.
__________________ Er zit in de doos een rechthoekig ding gemaakt van papier. Als je goed kijkt is dit niet uit één geheel gemaakt, maar bestaat het uit blaadjes... Dat heet een handleiding. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Mijn ProCase Zirco AX is uit de volgende reeks (als dat correct is) denk ik Zijdeglans. Mat Zijdeglas Hoogglans Hij glanst namelijk wel een beetje maar spiegelt niet. Dus zeker geen mat en geen hoogglans. EDIT: Wat is vernis? Is dat gewoon lak?
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt |
| | |
| | #6 (permalink) | |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Citaat:
De term ''vernis'' gebruikt men meer bij het schilderen.@Niels van de Poll; Het is van belang dat je alles juist voor behandeld voordat je daadwerkelijk gaat spuiten. Ik las dus dat je front niet helemaal was geslaagd, heb je wel de juiste primers hanteert? Het geeft n.l ''speciale'' primers voor kunstoffen/plastic. Bij een gewone primer hecht de lak slecht/minder goed op een plastic/kunstof voorwerp.
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... | |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Allemaal bedankt voor jullie reacties! @R@mon, ik heb inderdaad wel goeie primer gebruikt, maar ik had hoogglans-zwart gebruikt, en dat was veel te glimmend in verhouding met de 'standaard' zwarte behuizingen uit de PC-shop!
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [GZ] 5mm zwart plexiglas | brinkdinges | Recycle Junkies (V&A) | 2 | 16-10-2007 20:53 |
| pc werd zwart. | killerm8 | Hardware Junkies | 5 | 26-07-2007 11:10 |
| Glazig zwart op mdf? | Eigeel | Casemod Junkies | 1 | 28-01-2007 10:22 |
| Zwart/wit beeld met tv-out | R@mon | Software Junkies | 5 | 1-04-2006 14:33 |
| zwart frontje | GBCHEATER | Casemod Junkies | 28 | 3-12-2003 19:48 |