| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 maart 2007 Locatie: Bergambacht
| Heey mensen Ik ben van plan om mijn kast (Centurion 534) een beetje te veranderen. En dan wil ik mijn kast spuiten en nog een extra fan in de 3 bays doen. Maar ik heb best veel kabels dus die wil ik ook op ruimen Ik weet all bijna bij elke kabel waar hij komt alleen mijn sata kabel weet ik niet hoe ik die moet verbergen. Ik dacht eerst helemaal erachter maar dan kom ik op de 125 cm uit en zo lange kabels verkopen ze niet Weet iemand nog een oplossing? En trouwens heeft er iemand een platte ide kabels langer dan 60 cm? Leo |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Citaat:
IDE kabels zijn er geloof ik tot 90cm, maar dan is de werking niet meer gegarandeerd. Je kunt je ide kabels ook in stukjes snijden en opvouwen, zoals in de [CM] in mijn signature.
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! | |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Je kunt niet zomaar kabels aanelkaar solderen... Ja KAN wel, maar dan werkt het vast niet. Die kabels zijn van hoge kwaliteit, en als je er dan in zit te solderen. Bovendien, sommige kabels mogen maar maximaal 1 meter lang zijn, denk aan SCSI kabels, die mogen iets van 1 of 2 meter lang zijn. Dus, ik raad je aan je kabel ergens anders weg te werken. Enne, kabels hoeven niet altijd lelijk te zijn... Zolang je ze maar op de juiste manier gebruikt. ![]()
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Oow okey Welke kabels kan ik gerust in me kast ( zichtbaar ) laten hangen dan? En ik wil spiral wrap gebruiken voor zichtbare stukjes, of kan ik beter dan gaan sleeven? Ik heb nog nooit kabels gesleeved dus, maar met die handleiding red ik het denk wel. EDIT: En welke maten (diameter) zijn het best voor sleeven of van een spiralwrap? @Brink Waar heb jij die power/reset frontkabeltjes gelaten?, want zie heel weinig kabels bij jou En nog 1 ding: Waar kopen jullie je mod spullen? Ik zit nu te kijken bij bg |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| Voor sleeven is niet echt een handleiding (nodig). Sleeven is wel veeeeeeeeeel mooier dan spiral wraps. Hier kan je er wat over vinden: http://www.casejunkies.com/forum/vie...=asc&start=315 http://www.casejunkies.com/index.php...0001&hl_id=485 Die tutorial is al wel verouderd. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Okey dan ga ik sleeven ![]() Maar welke diktes heb je nodig bij Sleeven , want er is 3mm 10mm en 13mm ![]() En bij krimpkous? 3/6/9/20 of 25 mm Ik hoef alleen de molex en s-ata kabels te meshen. Welke maat zou ik doen? |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| Ik denk dat je voor molex het beste 5 mm kan gebruiken, en dan ongeveer 10mm krimpkous. Houd er wel rekening mee dat je de molex connectors er af moet halen, anders krijg je het sleeve niet goed om de kabels heen, hier zijn de connectors te breed voor. Ik raad je aan een ToolX aan te schaffen voor een paar euro, deze bieden echt een uitkomst. Als je de krimpkous mooi ook om de connectors zelf heen wilt, heb je breder krimpkous nodig, van 25mm. Dit zal daarentegen weer te breed zijn om om de kabels zelf heen te krimpen, dus daar moet je weer wat smaller krimpkous omheen doen. Vergeet ook niet kabelbindertjes te kopen. Bij de DHZ heb je er veel meer voor het geld dan als je het bij een casemod shop koopt, daar vragen ze zo meerdere euro's voor 25 van die dingen. Met de cablebinders komt het sleeve stevig vast te zitten om de kabels, hieromheen moet dan weer het krimpkous. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| -350 voor 2 euroNou ik zat pas te kijken bij bigg boss onze plaatselijke doe het zelf zaak en daar waren Kabelbinders 5 euro maar er zaten niet veel in ![]() Maar ik ben ook niet van plan om naar een stad te gaan, want ben nog maar 15 en heb geen zin om ff 11 KM te fietsen voor kabelbinders. Ben niet lui hoor, rij elke dag 14 km voor naar me school. -Mijn behuizing is van aluminium. en ben van plan om er sleuven erin te gaan slijpen, maar wat is dan het beste slijp schijfje voor je dremel? Diamant ? -Kan je de voeding stekkers van je S-ata hardeschijf sleeven? , want ik weet niet hoe je dat stekkertje los krijgt ![]() -Ik wil mijn binnekant spuiten, maar heb ik daar ook een grond laag enzo voor nodig ? Ik wil hem mat zwart maken. Ik wil graag advies hebben ![]() |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Geregistreerd: 19 december 2006 Locatie: Lelystad
| Citaat:
Je hebt ze in allerlei kleuren en vast ook wel al in uv reactief....... wat betreft spuiten ja er is eerst een grondlak nodig voor een beter hechting en eindresultaat op blank metaal. Volgens mij is de binnenzijde een soort van gegalvaniseerd blik ofzo dus heb je een nonferro primer nodig (bij de Gamma van Hammerite) maar deze is erg duur. Je kan denk ik ook een gewone autoprimer gebruiken.
__________________ "its nice to be important But its more important to be nice" | |
| | |
|
| « keyboard mod
|
Witte sleeve » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| IDE-kabels wegwerken | Kaz'Duzar | News & Review Junkies | 20 | 29-11-2006 09:18 |
| Kabels | Pawiro | Elektronica Junkies | 0 | 21-01-2006 00:31 |
| Kabels | GBCHEATER | Hardware Junkies | 5 | 27-03-2005 19:31 |
| Rommelige kabels | Casemod Junkies | 23 | 3-03-2004 22:31 | |