| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 28 november 2006 Locatie: bennekom
| mn allereerste was deze en nu ben ik al weer bijna klaar met iets wat weer in die richting zit. altijd als veelal digitaal werkende artiest heb je live natuurlijk ook het liefst een computer bij je, maar om nou je knalwit (met blauwe) fragiele huis-tuin-en keuken kastje naast al dat mooie zwarte verstevigde spul neer te zetten (en het bovendien ook nog de hele reis kras en deukloos te houden), dat gaat misschien voor 2 of 3 keer, maar daarna hou je em het liefst gewoon veilig op je kamer, en ga je dan maar sparen voor een dure sampler. een laptop kopen is ook een optie, alleen in de muziekwereld voor studenten zijn die in de eerste plaats duur als je een sterke nodig hebt. En andere nadelen zijn dat je er voor de rest van zn leven niks meer aan kan veranderen, en dat de meeste asio geluidskaarten voor usb2.0 haast 2x zo duur zijn als de pci (x) varianten, die exact hetzelfde doen. En de accu doe je het ook haast niet voor (er is geen enkele dj booth/podium waar geen stroom aanwezig is, en op je accu gaat je cpu waarschijnlijk toch speedsteppen, iets waar de meeste audioprogrammas niet van houden)... maargoed, nu ik mn inleiding klaar heb, ziehier de goedkopere en stevige oplossing op het probleem : de flightcase pc(maargoed, deze is niet uniek zoals mn vorige mod, hij is dan ook geinspireerd op een foto die ik heel lang geleden zag van iemand die ook zoiets had gedaan) ![]() ![]() zoals ik boven ergens ook al noemde; ik ben student zonder bergen geld... veel onderdelen zijn 2ehands en budget, de specs: ASUS p5p800-vm 3.4 ghz HT 512 mb ddr400 ram 120 gb sata schijf 250W voeding en een random 32x cdrom drive die ik op zolder vond (just in case, in de eerste plaats om er een OS op te installeren en voor noodgevallen, sowieso moet je em nl eerst helemaal uit zn hoesje trekken voordat je er een cd in kan stoppen) overige ingredienten voor de liefhebbers: 8 stalen bolhoeken 2 vlindersloten 102x105x10 mm +/- 4 meter 25x25x1,5 aluminium L profiel 40 cm 10x10x1,5 aluminium L profiel 50 cm 15x15x1,5 aluminium L profiel 50 cm aluminium H profiel 2,1 vierkante meter 8mm dik mdf 1 vierkante meter zwart isolatieschuim 140 popnagels 16x4 mm constructielijm 5 euro fiets-verfspuitbus, glimmend zwart hij is nog niet helemaal af, de vlindersloten en handvaten moeten er nog in komen omdat mn bestelling wat vertraging heeft. ik ben begonnen door een zo klein en goedkoop mogelijke m-ATX kast te kopen via marktplaats, toen stuitte ik op een oude hp vectra achtige kast die ironisch genoeg exact even groot is als de mixer die ik hiervoor al had gemod, voor 20 euro deed de ex it beheerder em inclusief voeding aan me weg. na wat meten ben ik 4 dagen aan het bouwen geslagen met de gebruikelijke flightcase onderdelen (bolhoeken, aluminium L profielen, popnagels, mdf etc) en het eindresultaat is een geisoleerde flightcase, met een pc die precies tussen de isolatie door erin klemt, maar toch eruit getrokken kan worden, mocht ik onderdelen willen vervangen of windows erop installeren. op de fotos zie je ook dat ik een koelgat voor de zekerheid boven de processor heb gezet, en wat op ongeveer dezelfde manier als in mn vorige mod zn lucht via de zijkant verkrijgt, hier door een uitsparing in het schuim... ik weet niet of het nodig was, maar nu is ie iig wel goed geventileerd (de voeding diende sowieso al als kastfan, en de processor kan nu ook lucht van buitenaf aanzuigen)... en zeg ns eerlijk, het patroontje ziet er stylish uit http://freewebs.com/dennismalmberg/f...uw/coolgat.jpg http://freewebs.com/dennismalmberg/f...bouw/lucht.jpg http://freewebs.com/dennismalmberg/f...lfbouw/all.jpg
__________________ "dust bunnys have the future" |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Wil je je plaatjes even verkleinen naar maximaal 500 pixels breed, dit verprutst de layout van de pagina. Alvast bedankt. Leuke case trouwens, hoewel een beetje lichteffecten ook niet mis zouden zijn.
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Geregistreerd: 28 november 2006 Locatie: bennekom
| Citaat:
__________________ "dust bunnys have the future" | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 maart 2006 Locatie: België : Brugge
| idd, een beetje licht zou niet mis staan, maar gezien de case bedoeld is om veel te verplaatsen is een window niet aan te raden dus misschien toch gewoon een ledfan of 2 in de case verwerken? zou wel mooi staan bij de rest van uw dj installatie.
__________________ http://www.skumfirenet.com |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 juli 2006 Locatie: Culemborg
| Hmm, niet mee eens. Het is juist wel mooi zo vind ik. Een mixtafel of zo heeft ook geen pimping verlichting, het zou een beetje misstaan als je hier dan ledfans in gaat zetten. Just my opinion. 'T idee van een flightcase pc vind ik erg slim, en het is mooi en degelijk uitgevoerd als ik het zo zie. Edit: @ biokip hieronder, er zit altijd dure elektronica in die kistjes hoor. :P Dus dat zal wel meevallen. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CIP] Flightcase Update :D | zeilgekje | Casemod Project Logs | 28 | 13-08-2007 23:52 |
| Half Live 2 Mod | LightStar | Casemod Junkies | 2 | 26-05-2004 12:03 |
| flightcase | QuincMan | Casemod Junkies | 21 | 16-03-2003 13:30 |