| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 mei 2007
| (als dit niet het goede subforum is, sorry, het was me niet helemaal duidelijk in welk deel ik deze vragen moest plaatsen.) Ik ben van plan om in de nabije toekomst een case constructie te gaan maken... Van alu. Dit wil ik echter ook gaan verven, en daar loop ik tegen een paar dingen aan die blijkbaar met alu te maken hebben. 1) welke plamuur ik nodig heb. Ik ga ervan uit dat ik wel krasjes en deukjes erin ga maken, die later natuurlijk niet meer te zien moeten zijn. Maarrr, ik dus naar de website van alabastine (merk wat ze veel bij de gamma verkopen dacht ik z , en daar staat dus bij veel plamuur: niet geschikt voor aluminium... Mijn vraag is dus, welke plamuur werkt wel op alu. 2) Primer: deze schijnt op non-ferro basis te moeten zijn, hammerite (wel duur, maarja) zou moeten voldoen. Hier ben ik al redelijk zeker van, maar als iemand alternatieven heeft voor die hammerite, hoor ik het graag. Overigens is dit mijn voorlopge plan van aanpak (ook hier weer graag opmerkingen over of dit helemaal fout is, of verbeteringen nodig zijn etc...) schuren (&schoonmaken/ontvetten) plamuur schuren (&schoonmaken/ontvetten) primer schuren (&schoonmaken/ontvetten) grondverf (is die nog nodig na de primer??? heb alleen maar ervaring met hout schilderen....) schuren (&schoonmaken/ontvetten) lak (verschillende dunne lagen) Bij voorbaat dank ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Voordeelverpakking Geregistreerd: 3 december 2005 Locatie: 51.9713252344, 6.2950180024
| 2. Dat je primer voor non-fero metalen nodig heb klop wss wel aangezien aluminium een non-fero metaal is. op je andere vragen weet ik geen antwoord. *hij staat inderdaat in het verkeerde supforum.*
__________________ Ga is lekker dood ofzo ![]() |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 december 2006 Locatie: Lelystad
| Neem eesn een kijkje bij de plaatselijk autoshop daar hebben ze spuitbussen met alluminium primer voor een euroo'tje of 10 Als je deze eerst gebruikt kan je daarna met spuitplamuur van dezelfde zaak de krassen wegwerken door de hele plaat met meerdere lagen te spuiten. Hierna met waterproof shuurpapier nr 1000 uit weer diezelfde zaak alles netjes met de hand gladschuren (uiteraard het oppervlak nathouden). Grondlak erover en een andere kleur die je toevallig nog hebt liggen daar weer overheen nevelen daarna weer met waterproof 1000 vlakschuren zodat de nevel is weggeschuurd dan heb je een echt glad oppervlak. Hierna kan je in meerdere dunne lagen de uiteindelijke lak aanbrengen, eventueel tussendoor weer met 1000 schuren. Als je het echt af wilt maken dan na de laatste laklaag met 1200 en veeeeeel water voorzichtig schuren (niet teveel druk) en uiteindelijk een laag blanke lak. Tip een paneel is voor het grootste gedeelte vlak dus gebruik een blokje onder je schuurpapier voor het beste resultaat succses
__________________ "its nice to be important But its more important to be nice" |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [VR] aluminium koffer | frans | Recycle Junkies (V&A) | 2 | 11-08-2007 09:33 |
| Aluminium polijsten | bbbb | Casemod Junkies | 4 | 8-07-2006 11:49 |
| Hout of Aluminium ? | Bobie | Casemod Junkies | 11 | 29-09-2005 17:26 |
| Aluminium of staal? | Ice T | News & Review Junkies | 11 | 7-04-2004 17:47 |