| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 april 2007 Locatie: Groningen
| Hallo iedereen, Ik volg al een tijdje sites zoals casejunkies,tweakers,etc.(mooie cases trouwens!) en ik heb ook al een aantal kleine mods gedaan(o.a. naam op side window indremelen, etc.) maar nog niets groots. Nu zat ik te denken: het zou mooi zijn om een tafelventilator(niet zo'n kleintje, een redelijk grote) uit zijn plastic behuizing te halen en in de pc in te bouwen. Mijn idee was dus: Fan+controlepaneeltje(waarmee je de snelheid bepaalt) in de de kast inbouwen(paneeltje binnenin of aan de bovenkant). Het idee was ook om de fan grill zwart te maken(kleur van mijn case) en de fan blades uv reactief(bijv. met uv reactive paint) Mijn vragen: 1)Is het makkelijk om zo'n fan uit de plastic behuizing te halen? 2) is het mogelijk om dit 'controlepaneeltje' met de knopjes bijv. zomaar aan de binnenkant van de kast in te bouwen? 3) werkt deze uv reactieve verf goed op plastic? 4) Ik wilde deze fan aan in de rechterzijde van mijn case bouwen, heeft deze dan wel een fatsoenlijk effect op de temperatuur?(aangezien deze dus gedeeltelijk tegen de backplate van het moederbord zit aan te blazen) 5) gaat mijn airflow er zo niet aan? 6)zit er een groot verschil tussen de paint en de lak? links: UV Verf voorbeeld tafelventilator: Plaatje table fan |
| | |
| | #3 (permalink) |
| ja en nee. Dit is natuurlijk mogelijk, maar ik wil zo'n fan hebben waarvan je de stand kan regelen(bijv. laag,gemiddeld,hoog) zodat ik dat lawaai zelf kan beperken. Bij laag draait zo'n fan langzaam, hoor je 'm amper, maar geeft 'ie toch flink wat airflow. Tenminste, dat was het idee. Als ik wil kan ik deze natuurlijk ook gewoon uitzetten(bijv. in de winter) maar in de zomer is dit wel erg handig. Nu graag terug op mijn vragen en de mogelijkheden. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| bedankt voor het aanbod, maar ik doe het liever zelf. Ook geloof ik dat die tafelventilatoren meestal een nog grotere diameter hebben dan 25cm. Ik zal ook eens even kijken hoe groot mijn side window eigenlijk is, zodat ik weet of ik de fan er wel in kan plaatsen(of dat de een van de zijkanten echt praktisch helemaal weg moet)toch wil ik graag terug naar de vragen: is dit mogelijk, en zal die uv paint goed werken op plastic? edit: heb even gekeken, table fans zijn meestal 30cm terwijl zo'n fan op een poot meestal 35cm is. Ik wil eigenlijk dat die fan praktisch de hele zijkant inneemt(aan deze kant is toch niet zoveel te zien...) of wordt dat dan weer te opzichtig?->even bijvoegen: in deze kant zit geen sidewindow. Ik wil de fan niet aan de andere kant doen omdat ik dan mijn mooie window eruit moet halen, en in het stuk waar niets te zien is weer in moet bouwen.. |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Ik had de kast al even opgezocht. Waarschijnlijk had je deze over door je watercooling mod.. Anyway: ik ben wel van plan zo'n rooster ervoor te bouwen. Dat vind ik ook erg lelijk aan deze fan. Ik weet alleen niet of ik een deel, of eigenlijk het gehele rooster naar buiten wil laten steken. Ik kan binnenkort best even wat in elkaar photoshoppen zodat jullie een idee krijgen van wat ik bedoel. Op het moment heb ik het daar een beetje te druk voor, dus dat zal even moeten wachten |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2007 Locatie: 86.91.132.32
| Die ventilatoren zijn toch veels te dik?
__________________ ! www.bouweenpc.nl ! |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Als je de hele grill bedoelt, ja, ik was van plan zoizo de helft eraf te halen. Ik had het over diameter, niet over de dikte van 30cm als je dat bedoelt. Als de ene helft van de grill uit de kast steekt kan de fan daar toch prima draaien? stell, de fangrill is even groot als de zijkant van de kast. Als je deze gewoon aan de zijkant vastmaakt, is er toch ruimte genoeg voor de fan? ik zal dit binnenkort even nameten,en wanneer mogelijk even een schetsje maken. dit nu even terzijde. Ik wil graag weten wat dit m.b.t. de airflow zou betekenen, en of die uv paint goed werkt op plastic. Als iemand hier antwoord op weet, ik hoor het graag! ![]() |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 januari 2005 Locatie: Nijmegen
| Je zult wat elektronica en technische skills nodig hebben, maar je idee is nog niet eens zo heel slecht. Zo'n fan werkt vaak op 220 volt, dat kan het lastig en gevaarlijk maken wanneer je zo'n ding openschroefd en er wat aan gaat verbouwen. Wat ik je aanbeveel is: als je denkt dat dit een goed idee is (ik denk dat het in theorie haalbaar zou kunnen zijn) gewoon zo'n fan kopen, uit elkaar schroeven (spanning etc er af) kijken hoe het ding in elkaar zit en daar je plannen verder op uitwerken. Blijkt het allemaal niet te kunnen, dan schroef je het ding terug in elkaar en heb jij het lekker koel deze zomer .Airflow is ideaal, je creeërt een overdruk in je kast door er aan een kant veel lucht in te pompen, dingen zijn ook lekker stil. Maar het is minder praktisch en koelt niet efficient genoeg vergeleken met andere koeling. Ik heb het zelf ook wel eens uitgeprobeert en gezien, gewoon tijdelijk, bij gebrek aan beter of een extra fan voorop je videokaart terwijl je bijvoorbeeld toch net ff met een overclock die game wil draaien. |
| | |
| | #12 (permalink) |
| kijk! daar heb ik iets aan! ![]() Ik heb bij mijn broertje's prescott ook wel eens zo'n big ass fan erop gehad. Wat mijn athlon betreft, hij loopt niet te heet, zelfs niet in de zomer. Ik heb er op het moment 1x12cmfan voorkant+1x8cm achterkant+1x12cm fan voeding+1x8cmfan zijkant+1xcpu fan(9,2cm?)+zalman vf700cu welke mijn geforce 7600 kaartje prima koelt ![]() Dat even terzijde, het leek me gewoon prachtig om zo'n uv-fan in je kast te hebben(zeker in het donker). Ik ben niet zo'n heel technisch wonder, maar uit elkaar schroeven zonder stroom is niet echt gevaarlijk... zie ik direct hoe zo'n ding in elkaar zit. Bedankt voor het advies. Voor de rest blijf ik nog steeds met de vraag over dat uv paint zitten? heeft iemand dit wel eens gebruikt? zoniet, dan stuur ik wel even een mailtje naar freezinghardware, of een andere winkel waar ze dat hebben |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Het is natuurlijk wel leuk om te maken, maar als je fan tegen de achterkant van je moederbord aan blaast heb je er natuurlijk niks aan. Of je moet een route aan gaan leggen waar de lucht doorheen geleid wordt. Je vraagt nog of je airflow er zo aan gaat, maar de bedoeling is toch juist een flinke airflow aanleggen? :P Die UV-verf gaat wel houden als je, zoals hierboven gezegd, eerst schuurt en er kunststofprimer op spuit. Controleer ook even of de UV-verf en de primer samen gebruikt kunnen worden.
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 januari 2005 Locatie: Nijmegen
| Hm, ik ben erg moe. Heb denk ik daarom .4 niet gelezen. De rechterkant van je kast? Dus de achterkand van het moederbord? Zou voor de linkerkant gaan, heeft veel meer effect. Wat de paint betreft zou ik het gewoon uitproberen als ik jou was, verf zou prima moeten houden op plastic. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| fans inbouwen | sytox | Cooling & OC Junkies | 2 | 11-04-2007 11:13 |
| 15inch TFT in PC inbouwen | MoodyBlues | Elektronica Junkies | 2 | 5-03-2007 08:02 |
| Bad partion table HDD software | DJD xtreem | Software Junkies | 1 | 9-05-2005 18:24 |
| PS One LCD op pc inbouwen? | InsaneKitty | Elektronica Junkies | 12 | 28-09-2003 15:57 |
| led inbouwen in een 80 bij 80 fan | Sander | Casemod Junkies | 3 | 20-09-2003 10:57 |