| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 februari 2006 Locatie: hengelo (ov)
| Het begon allemaal op een regenachtige zondag ergens in het verleden ik was level 60 geworden met een spel die mij al maanden afsloot van de buiten wereld. En elke dag als ik weer inlogde zag ik mijn grootste held staan altijd trouw op wacht bij een portal waar ik ooit doorheen mocht stappen. Ik besloot om die wachter dichterbij te halen en hem een warm plekje in mijn kamer te geven. En zo begon het gevecht om een nieuw plekje voor mijn hardware die mij naar lvl 60 had geholpen te maken. Level 1 : de kippen van de buren hebben geen onderdak meer maar de basis is gevormd ![]() Level 4 : het hoofd zit er ook op nu word het nadenken ..de lengte moet wel kloppen met mijn virtuele held die mij met zijn ogen aan staart maar toch enig liefkozend knipoogje in de loop der maanden heeft laten vallen ..zo dacht ik tenminste ![]() Level 9 : De weken daarop heb ik geduldig gewacht bij de brievenbus als een hond wachtend op zijn baasje om als eerste de krant te bemachtigen voordat mijn hond hem te pakken had en zelf de krant begon te verscheuren. Na enkele weken in gevecht te zijn geweest met mijn hond en een bezoekje aan de plaatselijke bouwmarkt voor wat lijm was het tijd voor het knip en plak werk ( jee wat een zooitje zeg) ![]() level 14 : Ik krijg het koud deze winter ..de handschoenen die ik ooit gekregen heb van de goed heiligman passen mijn wachter als gegoten. Ik heb nog wel even ruzie gehad omdat hij het speelgoed zwaardje die ik hem gegeven had te min vond ....geen zorgen deze is tijdelijk ..ik maak een echt zwaard voor je ..met on/off button....de donkere wolken dreven weer uit elkaar en hij beloofde af te wachten ![]() Level 17 : even de armen strekken ..jaa dit zit er goed uit Houden zo ![]() level 20 : de voet van het beeld is gereed en de dvdrom zit erin achterin zit een laadje die uitschuifbaar is om de Hardware te kunnen plaatsen . mijn held heeft wel een open rug omdat de voeding en hardeschijven zich een plaats moesten vinden in de wachter zelf ![]() Level 23 : het zwaard is in goeden aarde gevallen en deze laat hij niet meer los het aankleden is begonnen ..yes het einde is in zicht !!! ![]() The Dark Portal begint zijn vorm al te krijgen en is nu minder naakt het begint er al uit te zien als een echte wachter ![]() Strike a pose ! ![]() Level 35 : zijn gezicht krijg de ogen al ..je kan eigenlijk niet echt van het gezicht spreken het is een stuk doorzichtig plastic op maat gesneden met daarachter een rode ccfl 10 cm om de gloed in zijn ogen te maken daaronder zit een 60 mm fan om enigsinds wat lucht verplaatsing te geven aan de hardeschijven en de voeding ![]() level 45 : daar staat de portal te wachten totdat het droog achter de oortjes is de hardware kan geplaatst worden en dan komt ok nog het fijnere detail werk ![]() Level 60 : na enige foto sessies gemist te hebben staat hij dan geduldig te wachten op de eerste die de darkportal durft te betreden tot die tijd bekijk onderstaande foto's en geniet ...of niet natuurlijk ![]() Het steen effect komt van licht grijs acryl verf . Dit zeer licht op een "kurk" droge kwast doen ..zorg er bijna niets op zit en dan over de uitstekende delen borstelen om het steen effect te verkrijgen . oefen dit eerst op een stuk papier anders kan je met 1 keer borstelen het gehele effect teniet doen ![]() De dvd zit er mooi in weg gewerkt en lijkt alsof het echt in het steen zit ![]() ![]() de binnenkant ( rug ) van het beeld met de voeding en de hdd's zichtbaar ( moet nog een betere afwerking krijgen maar het is niet zichtbaar dus kan later wel ) ![]() ![]() ![]() De hdd's zijn gezien en de voeding kreeg het te koud dus de achterkant kan weer dicht De achterkant is een plank bewerkt met hetzelfde spul als de gehele mod en word redelijk gecamoufleerd door het geheel ![]() De hardware zit er in en de lade kan nu dicht De lade is gemaakt van 2 lade rails die aan de kast en het moederbord tray is gemonteerd ..echt zeer handig Er zit wel een slotje op om te verkomen dat de lade open gaat tijdens eventueel vervoer en natuurlijk anti diefstal ![]() ![]() Aan de zijkant van de voet zit een 80 mm fan in die de hete lucht afvoert aan de andere kant zit er 1 die de koele lucht naarbinnen laat de kast blijft ondanks de hardware op een correcte temperatuur en kan dus gewoon alles draaien ![]() ![]() Hij is echt trots op zijn zwaard ..veel beter dan die van de locale speelgoed winkel ![]() Het aan uit knopje zit in het zwaard verstopt ![]() Ander aanzicht ![]() ![]() Het effect in het donker ..alleen de ogen zijn te zien mijn neefje van 5 was bang ..missie geslaagd ![]() Dit is het uiteindelijke resultaat ![]() De kast is gemaakt van : hout , kippen gaas (bedankt buurman), kranten en behangplaksel , een bed laken voor aankleding en Paverpol. (dit word veel gebruikt door kunstenaars om beelden van te maken voor binnen en buiten.. de werking is heel simpel maar doe het wel met oude kleding aan ..je pakt een stuk natuurlijk materiaal ..zoals in mijn geval een bed laken ..dompel deze in de paverpol en knijp goed uit ..nu kun je het bewerken en laten uitharden) alhoewl hardware voor deze mod eigenlijk bijzaak is moet er wel wat inzitten Hardware : Amd 64 x2 4400 + Socket 939 2 GB corsair DDR twinx pc3200 pro ATI X1950 Sapphire Pure Moederbord 550 watt voeding ================================================== ================== en dan heb ik nog een ander project gehad waarmee ik vorig jaar niet mee deed ik wilde hem toch nog hier even posten omdat ik er trots op ben en tevens heeft deze mod in een pools blad gestaan ik heb een exemplaar thuis gestuurd gekregen en sprong een gat in de lucht toen ik het zag ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() deze kast staat mooi bij mij in de vitrine waar iedereen hem kan zien (zonder hardware maar met lampen zodat hij nog steeds groen oplicht als ik hem aan doe |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 februari 2006 Locatie: hengelo (ov)
| dank u allen ik heb geloof ik de omvang al verandert naar 500 X .... en het is geen beeld bovenop een pc kast ook de base is helemaal gemaakt er zit wel een moederboard tray in en die heb ik op rails geplaatst van een kast zodat ik die naar buiten kan schuiven hier een foto van de binnenkant ( beetje rommelig maar niemand ziet het toch ) ![]() |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Hallo bravonijn, Zou jij je ook aan de maximale breedte van 500 pixels regel willen houden? Bij voorbaat dank. Desnoods (omdat het om tekst gaat in het betreffende plaatje) kun je een link plaatsen. Je casemod ziet er overigens zeer goed uit. Maar dat moet ook voor het NKCM! ![]()
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CIP] HL2 case by DaRk-DiAbLo | dark-diablo | Casemod Project Logs | 14 | 11-10-2006 19:56 |
| Drome 13 'Fear of the Dark' | Jarnoootje | Events Junkies | 56 | 15-07-2006 15:09 |