| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 maart 2005 Locatie: Apeldoorn
| [CIP] The Unknown Door: De Modaholics [Ruurd Vlietstra & Peter de Boer] Inleiding In 2005 zijn wij begonnen met het maken van onze eerste casemod, de Heatwave. Sommige van jullie kunnen zich deze mischien nog herinneren. Het was een pc in magnetron kast. Wij hebben hiermee ook op het NKCM 2005 in Apeldoorn gestaan. Hoewel we hiermee al erg blij waren, bleef dat een gewone test voor het echte werk. Aan de Heatwave zaten veel ruwe randjes en de pc was voorzien van prehistorische hardware. Daarom zijn wij eind 2006 gaan plannen voor een nieuwe(verbeterde) magnetron mod. Na lang zoeken op internet vonden wij de geschikte kanidaat op het internet. Een DAEWOO 1000 Watt Magnetron die enkele keren was gebruikt. Wij vonden het van zichzelf al een erg mooie magnetron, en deze zou zeker niet zo misstaan als de heatwave. ![]() Het was een stukje rijden (150 km) maar toen hadden we de magnetron in huis! ![]() Process Uit de eerdere ervaring met magnetrons wisten we dat dit geen gemakkelijke klus zou worden. Het sloopwerk moest, in tegestelling tot bij de heatwave, met great care gebeuren. Een pc is natuurlijk in de verste verte niet bedoeld in een magnetron, en daarom moet je erg oppassen voor beschadigingen aan de hardware. Helaas is onze digitale camera stuk gegaan tijdens het eerste sloopwerk, en daar door missen er een aantal foto's. We zij bezig met het recoveren van de foto's van iemand mobiele telefoon, maar dat kan even duren. (die foto's volgen dus nog) ![]() Het lastigste werk is hier al gedaan, namelijk het verwijderen van het draaimechanisme van de magnetron schaal. ![]() En na nog wat meer trek, duw, slijp en boor werk hebben wij onze unknown omgetoverd in een kaal stuk metaal. Vergis je niet in de tijd die hierin gegaan is. Wij zijn hier toch zeker een Lord of th Rings trilogie duur mee bezig geweest. Dit ook omdat het enorm zware blok (9,5 kg, maar niet meer dan 5cm x 15cm) metaal die voor microstraling zorgt, gevaarlijk kan zijn, als je daar aan wordt blootgesteld, zonder beschermende kleding. ![]() Na de switches (aan/uit) (mischien binnenkort ook fanspeed) aan het bedieningspaneel te solderen, konden wij beginnen met het trekken van de draden door het enorm (sorry dat ik dit zeg) :P nauwe gaatje, tussen de ladingsruimte en de ruimte voor de voeding. (na dit punt geen process foto's meer door uitval digitale camera) Hierna was het de taak om gaten voor de plugs te maken, aan de achterkant van de unknown. Hierin gaan bijvoorbeeld de aansluiting van de videokaart, mobo e.d. Hierop kon het moederbord + harde schijf worden geplaatst. Natuurlijk ondervonden wij tijdens dit process vele problemen, deze hadden vooral te maken met het passen, en vastmaken van de harde waren. Uiteindelijk bleek Bison Seconden Lijm een erg goede oplossing. ![]() Na alles aangesloten te hebben was het tijd voor een test. ![]() Alles lijkt goed te werken! Voorlopig resultaat Na nog wat precieze afwerking is hier het voorlopige resultaat. Dit is VOORLOPIG omdat er nog een aantal dingen verbeterd gaan worden aan de hardware, o.a. de koeling. Hier volgen nog een aantal foto's. Onze excuses voor de slechte kwaliteit van sommige fotos, goede fotos van Neon licht nemen blijkt best lastig! Dan hier nog even de Harde Waren: Component Specs Behuizing: DAEWOO Magnetronkast Processor: AMD Athlon 64 - 3500+ Moederbord: ASUS M2N-MX-HT Geheugen: Kingston 2x 512 mb PC6400 DDR2 SDRAM (Dual Channel) (zie update) + nogmaals 2x 512 mb sinds 27/3/07 (zie update) Hard Disk: Western Digital 320 GB SATA II Videokaart: NVIDIA GeForce 7600 GT KO (256 mb) CD Speler(s): (Extern) DVD Speler(s): (Extern) CD/DVD Writer(s): (Extern) Voeding: Sweex 650 Watt CPU Cooling: Zalman CNPS 9500 LED AM2 Licht/koeling Componenten: 4x Blauw neon (10/30cm) + Zalman koeler groen + 1x koeler groen + 1x koeler blauw + 1x koeler rood Updates Volgen! Update! Ik ben druk aan het solderen geweest, en het is nu gelukt om de cpu koeler te bedienen met de draaiknop. Verder heb ik gekeken voor een schermpje in het "gat" aan de rechterkant (rode koeler). Dit bleek wel mogelijk te zijn met een klein lcd scherm. alleen hebben deze alleen groene backlight en er kunnen een paar stomme lettertjes op. No Go dus! Ik heb er nog wel aan gedacht om mischien een temperatuur meter (digitaal) er achter te passen, zodat ik de temp van de case, en de voeding in de gaten kan houden. Ook moet ik nog even zegen dat de startknop (rechtsonder) ook echt voor start wordt gebruikt, en de stop knop(linksonder) voor Reset. (mijn soldeer skills )Ik ga nog even kijken hoe ik het met die temp meter kan regelen, en of ik daarvoor ook echt die andere buttons van de magnetron kan gebruiken. Nogmaals dus, Update volgt! Update! Vandaag even 2x 512 mb Twinn geheugen bijgeplaatst en ik kan melden dat mijn doel is bereikt! :P ...............Rainbow Six: Vegas loopt niet meer vast als ik de HeatGoggles opzet, haha. Update Volgt![/b] Update! Ben de afgelopen weken druk bezig geweest met lcd schermen en ook gewone tft's, maar nix wil passen en daarom zal het er maar zo mee door moeten. (niet dat daar wat mis mee is) Afgezien van wat ontstoffing, en mischien een vervanging voor een coolertje hier en daar is deze casemod klaar. Tot in eindhoven! Ruurd Vlietstra, ModAholics! |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 februari 2007 Locatie: Middelburg
| Hmmm, t ziet er best leuk uit, en ik zie dat je het schermpje er uit hebt gehaald, kun je daar geen schermpje inzetten die je met je pc kan besturen, op printerpoort of zo? En zie ik daar nou een draaiknop of iets dergelijks? kun je daar geen fan op aansluiten? verder ziet het er erg leuk uit, ga zo door! ![]() |
| | |
| | #3 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 maart 2005 Locatie: Apeldoorn
| Citaat:
verder ga ik de zalman koeler inderdaad op de draaiknop aansluiten!
__________________ .ModAholics FOTO'S | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 februari 2007 Locatie: Middelburg
| Mischien kan je die knopjes onder de draaiknop als aan/uit en reset gebruiken? en ik zal er geen schermpje in zeten dan kan je beter het gat groter maaken op maar van een goed schermpje anders zit je naar zo een dingetje te turen die maar een aantal cijfers kan projecteren Voor de rest ziet het er leuk en origineel uit idd iets anders ![]()
__________________ C2D E6300|Abit IB9|3gb OCZ Reaper hpc editie|XFX 9800gt VF-900|X-FI Extreme Audio pci-E|240gb DiamondMax|Razer Pro Solutions v1.6 |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CM] The Unknown | Modaholics | Casemod Junkies | 2 | 28-02-2007 15:52 |
| Unknown hard error? | Hardware Junkies | 11 | 16-07-2004 12:17 | |