| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 oktober 2006 Locatie: Elst (Utrecht)
| ![]() FF voorstellen ![]() Nick Ramius23 aka Yozzman aka Jos ![]() Al een tijdje actief @ GoT Qua modden is dit mijn eerste echte serieuze project. Als eerste ben ik begonnen met een barebone verven fannetje vervangen etc. Daarna aan mijn huidige case begonnen. Een Antec Sonata. Fijne kast, maar toch niet alles... ![]() ![]() Het Idee achter de case: De naam zegt het al... Een schone kast, altijd zit ik te rommelen met draden etc. Daarom wil ik in deze kast ruimte creeren om de kabels netjes te routen en weg te werken. Wat ik nog meer in deze case wil bouwen is een aparte ruimte voor de voeding en de HD's. Eigenlijk hetzelfde idee als bv de antec P180. Alleen is het bv bij die kast niet echt handig waar de draden omhoog komen... midden in... Daarom wil ik achter het mobo een ruimte laten om draden goed weg te werken. Het mobo zelf zal aan de linkerkant komen en op de kop. Zo kan de graka zijn warme lucht beter kwijt en heeft de CPU verse lucht ![]() Tekening: Gemaakt in google sketchup :> ![]() ![]() Materiaal etc: De kast gaat gemaakt worden van 12mm MDF en 3mm Acryl Al het MDF zal hoogglans wit geverfd worden. Aan de voorkant komt een stuk donker acryl, dit zodat de voorkant er strak uitziet. Achter dit acryl komt wat verlichting in de vorm van wat leds. De leds zullen op de voorkant van de fans schijnen. De fans zelf zullen wit gespoten worden in dezelfde kleur als de kast. Om de fans etc te regelen komt er een fancontroller in om de boel lekker stil te houden. Deze fancontroller gaat in de voorkant verwerkt worden met het acryl. Het window is nog niet helemaal duidelijk wat ik daar mee doe, wel iets maar heb er nog geen definitief plan voor. Updates |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Update 1: Wat gezaagde platen. ![]() 1e stukken in elkaar gezet (op de achtergrond een kastje wat ik eerder gemaakt heb...![]() Stukje voorkant en afscheiding voor PSU en HD's ![]() Het slachtoffer voor het mobo :+ ![]() FF wat nostalgie: ![]() Het eerste hoekje eruit: ![]() |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Update 2 De mod spullen zijn binnen :*) Het pakketje: ![]() Met de inhoud: ![]() Een Akasa fancontroller 5x 12 CM fans. Led verlichting. Verleng kabeltjes. Sleeve setje. Wat nog moet komen is een zwarte Acryl panel, maar die wordt nog nagezonden Dit alles heb ik gekocht bij http://www.bg-computers.com/ Waar ze me een nette korting hebben gegeven op de spullen!!! Top winkel dus! Wat ff toch moest gebeuren...de fanconroller aansluiten :P ![]() Ziet er best aardig uit :> |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Update 3: Het mobotray verder afgewerkt, pasten eerst grotere mobo's op dan ATX. ![]() De achterkant eruit gezaagd: ![]() En de andere kant: ![]() Het resultaat als het mobotray er in hangt: ![]() En ook hier de achterkant: ![]() En begonnen aan het stuk waar de intakefans komen: ![]() Volgende week weer meer nieuws ![]() De volgende keer: Fans verder zagen en afwerken ![]() |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Update 4: Gister helaas wat dingen opnieuw moeten zagen... Bij eentje zat een barst in omdat ik niet in het midden van de plank geboord had. Bij een ander was de hoekpunt gaan barsten omdat er te dicht bij elkaar schroeven zaten. Wat dit dus als resultaat geeft: ![]() Zo kom je er iig achter wat er wel en niet kan met dit materiaal... Helaas via de harde weg ![]() Het stuk wat ik de vorige keer had gemaakt was ik niet tevreden over. De gaten waren mij niet mooi rond genoeg en ze zaten toch niet helemaal mooi onder elkaar... Dus die ook opnieuw... De oude: ![]() De nieuwe: ![]() Zoek de verschillen ![]() Heb ze ff op elkaar gelegd, zo zie je de verschillen goed. ![]() Bij de 1e heb ik ze denk net wat minder goed afgetekend waarschijnlijk... 2e is echt zoals ie moet zijn ![]() Was helaas wel hoop geklus met achteraf dus weinig echte nieuwe dingen. Volgende week weer verder ![]() |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Update 5 Vandaag ff paar uurtjes bezig geweest ![]() Heb het gat voor de fan aan de achterkant gemaakt. Deze is op het verdikte stuk geplaatst. Omdat ik dat toch niet zo heel mooi vond heb ik besloten het geheel uit te vrezen. Zo valt de fan helemaal weg in de verhoging en is het netjes afgewerkt. Duurde wel ff, maar ben er wel erg tevree mee ![]() Achterkant: ![]() Vanuit binnenkant: ![]() Achterkant met fan erin: ![]() Vanuit binnenkant met fan erin: ![]() Zoom: ![]() |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Update 6 Als eerste heb ik de achterkant afgemaakt. Hier moest nog het gat voor de voeding komen. De achterkant (mobo tray zit niet vast vandaar dat ie ietwat scheef zit :P) : ![]() Zoompje: ![]() Daarna ben ik verder gegaan met het tussenschot. Eerst heb ik een stuk MDF van 20mm op maat gezaagd met precies dezelfde afmetingen als het tussenschot. Vervolgens heb ik hem vastgeklemd op het tussenschot en alles overgenomen. (ook ff gemarkeerd hoe ik hem geklemd heb) Vervolgens de fans erop geklemd en een voor een de omtrek erop gezet. Na alles te hebben uitgetekend was het tijd om te gaan zagen ![]() Het eerste zaagwerk: Fan erbij om te kijken of het allemaal past. ![]() Het resultaat na zagen: ![]() Na het zagen heb ik het stuk weer terug geklemd. Om vervolgens te gaan vrezen ![]() ![]() Het eindresultaat van de 2 losse delen: ![]() ![]() Op elkaar gelegd: ![]() En een fan erin: ![]() FF insmeren met lijm: ![]() En klemmen maar: ![]() |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Daar ben ik weer ![]() Weer een update! Deze keer weer flink aan het frezen geweest. Vooral voor de bekabeling eigenlijk plek gemaakt zodat het mooi weggewerkt kan worden. Update 7 Voorkant van het tussenschot: ![]() Achterkant van het tussenschot: ![]() Zoom: ![]() Plaat tussen tussenshot een voorkantje: ![]() Zoals het samenkomt: ![]() De achterkant ervan: ![]() Voorkantje: ![]() Achterkant van voorkantje (uit de hand gedaan...): ![]() Geheel samen: ![]() Het geheel in de klemmen: ![]() ![]() Achterkant stukje uitgevreesd voor kabeltje: ![]() Zoom: Ging helaas fout... Het vertikale stukje opvullen dus de volgende keer... ![]() Het slachtoffer voor de DVD en fancontroller... ![]() Eerste dremel werk: ![]() ![]() Volgende keer verder bewerken ![]() |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Update (je) 8 Vandaag spullen uit de klemmen gehaald en er weer nieuwe opgezet :+ Ook vandaag het tussenschot bij gewerkt, alles mooi vlak geschuurd. Voorkant: ![]() Achterkan: ![]() Daarna ben ik verder gegaan met het rek voor de DVD. Dit viel me aardig tegen... Flink wat gedremel om het te krijgen zoals ik wilde. Na dat gedremel was het tijd om te gaan buigen. Na flink wat gehamer etc was dit het resultaat: ![]() Zo komt ie er ongeveer uit te zien: ![]() |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Daar was ik weer Update 9 Afgelopen dagen ben ik druk in de weer geweest met het in elkaar zetten van de kast. Het gedeelte wat ik nu heb lijkt nu eindelijk een beetje op een kast :+ Als eerste ben ik de voorkant + het tussenschot die ik in de vorige update heb gemaakt op de bodemplaat te bevestigen. Deze zit met lijm en schroeven vast ![]() Helaas geen foto van voorkant... Goed zwaar gewicht erop :P: ![]() Paar daagjes wachten en dan is dit het resultaat ![]() ![]() Vervolgens de achterkant + gedeelte tussen PSU en mobo. Het plankje paste precies qua lengte, alleen de hoogte kwam ik net 1mm te kort voor mooi... Dus dan maar klein stukje frezen... ![]() Dan de boel in elkaar: Om alles zo recht mogelijk te houden heb ik haakse klemmen gebruikt, werkt echt perfect! Voor zekerheid ook nog maar een stukje hout gebruikt wat even lang is als het gedeelte tussen mobo en psu. ![]() ![]() En weer wat gewicht erop voor de lijm: ![]() Na een paar dagen weer uit de klemmen: ![]() ![]() ![]() FF snel mobotray erin: ![]() ![]() Zo nu begint het dan eindelijk op een kast te lijken ![]() Ben nu aan het kijken hoe ik de verlichten ga plaatsen. De kleur wordt zowiezo wit ![]() |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Update 10 Gister weer ff bezig geweest. Druk bezig geweest met de zijkanten en bovenkant mooi passend te krijgen. Het "probleem" is dat ik beide zijkanten los wil kunnen halen. Als ik dit niet zou doen zou het veel gemakkelijker zijn om ze strak te krijgen... Omdat het opzich niet heel veel verandering lijkt heb ik ook niet heel veel plaatjes geschoten... Eerst heb ik een stukje plank bovenaan geplaatst. Dit stuk heb ik erin geplaats om de radiator te "coveren". Zo kijk je niet tegen radiator aan en zie je alleen slangen naar beneden hangen als je in de zijkant kijkt. plankje: ![]() Van iets verder af: ![]() Vervolgens heb ik de rechterzijkant passen gemaakt. Die moest dus passend zijn voor alle randen... (veel werk) Zijkant: ![]() Ander shot: ![]() Vervolgens is de linkerzijkant aan de beurt: ![]() En natuurlijk de bovenkant: ![]() ![]() De beide zijkanten moeten los kunnen komen. Om niet teveel verschillende materialen te gebruiken ga ik het MDF gebruiken. Bv in het balkje wat bovenin zit boor ik een gat waar de bout precies doorheen kan. Aan de achterkant boor ik het groot genoeg uit zodat er een moetje in past. ![]() |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Pcies!!! Tijd voor een update!!! Update 11 Vandaag ff langs praxis geweest en idd die inslagmoeren gehaald ![]() FF eentje geprobeerd en werkt echt perfect! THX voor de tip! Vandaag weer verder gegaan met wat stukjes voor het bevestigen van de deuren. Voor de linkerdeur heb ik een mooie strook genomen, lekker stevig en ruimte zat daar ![]() Strook linkerkant: ![]() En van bovenaf: ![]() Voor andere plekken kon dit niet echt, de kast zou er lelijk door worden... Dus maar een paar blokjes gezaagd. Blokjes: ![]() Deze keer heb ik het maar 2 bevestigd, dit omdat ik andere plannen had met de case voor vandaag :*) Blokje 1: ![]() Blokje 2: ![]() Mijn echte plan voor vandaag was een deel in de grondverf te gaan zetten. Een aantal delen van de kast zijn eigenlijk zo goed als klaar. Wel wordt er natuurlijk nog wat aan gemod en dergelijke, maar de contructie veranderd niet enorm meer. Het onderste gedeelte is nog niet gedaan, dit omdat daar nog het een en ander aan pomp en HD rek in komt wat nog bevestigd wordt aan de bodem... Maar vandaag was zeer lonend werk ![]() Bij deze een serie na het gronden: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Door het gronden wordt het al meer een geheel! Nu zie je ook dat al dat geplamuur echt nut heeft ![]() Wat wel zo is dat dit pas de 1e laag is en nog niet overal even lekker dekt. Volgende keer wat licht schuren en nog een keer erover heen mocht het nodig zijn... ![]() |
| | |
| | #13 (permalink) |
| THX! Update 12 Zo nu weer een update. Sorry voor de erg lelijke pics, had mn cam vergeten... Deze keer ben ik bezig geweest met de coverplate. Deze heb ik van mdf gemaakt met daarvoor alu. Als eerste het mobo dr in gehangen om te kijken hoe dat paste: ![]() ![]() Past dus prima, overal ruimte zat ![]() Plaatje van MDF gemaakt wat als basis is voor de cover. Deze ondersteunt ook gelijk de mobotray. Die zweeft nu nog een beetje... Aftekenen maar: ![]() En natuurlijk de zaag + frees erin: ![]() FF passen: ![]() Past dus prima. Voor deze plaat komt de echte coverplate. Deze heb ik van alu gemaakt van een andere oude kast. Na wat gezaag en buig werk: ![]() ![]() FF passen of dit ook wel goed zit... ![]() Te groot dus... Dat was gepland :P Nog ff een randje eraf gehaald en uitsparingen gemaakt voor het RAM en de graka. ![]() Hij past prima, alleen vergeten helaas overzicht plaatje te schieten... Volgende keer dan maar... Met mn goede cam ![]() p.s. Is een MSI Neo2 platinum mobo, alleen IHS is van proc af ![]() |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Update 13 Zo na wat langere tijd weer eens een update. Eerst ff een pic met een fatsoenlijke camera zoals ie er voor de update bijstond. ![]() Deze keer ben ik aan de slag gegaan met het HD rek. Deze heb ik van mijn oude antec sonata genomen. Mooi systeem, de HD's hangen dan mooi in de rubbers. Eerst heb ik alles los geboord: ![]() Na flink veel gezaag en gevijl is dit het resultaat: ![]() De onderkant zitten aparte ribbels waardoor ie ietwat wankel staat... ![]() Klein triplex plaatje ervoor gemaakt: ![]() En op zn plaats: ![]() Het volgende was de bovenkant. Deze was niet ontworpen voor de cover... Die heb ik er later bij bedacht, alleen probleem is dan dat de radiator tegen cover komt door de plaatsing... Dus maar weer een nieuwe maken: ![]() Fans erin: ![]() Grill erop: ![]() Vervolgens maar weer aan het vrezen om de grill erin te laten vallen:. FF een shotje zoals Ediejo: ![]() Het resultaat: ![]() ![]() Vervolgens mooi op zn plekkie gelijmd: ![]() FF om het verschil te zien: ![]() Scheelt dus een stukje... Hij is vooral naar achteren geschoven. Het volgende object is het HD rek. Die had ik van een oude donor kast gebruikt. Maar die vond ik eigenlijk niet echt mooi... Deze dus: ![]() Ik had gelukkig plexi liggen van vorige mod. Daar heb ik dus een nieuwe van gemaakt. Recht toe recht aan een vierkant bakje. Stukje op maat gezaagd: ![]() Nog een stukje zagen: ![]() En alle 3 samen: ![]() En ff als voorbeeld hoe dit eruit ziet in de kast: ![]() En alvast een nieuwe bewoner voor de kast: ![]() |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CiP] Clean Case | Yozzman | Casemod Project Logs | 106 | 11-05-2007 17:52 |
| Mijn clean en style mod | REEV | Casemod Junkies | 7 | 3-07-2004 19:40 |
| clean up request | Thomas | CaseJunkies Support en Feedback | 2 | 22-05-2003 00:25 |