| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 april 2006 Locatie: Enschede
| ![]() Ik heb me inmiddels ook ingeschreven voor het NK CM. Na het 'voltooien' van mijn kast in december bleef ik met een aantal dingen zitten die me nog niet helemaal zinde. Zo wilde ik bijvoorbeeld het verfwerk nog netter. Dit betekende echter wel dat de hele kast weer uit elkaar moest. Niet iets waar ik zo 1 2 3 zin in had. Gelukkig heeft het NK CM het vuur weer aangewakkerd en staat inmiddels de kast geheel gestript te wachten in mijn schuur op zijn eerste schuurbeurt. In dit CM topic zal ik kort weergeven hoe de kast gemaakt is en hoe het er, voordat hij gestript werd, uitzag. De final shots laten dus nog even op zich wachten, maar deze zal ik wanneer klaar alsnog posten. Ik ben de kast gaan maken uit onvrede over mijn gewone ATX kast. Na veel ideeën ben ik gaan schetsen in Sketchup. Dit moest het gaan worden, met een kap die zeer eenvoudig verwijderd kan worden. ![]() ![]() Hout halen en aan de gang dus! Om na veel zaagwerk de volgende planken op elkaar te leggen. En gelijk aan het lijmen te gaan, in de planken zitten deuvels. Een showcaseje om te zien hoe het nu allemaal in elkaar zit. De verdieping plank kan er ook uit. Nu het grootste werk aan de kast gedaan is werd het tijd voor het window. Plexi werd gekocht, de zaag werd er in gezet, gaten werden geboord en de boel werd gebogen. Ook wat plaatjes om de drives te stealthen. Ondertussen heb ik ook wat beugeltjes gemaakt om de fans bovenin te kunnen ophangen. Ze konden immers niet aan de kap vast, de boel moest makkelijk open kunnen. Hierna kwam het verven van de mod, niet mijn favo klusje. Hieronder de donor onderdelen hoogglans wit gespoten. ![]() De kast in de hoogglans wit! ![]() ![]() ![]() Het window er in, net als de fans en de controller. ![]() En toen mocht het licht aan! Hier nog met de alu profielen die er eerst niet op gingen, maar nu alsnog hun weg terug vinden naar de kast. Hopelijk staat het mooi met de gekozen poten. Ook een pic van de fancontroller, de dopmoeren zijn knoppen voor de potmeters geworden. En ik heb ook de Accelero X1 op mijn 6800 kaartje wat opgefleurtje met plexi en een ledje. Nu nog een kleine showcase hoe de boel is geworden. En zo stond de kast uiteindelijk op de tBCL. Voor het NK zal de kast nog een mooiere verflaag krijgen en een blanke laklaag. Ook komen er andere poten op, die passen bij de alu profielen. Deze komen er alsnog op. Daarnaast komt er nog wat extra licht onder de kast. Nog wel iets te doen dus. Gelukkig is 20 april nog ver . Hopelijk kom ik door de voorrondes heen, zo niet, dan heb ik toch mooi mijn kast op kunnen knappen in een korte tijd! ![]() Voor nog meer uitleg en foto's verwijs ik jullie naar het CiP topic op GoT. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 april 2006 Locatie: Enschede
| Zo, de kast is klaar voor het NKCM! Hij heeft een nieuwe paintjob gehad, inclusief harde blanke parketlak. Er zitten nieuwe poten onder, inclusief plexi-led voetjes, en de profielen zijn er, brushed en al, met behulp van dopmoeren opgemonteerd. Ook heb ik de binnenkant van de fanholes rood geverfd, hierdoor komen deze nog roder over. Achterop zit een plaatje om zowel de leds in de poten als de CCFL's in de kast uit te kunnen doen. Hij is nu dus, voor zover mijn huidige ideeën gaan, af! (nu heb ik dit al eerder gezegd dus wie weet )Hopelijk spreken de foto's voor zich! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Helaas heb ik nog geen foto's kunnen maken van de kast in het donker, als ik daar vanavond de kans nog voor krijg post ik deze nog. Anders komen ze later. |
| | |