| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 maart 2007 Locatie: Cuijk
| En ook ik doe mee met het NKCM dit jaar met mijn Tomb Raider Casemod (TRC). TRC is gebaseerd op een Tomb Raider actionfigure die ik had staan. ![]() Ik zal in dit topic even kort de mod laten zien, voor het complete worklog verwijs ik jullie naar dit topic op GoT. http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1133087 Kort gezegd, het 'vreemdste' aan deze mod is dat hij vrijwel compleet bestaat uit piepschuim. ![]() Dit was het allereerste ruwe ontwerp hoe de kast eruit ging zien. In grote lijnen is het hetzelfde gebleven, maar met name de bovenkant is aardig verandert. ![]() clickable Hi-res pics (clickable links, fotos zijn 2048*1536) http://tweakers.net/ext/f/3a25db2f9b...e1a38/full.jpg http://tweakers.net/ext/f/e69f7de58c...e30d3/full.jpg http://tweakers.net/ext/f/f6b55f0eda...a5010/full.jpg Verder zal ik nog even een paar features toelichten die op het eerste gezicht misschien niet direct opvallen. ![]() Als eerste zijn dat de USB poorten aan de bovenkant. Als je normaal tegen de kast aankijkt zie je ze niet, daarom is deze foto ook van bovenaf genomen, dan zijn ze zichtbaar. De pc heeft in totaal 10 USB poorten. 4 aan de achterkant, 2 aan de bovenkant. En: ![]() 1 aan de zijkant, de foto is misschien niet helemaal duidelijk, maar weggestopt in het mos zit nog een USB poort aan de rechterkant van de kast. Dan hebben we nog 2 USB poorten aan de voorkant, namelijk bij de fancontroller. ![]() Deze fancontroller wordt gebruikt om de 80mm fan in de voeding aan te sturen, de 80mm fan aan de zijkant van de pci kaarten en de 60mm fan aan de zijkant bij de hdd. En er zitten 2 USB poorten op. Al met al blijft er dan nog 1 USB poort over van de 10 en die is in gebruik genomen door de cardreader, die bovenop de voeding zit. ![]() de cardreader is weggewerkt in een soort van tempeltje (het ding dat bovenop zit). Verder zijn er nog een paar andere dingen die noemenswaardig zijn. Ik heb immers niet echt de mogelijkheid om even stroom van de voeding te pakken voor bijv een CCFL oid. Dat is de reden dat ik 2 externe molexen heb gemaakt naast de PCI kaarten. ![]() Er hangen normaliter een zut CCFLs aan om m'n kamer te verlichten, maar een losse molex achterop is nooit weg. Over stroom gesproken, ik heb gepoogd zoveel mogelijk stroomkabels weg te werken, maar dat lukt niet altijd even goed. De kabels naar de DVD speler liggen bijv gewoon open en bloot. Maar met een beetje creativiteit heb je er zo een plantje van gemaakt. (dit is dus een standaard stroomkabel naar een molex voor de DVD speler).De rest van de kabels lopen allemaal binnendoor en zijn niet meer zichtbaar. De grootste berg kabels zit in de kabelberg. ![]() Gips erover en je hebt een mooie holle berg waar je prima de kabels in weg kunt werken. ![]() Om verder de pc aan te kunnen zetten is natuurlijk ook een powerbutton nodig en in al mijn wijsheid kwam ik op het grandioze idee om die powerbutton te verstoppen. Gevolg is dat ik hem zelf ook continu kwijt ben. ![]() Ja, in dit stukje muur zit mijn powerbutton. Ik heb helaas geen foto van de constructie, maa rhet idee is simpel. Je pakt een stuk piepschuim, haalt er een stukje uit om de powerknop in te duwen en hieroverheen plak je van dat papieren afplak tape. Hieroverheen smeer je een laagje gips, als dat half opgedroogd is druk je op de powerknop zodat de powerknop niet vast blijft zitten en je hebt een onzichtbare powerbutton. En als laatste wat ik nog even wil uitlichten is de DVDbrander die in deze pc zit. Deze zit tussen de Tijger en Lara in en vormt het front van de tempel. Als ik deze open doe ziet dat er als volgt uit. ![]() Tot zover deze post voor het NK. Ik hoop dat ik door de voorrondes heenkom en door te kunnen naar de finale En in de tussentijd ga ik weer lekker verder modden met mijn nieuwe Tomb Raider mod ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Ik ken m al van GoT, echt een fantastisch kunststukje imho ![]() Zou je nog wel ff een aantal afbeeldingen willen verkleinen naar 500 pixels breedte ? De meeste zijn dat al, maar bovenin en in het midden zitten een paar exemplaren van 600 Resizen mag overigens wel met HTML:Code: [img]URL[/img]
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| 3 keer raden waar ik em van ken... Juist! CJ ![]() ff ontopic: deze mod is goed gelukt, ook imho ![]()
__________________ Silenth-Hardware.nl - Voor de stille PC's! |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 juli 2003 Locatie: Brunssum
| Hey Terw-Dan!!! Leuk dat ik jou ook hier weer aantref ! Jouw Tomb Raider is helemaal mijn smaak en ik hoop dan ook dat je vet hard in de prijzen gaat vallen ! Succes met je prachtige mod !
__________________ -= http://www.casemodz.nl =- |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 25 april 2006 Locatie: Tilburg
| Je trok weinig reacties hier op het forum maar je won toch maar eventjes het NKCM Gefeliciteerd Danny. Ik kan niet wachten op je volgende mod
__________________ Er zit in de doos een rechthoekig ding gemaakt van papier. Als je goed kijkt is dit niet uit één geheel gemaakt, maar bestaat het uit blaadjes... Dat heet een handleiding. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Gratz met je eerste plek ![]()
__________________ Silenth-Hardware.nl - Voor de stille PC's! |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
Ik vermoed dat er staat "maar je wint toch maar ff het nkcm."Ook ik wil Danny nog even feliciteren met zijn overwinning en de bijbehorende prachtige prijzen ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 februari 2007 Locatie: Middelburg
| WOW, zo stijlvol heb ik er nog nooit een gezien.... aleen bij je cardreader, zit er nu niet allemaal zand in?? Gr.
__________________ Asus P5W DH Deluxe, Intel Dual-Core ® 3.0 Ghz, 2GB Corsair, XION II |Crysis! |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [LOG] The BFG (#2 NKCM 2007) | Frenkie | Casemod Junkies | 134 | 5-08-2007 14:36 |
| [CiP] Tomb Raider Falls | Terw_Dan | Casemod Project Logs | 15 | 4-05-2007 15:25 |
| [CM] Carbon Li (#3 NKCM 2007) | Ediejo | Casemod Junkies | 12 | 22-04-2007 22:52 |