Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 21-03-2007, 20:54   #16 (permalink)

Standaard

Bedankt! Gaat denk ik wel goedkomen, volgens mij zijn wij aardig fan van elkaars mods :P

Beetje kort uitgelegde update, maar zit niet achter mijn eigen relaxte PC, en ik heb ook niet zoveel meer te updaten qua foto's. Ik moet nodig weer aan het modden, maar dat is er de afgelopen dagen niet van gekomen. Dit weekend hopelijk weer Anders moet ik toch echt vrije dagen gaan opnemen.

Kijk, en daarvoor had ik al dat plexi nodig :P Ik heb nu 2 van deze dingen klaar, en die komen dus op de hoeken van de kast. In elk laagje komt een led, waarna ik met een PIC de lichteffecten wil aansturen.
Het kost wat moeite om het allemaal strak te lijmen, te schuren en te polijsten, maar het is dan ook wel het meest opvallende aan deze kast.

De kast, nog voordat ik hem in de grondverf zette+opschuurde.
_ferry_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-03-2007, 21:15   #17 (permalink)

Standaard

Dat plexi ziet er erg gaaf uit

Waarmee heb je alle stukjes gezaagd?
Godric is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-03-2007, 21:16   #18 (permalink)

Frenkie's schermafbeelding

Standaard

OMG , die hoekstukken zijn zo Ubervet !
Oud 21-03-2007, 21:17   #19 (permalink)

Standaard

Geweldig mooi gedaan man! Erg origineel !
Oud 22-03-2007, 12:04   #20 (permalink)
Voordeelverpakking

DeKemp's schermafbeelding

Standaard

Vet, netjes gedaan.
Oud 22-03-2007, 17:57   #21 (permalink)

Standaard

Thanks

Ik heb plexi platen genomen, en daar om de 2,2cm een lijn in gekrast, daarna in de zetbank afbreken waarna je dus allemaal stripjes overhoud. Totaal 400 nodig :P Die breken een beetje schuin af, dus eerst de schuine hoek even vlak schuren, en daarna lijm ik ze op elkaar. Als de lijm hard is haal ik de bandschuurmachine er over om hem op de juiste dikte (1,9 a 2cm) te krijgen en alle oneffenheden weg te schuren. De hoeken maak ik grofweg onder een hoek van 45 graden met een schuurschijf op de slijptol, met de bandschuurmachine daarna het laatste beetje.
Oud 25-03-2007, 12:13   #22 (permalink)

Standaard

Nog maar een paar dagen tot de foto's ingezonden moeten worden voor de finale selectie.
Al ben ik nog lang niet zover, maargoed, hieronder een update waarin het werk tot op heden te zien is.

Ik heb nog wat foto's die eigenlijk nog tussen de vorige update pastte, maar ik was ze vergeten te uploaden.

Die eerst:

De kap zit nogal ingebouwd in de kast, vandaar de removable HDD bay, hiervoor moeten wat sleufjes gezaagd worden zodat de schroeven van de HDD's passen.

Ziezo

Tussen-tijds-shot.

Nog wat sexy-plexi :P

Ondertussen een mini studio in elkaar geknutselt, ik moet alleen nog bij de ikea 3 spotjes scoren. Ik had nu een TL bak+flitser, maar dat is ook niet alles. Al geeft het al een aardig resultaat door het egale licht.

De HDD's hebben natuurlijk ook prik nodig. De HDD's die je ziet waren overleden modellen van mijn werk, om alles makkelijk te kunnen passen. Uiteindelijk wil ik er 2 a 4 s-ata schijven in hangen. Ik heb nu namelijk 2x 80GB in raid0, en zou nog wel een mirror set willen maken.

Van acryan had ik dit soort kabels, helaas te kort en niet op de juiste afstand, dus dan maar zelf zoiets maken Alle HDD's komen dan op 1 power kabel die dan over de hele lengte loopt.

De s-ata kabel kan dan zo weg lopen. Vervolgens onder de radiator door zo naar het mobo toe.

Update deel 2:

Ondertussen nr 3 in elkaar gelijmd.

En zo krijgen de schijven hun spanning. Uiteraard alleen geel en zwart draad, past goed bij het thema

Beeld je even wat schuur, krab en verfwerk in en dan krijg je dit. Moet nog een goeie laag hebben, maar dit was van 1 spuitbus, om alvast te zien hoe het er ongeveer uitziet

Inmiddels ook de spullen van freezinghardware binnen, waaronder dit pompje. Die kon ik meteen gaan modden, want hij was wat groter dan ik hoopte. Daarom +/-1cm er af gezaagd, dat ging prima met de metaalzaag.

Linkerzijde normaal, rechts afgezaagd.

De pomp komt naast de voeding te zitten, de uitgaande leiding gaat via dit gat naar de radiator (2 bochtjes) waarna het water vanaf de radiator naar het reservoir toe gaat.

Gat voor de aanzuigleiding van de pomp, groter dan de koppeling zelf is, want je mag immers best wat zien van het verlichtte plexiglas dekseltje Daarnaast het gat voor de voeding, daar wil ik nog een radgrill voor monteren, maar die moet ik nog binnen krijgen.

*plop* Daar is het reservoir.

Het lijken misschien lijmdruppels, maar dat is water. De montage geschied op de kap, bovenop de radiator zeg maar.

Nog een tip voor het tappen van zulk klein draad in 5mm plexi: Zorg dat het schroefje warm wordt door hem 1 slag vooruit te draaien en dan bijv. 2x van links naar rechts te bewegen. Zo ontstaat er veel wrijving, waardoor het schroefje warm wordt en zo door het plexi heen smelt. Als je eenmaal ver genoeg bent langzaam weer er uit draaien en je krijgt mooi getapt draad met een kleine kans op barsten. Als je het gaatje boort en de schroef er in 1x in draait gaat dat geheid mis.
Oud 29-03-2007, 21:52   #23 (permalink)

Standaard

En de big update:

Allereerst het verven, lekker knalgeel. Maar later moet dit een stuk verweerder er uit gaan zien, beetje bruine vegen, afgeblakerd etc.

Nadat ik het mobo gemonteerd had kwam ik al snel een flink probleem tegen:

Ik heb een rekenfoutje gemaakt waardoor de radiator te dicht op het mobo zit. Ik weet wel hoe dat is gekomen, ik heb de +/-2cm van de backplate niet bij de breedte opgeteld. Stom! Maarja, daar verzinnen we dan maar een oplossing voor, ik zal wel moeten :P

Namelijk 92mm ventilatoren. Ik denk dat uv groen niet de beste keus is, ik ga denk maar gewoon voor zwart, en dan wat rode led's in de kast (rood= gevaar)

Dat past wel :P

Net aan dan, maargoed, kabels zijn buigzaam.

Gelukkig past dit wel zoals het hoort, er zitten wat dunne kiertjes, maar ik was sowieso van plan om ze met een randje zwarte kit te monteren.

De overzichtspics.

Óm de fans goed te kunnen monteren besloot ik er een alu plaatje voor te maken, daar komen dan de fans achter, kabels doorheen/achterlangs, en een aantal led's. Al met al misschien nog wel beter dan de 3x 120mm want dan zou ik de PCI-e voeding bijv. niet zo mooi weg kunnen voeren als dat ik dat nu kan.

Nu inclusief kap en loshangend reservoir. Het is echt een geworstel om die kap er in te krijgen, eerst de voeding er in, waardoor de kabels in de weg zitten, dan het pompje, die later weer aan de kap vast moet, vervolgens de fan's waar de kap weer tegenaan moet, en dan nog de koppelingen waar de kap overheen moet vallen. Gelukkig is het aluminium en buigt het dus lekker makkelijk, maar het ging niet altijd zonder vloeken
Oud 29-03-2007, 22:29   #24 (permalink)

Standaard

1 woord:
Fantastisch
Juize is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7-04-2007, 16:21   #25 (permalink)

Standaard

Goed, de finalisten zijn bekend, dus het doormodden dit weekend heeft ook zin :+ Daarom meteen een update:

Even een printje waar ik de fan's en led's op aansluit. Alsof er nog niet genoeg kabels waren (die ik veelal niet nodig heb)

En dit printje?

Zit hier achter Hiermee kan ik dus de PC aan/uit zetten, en wanneer ik klaar ben met de verlichting kan die hiermee ingesteld worden. Ik heb ook nog een 4 kanaals remote, die doe ik er misschien ook nog wel op zetten. Al zal ik de PC toch niet dagelijks gebruiken, duseen redelijk zinloze feature :P

Hier nog mooi knal-geel

Even een paar foutjes wegwerken, op sommige plekken was er gele verf op het zwart gekomen omdat het blijkbaar niet goed was afgeplakt. Even opnieuw zwart spuiten dus. Sta ik er zelf ook een keer op omdat mijn ma de foto nam :P

Hier heb ik al bruine vegen aangebracht, al is dat niet heel opvallend, maar van dichtbij zie je duidelijk dat hij 'vies' is. De vlekken die je nu ziet is roest verf, maar dan nog in de beginfase van het roesten.

Hier zie je al iets van vegen in het geel.

Meer roest en beschadigingen.

Veel roest :P

Met zijpaneel, misschien daar nog iets van een logo achter maken.Of een gat ter hoogte/grootte van het reservoir, aan de rechterkant is IIG een mooie vlakke backplate om een logo op te maken.

De roestverf gaat eerst heel snel trouwens, maar het uiteindelijke resultaat duurt vaak een paar dagen voordat het is uitgewerkt zeg maar. Voorlopig kom ik de dagen tot het NK nog wel door, met het aansluiten van de 100 led's in de hoeken, nog 1 hoek in elkaar lijmen, verder afwerken/verven en de waterkoeling (heb nog geen CPU blok).
Oud 7-04-2007, 22:05   #26 (permalink)

Standaard

Ziet er heel mooi uit
Rikrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-04-2007, 11:48   #27 (permalink)

Standaard

Mooie mod echt waar, ik was ook vanplan om met plexi (in mijn mod, gaat nog een tijdje duren voor ik begin) zoiets te maken =p maar dan niet in de hoeken
Oud 10-04-2007, 15:24   #28 (permalink)

Standaard

Doet hij zijn best op een mooie case, vernoikt hij hem met roest en vette krassen! :/

(J/K)

Ik ben benieuwd. Altijd leuk zo'n 'afgetrapte' casemod. Chemical Overdose vond ik ook érg goed.
Oud 12-04-2007, 22:03   #29 (permalink)

Standaard

Fotoooooo...... ehh, filmpje :P

Vandaag de led's aan de bovenkant van de case aangesloten gekregen, en dus meteen even een filmpje ervan gemaakt. Dan is het tenminste een beetje duidelijk wat het doet

http://www.youtube.com/watch?v=Gs_fZXTho5Q

Gewoon even wat simpele effectjes er in gezet, maar er kan natuurlijk vanalles in, maar dat komt later wel, nu nog de 4e hoek in elkaar lijmen en dan heb ik in feite alle onderdelen klaar, en kan het grote montage en test verhaal beginnen
Oud 12-04-2007, 22:10   #30 (permalink)

Standaard

DAMN, dat ziet er wel vetjes uit
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[CIP] Industrial Demolition (06-05-2008) Demoniac Casemod Project Logs 75 11-05-2008 21:01
[CIP]Chemical Bionic Jensn Casemod Project Logs 106 2-06-2007 23:19
[CIP] Industrial case mod HardcoreRaver Casemod Project Logs 55 6-04-2005 14:14

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.