| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 10 januari 2006 Locatie: e-town (emmeloord)
| Ik ben van t weekend, mijn zij paneel aan t modden geweest, maar tot mijn grote schrik zijn er een paar krasjes in me window gekomen. Weet iemand hier mischien een manier om deze krassen weg te werken? want in de tutorial kon ik niets vinden :/
__________________ Mijn nieuwe systeem:| Intel E8500 @3.16GHz | Asus Rampage Formula |Asus EAH4870 512MB ddr5 | 4GB Corsair Dominator DDR2 1066 |Coolermaster Silent Pro M 700 watt | Coolermaster Cosmos S |1x Samsung 640gb 1x Samsung 500gb 1x Seagate 80gb Mijn oude systeem:| AMD Sempron 2800+@ 2 Ghz |Asus n6200 | Asrock k7vt4a pro | 1 gb ram | Seagate 7200.7 80 gb hdd| Coolermaster extreme power 430 watt | Aerocool Aeroengine jr black |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn
| Bekraste oppervlakten polijsten Soms wilt het bij het bewerken van plexiglas toch nog wel eens mis gaan en komt je stukje plexiglas vol met krasjes te zitten, of zat het plexiglas al vol krassen bij aankoop (evt. mee terug gaan als je het optijd merkt). Afhankelijk van de diepte van die krassen vallen deze krassen er nog wel uit te polijsten. Er zijn verschillende middeltjes op de markt waarmee het volgens "onbekende" bronnen zou kunnen: zilverpoest, koperpoets, Commadant (4 / 5), Displex (kleinere opp.) en er zijn nog wel wat middeltjes op de markt. Probeer met een van deze middeltjes in combinatie met een katoenen doek de krasjes eruit te polijsten. Ga dit niet proberen met bijvoorbeeld die polijstschijfjes voor de dremel of andere polijstschijfen / polijstmachines want deze zijn simpelweg te grof voor plexiglas. In het geval dat de krassen toch wat dieper zijn en er niet uitwillen met alleen een van de bovengenoemde middeltjes is het noodzakelijk om met schuurpapier te gaan werken. Begin met ongeveer korrel 400 / 600 en werk op tot korrel 1500 / 2000. Dergelijk schuurpapier is o.a. te vinden bij de profesionele verf / auto zaak. Dit schuurpapier dient waterproof te zijn, schuur het plexiglas dan dus ook op mbv. water. Schuur door totdat je het idee hebt dat de kras er zo goed als uit is. Hierna kan je overgaan tot een van de eerder genoemde middeltjes icm. een katoenen doek. Overigens moeten we er wel bij vermelden dat wij deze technieken niet zelf hebben kunnen uitproberen omdat we daar de spullen niet voor in huis hadden. Hmm, plextut 2.0 moet ook eens afgemaakt worden... |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| UV Plexi | Backsmash92 | Casemod Junkies | 12 | 10-08-2007 13:48 |
| Plexi | Djdevil133 | Casemod Junkies | 11 | 24-11-2004 22:09 |
| PLEXI | Dark Wanderer | Casemod Junkies | 3 | 15-05-2004 13:33 |
| PLEXI-CASE | Dj Tw@n | Casemod Junkies | 17 | 29-04-2003 13:36 |