Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 29-03-2007, 14:35   #61 (permalink)

Standaard

Ik ben het wel met velen van julllie eens dat het misschien iets te veel van het goede is die houders, ben alleen bang dat mijn chipset koeler gaat lekken, want het is push-in. Deze houdertjes zorgen ervoor dat de boel er recht in komt.

Dus het was meer functioneel modden, dan optisch (hoewel ik het niet lelijk vindt! anders had ik het niet gemaakt maar casemodden blijft smaak :P )

Ik ga nog wel wat klooien hiermee
Oud 29-03-2007, 15:43   #62 (permalink)

Standaard

Misschien kun je die houdertjes zo klein mogelijk maken? Dus dat het meer op een "8" lijkt. Dus 2 rondjes aanelkaar, ipv zo'n rechthoekig ding wat je nu hebt.
Oud 29-03-2007, 16:53   #63 (permalink)

Standaard ja :)

Ik denk dat je dat binnenkort gaat zien
Oud 29-03-2007, 17:41   #64 (permalink)

Standaard

Of gewoon geen push in...

Ben dr zelf geen fan van, zit wel met zelfde blok als jou...
PUR slangen raad ik niet aan trouwens, die zijn echt ruk met push in...
Yozzman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-03-2007, 20:49   #65 (permalink)

Standaard Foto's voor Pre-Selectie NKCM

Hey Allemaal

Zoals velen weten is de inschrijf periode van het NKCM vanavond laat afgelopen. Voor deze afsluiting zou ik jullie allen nog eventjes wat fotootjes laten zien van mijn mod in actie. Helaas is de waterkoeling niet in actie, wegens slang te kort :P maar dat komt allemaal goed voor de real deal in Eindhoven... Ik heb na het spuitwerk de kast weer helemaal in elkaar gezet en hier het resultaat.

Maar nu..... lights out, party time :

Kiekje aan de binnenzijde, de slangen zullen licht blauw worden opgevuld:

Hier de fan connectors in actie:

Resultaat tot nu toe

Hier is mijn kast en zijn frontpanel in de staat waar ik op dit moment ben

Ik wil alvast iedereen bedanken voor jullie steun en tips in mijn project, het loopt nu op rolletjes en als de jury een oordeel heeft geveld en ik door ben, zullen jullie mijn case helemaal afgewerkt kunnen bewonderen op het NKCM

Tot hier voor de Pre-selectie, buiten deze “tussentijdse toets” ga ik weer druk aan de slag en de Updates komen weer, want ik heb nog een paar leuke gadgets voor mijn case

Natuurlijk,
Tot de volgende Update!
Oud 29-03-2007, 20:55   #66 (permalink)

FuriousHamster's schermafbeelding

Standaard

De binnenkant ziet er goed uit, daar heb ik geen probleem mee. Maar op een of andere manier zit het em bij de fans op de radiator. het staat niet echt perfect, misschien dat het mooier is als je de fans onderop doet, of een Radgrill erop doet, want nu vind ik het een door in het oog
Oud 29-03-2007, 20:59   #67 (permalink)

Standaard

Ik ben er ook nog niet mee klaar!!!! :P
Ik wil nog van plexi een te vette custom radgrill maken, maar ik zat een beetje in tijd tekort voor nu. Maar hij komt eraan

Ik vind het zo ook niet geweldig zo, maar met nog een laagje plexi erbovenop wel! Ik zal verklappen dat ik daar een klein logo in wil maken, wordt lastig maar een leuke uitdaging
Oud 29-03-2007, 21:34   #68 (permalink)

Frenkie's schermafbeelding

Standaard

Fel groen met zwart, heerlijke combinatie Prachtige case vriend !
Oud 16-04-2007, 21:14   #69 (permalink)

Standaard Update 10,11 & 12

Hier ben ik weer
Ja, ik weet het, het is een tijdje geleden.... Hahah, 3 updates om precies te zijn. De topics zijn eventjes dicht geweest en in de tussen tijd heb ik niet stil gezeten... Maar ik ben heel erg blij met het nieuws dat ik door ben en jullie zullen mij zeker! treffen in Eindhoven Maar eerst even de Update's Het zijn er 3 achtereen volgend, dus tref je voorbereidingen, want hier is de Update Mini Marathon

Ik deze update komen er weer leuke dingen naar voren die mijn kast toch bijna af gaan maken. Ik zat hiervoor in “slang-nood” :P maar die zijn binnengekomen dus er is weer werk aan de winkel! Verderop in de Update zullen jullie iets tegenkomen wat ZEKER de moeite waard is om te bekijken!! :*) Ik ga niet zeggen wat het is: “Seeing = Beleving” nietwaar? (De spanning moet er natuurlijk wel in blijven hè :P)

Eerst even terug naar de montage van mijn fan. Hier zijn de bouten die aan de buitenzijde van mijn kast zullen komen

ik heb deze even met mijn demel afgezaagd > Geeft echt een gaaf effect die vonken regen

Resultaat is een korter boutje, ik heb ze met de moer erop afgezaagd, zodat als je de moer eraf haalt je de draad weer “mooi” maakt

En hier is de fan, met fanguard erop gemonteerd.

Ook aan de achterzijde bevindt zich een fanguard.

Dat was tot voor de pre-selectie, nu is het weer lekker verder! Ik ben begonnen bij het zijpaneel, dus moest ook hier weer een leuke vonken regen achterlaten om deze boutjes af te zagen. Nu past het zijpaneel er mooi op:

Hier is mijn geliefde spiegel O+

Monteren met tape, was niet echt een suc6, dus heb het vervangen door een klitteband montage, waardoor het makkelijk vervangbaar is en dus ook schoon te maken is (aangezien stof zich graag aan mijn spiegeltje hecht :P ).

Hier het resultaat

Totaal plaatjes blijven leuk:

De spiegel is ook aan de binnenzijde te zien van de kast. Dit is alvast een tipje van de sluier over dat wat ZEKER de moeite waard is om te zien, haha :P (spannend hè)

Nu was het tijd wat blauw en uv ccfl erbij te plaatsen. Uv alleen was niet genoeg, later begrijpen jullie wel waarom het heeft te maken met het soort materiaal dat ik gebruik voor mijn window:

Opgeruimd staat netjes

Ccfl in actie…

Nu is het starten aan mijn window, dit is de reden voor mij om ook blauw erbij te stoppen. Mijn window bestaat niet uit gewoon plexi, maar dat spiegel spul :*) Dus ff uitleggen voor de gene die niet weet wat dit doet: Het is net zoals een spiegel in die verhoor kamers van de CIA enzo :P , van af de donkere zijde naar de verlichte is doorzichtig, maar de andere kant op is het een spiegel !! Dit betekent dat als mijn pc uitstaat je een gave spiegel hebt en als hij aan gaat je in eens de hele pc van binnen kan zien! Leuk toch? Eerst even gaten boren

Gemonteerd met ….

Inbus!!!

Hier zie je die spiegel bij daglicht, nu zijn beide zijde eigenlijk even verlicht omdat de pc aanstaat, dus nu kijk je en er doorheen en het is een spiegel tegelijk :P

NU komt HET, jup wat dus zo de moeite waard is om te zien! Wat is het? Het is een Droste effect in mijn kast! :*) !!! Ik denk dat dit om uitleg vraagt
Wat is een droste effect? -> goede uitleg met voorbeeld
Dat verklaart een hoop, maar hoe heb ik het gedaan dan? Ik ga het proberen uit te leggen : P Belangrijk is dat bij de lichte zijde het een spiegel is. Het is donker buiten de kast, dus we kunnen er doorheen kijken. Er is een spiegel gemonteerd op de grote bay. Tussen deze en de window-spiegel zit ccfl, dus in feite zijn er 2 spiegels tegenover elkaar, maar wij kunnen door ééntje kijken, twee spiegels tegenover elkaar levert een droste-effect op!! Want de spiegel laat zien wat de andere spiegel laat zien, die weer laat zien wat de spiegel in de spiegel laat zien, enzovoorts… snappie? Zoniet, geeft niet… Geniet maar van het resultaat Komtie… *O*

Hier is het ook te zien bij de cover, die oneindig doorloopt

Totaal plaatje

Hier is mijn kogelkraantje te zien, deze ga ik inbouwen voor mijn aftapsysteem:

Gemonteerd:

Hier de achter zijde te zien van de kast, waar ik de bevestig dop bevestigd heb:

“slang-nood” periode is voorbij dus heb het aftap systeem en de rest van het watercircuit afgemaakt en uiteraard een plaatje hiervan!

Als afsluiter een totaal, tot nu toe…

Er is natuurlijk nog steeds werk aan de winkel, dus ik ga weer mijn best doen!

--::Update 11::--

Hey Allemaal, jup ik ben weer verder.

Deze update bestaat voornamelijk uit het werk dat ik nog moest verrichten aan mijn waterkoeling. Alles gaat natuurlijk niet vanzelf :>

Maar eerst eventjes terug naar een gevoelige snaar van de meeste van jullie, maar toch ook bij mij. Het zat recht in het zicht en was oooo zo lelijk. “kan niet missen”

Dus tijd voorverbetering

In combinatie met mijn koeler:

Ik moest ook nog werken aan het afstandsbusje voor mijn 2de plaat op mijn HDD bay. Ik heb het als volgt gedaan. Pak één vlammenwerper :P en een afstandsbusje

Alleen nog een stuk plexi dat kan smelten, en vast zit het busje.

Resultaat, met een mooie duimschroef:

Tijd voor mijn waterkoeling te vullen :Y) Hier zijn de benodigdheden:

Even het ged.water samen met het anti-alg in de juiste mengverhouding aan gemend.

Ja, dit kan natuurlijk niet ontbreken :*)

Alles was zonnestralen EN TOEN, HORROR!!! > Lekkage…

Het goede nieuws was dat ik mijn zelf gemaakte aftapsysteem kon uit testen en HET WERKTE SUPER. In iets van 5s was hij helemaal leeg!

Ik moet anti-push-in fanaten teleurstellen :P, het was mijn fout. Ik had te weinig opvulling in de draad zitten waardoor het op het blok zelf ging lekken, dus ffkes fixen en het was weer zonnestralen en genieten, geen lekkage meer

Ik weet dat hij verleidelijk is, dus maar even een donker fotootje met UV

Het wordt tijd om weer verder te gaan!
Tot de volgende Update…..

--::Update 12::--

Hey Allemaal,

Het NKCM is inzicht, dus het is nu echt even stevig aanpoten, maar maak je geen zorgen ik blijf alles netjes afwerken :+ Laten we maar snel gaan beginnen!

Hier is weer een mooie acryl plaat, ik heb een balkje afgetekend:

Na het met de decoupeerzaag O+ uitgezaagd te hebben, hou je dit over. Het balkje is bedoeld voor mijn window, om maar alvast te verklappen :P

Het moet natuurlijk ook bevestigd worden, dus vandaar deze gaten, ik heb je netjes uitgemeten en gelijk laten lopen met die aan de overzijde, maar dat is pas later te zien :9

Tataaaa, gemonteerd en wel

Maar ik was nog niet helemaal klaar, eerst nog even deze gaten eruit halen, jup het ziet er heeel freaky uit, maar strax weet je waar het voor is

Na een aanvaring met de Dremel:

Het had nog wat modificatie nodig, maar nu is hij goed

Hier is het resultaat *O*, het was nodig voor het slot dat om mijn sidepanel zit.

Dit vraagt natuurlijk om uitleg :+

Hier het totaal plaatje Velen hadden mij nog verteld dat het evenwicht er niet was met het plexiglas rechts VS. Nix links. Maar dit was ik al van plan en nu snappen jullie denk ik dat het evenwicht er weer is Ik ben tevreden met het resultaat, jullie?

Nu is het tijd om mijn oude powerbak aan te pakken, eerst even de sleeving eraf, die is mij veel te vel en opvallend. Hij wordt zwart

Dus er is nog wat sleeve werk, het frontpanel moet nog onderhanden genomen worden en er komt nog een grill op de fans. Kortom nog een hoop werk voor vrijdag, maar ik doe mijn best

En nu echt tot de volgende Update ! ghehe
Oud 17-04-2007, 09:50   #70 (permalink)

Standaard

Net zoals meerdere mensn zeggen, die rad buiten je case vind ik persoonlijk wat minder, maar ieder zijn smaak(ook ik val in de herhaling :P). Binnenkant, UV blauw ziet er chill uit. Hij is nog steeds mooi man. En dat voor een NZXT kast:P. De mijne ga ik binnekort zelf ook slopen

Mijn CiP
Zero2Fear is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-04-2007, 23:43   #71 (permalink)

Standaard

Deze mod heb ik nooit echt bijgehouden en toen ik hem zag op het NKCM had ik er spijt van. Gefeliciteerd met je vierde plaats. Je hebt hem verdient.

Gebruik je tallent voor je volgende mod.
Oud 23-04-2007, 14:31   #72 (permalink)

Standaard

Hoe heb je de spiegel kleiner gemaakt voor je bodem? En beter nog waar heb je het vandaan :P

Greetzzz Solomaster
solomaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-04-2007, 16:06   #73 (permalink)

Standaard

echt een coole mod, ik heb alleen ff een vraagje, waar heb je dat speciale spiegelende spul vandaan, vind het zo vet dat ik het zelf mischien wel wil gaang ebruiken als ik me pc mod
WatehveR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-04-2007, 18:26   #74 (permalink)

Koradhil's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij is dat Mirror2 AcrylPanel van AC Ryan.
Koradhil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-04-2007, 18:28   #75 (permalink)

Standaard

Het is inderdaad Mirror2. Overigens is dat spul wel gigantisch duur.
Juize is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.