Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 20-03-2007, 18:28   #46 (permalink)

Standaard

Kan aan de manier van fotograferen liggen maar het lijkt net of die bevestigingspunten voor de HD's niet helemaal recht zijn, verder vind ik die radiator ICM dat plexi zeer geslaagd, keep up the good work !

OMFG
YaaD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-03-2007, 18:51   #47 (permalink)

Standaard

Ja, het komt door de foto. Ik had het hele rek nog niet bevestigd aan de achterzijde!
Ik had het alleen even voor de foto neergezet
Het kan ook zijn dat de HDD niet recht stond.
Oud 21-03-2007, 13:10   #48 (permalink)

Standaard

Het ziet er allemaal heel mooi uit!! veel reacties over die slangen, maar ik ben het helemaal met je eens, ze zien er nu egt heel gaaf uit!

Ga zo door
Oud 22-03-2007, 19:58   #49 (permalink)

Standaard Update 8

Hey Allemaal

Zoals ik al zei ben ik vanmiddag lekker bezig geweest en ben ik lekker opgeschoten, dus deze Update is van lekker formaat . De HDD bay heb ik helemaal af kunnen krijgen, behalve de top plaat want de hoogte hangt van de pomp af dus daar moet ik nog even op wachten. Ik ben op dit moment bezig met.... weetje: ik ga het je niet verklappen, je mag het zelf bekijken komtie..

Allereerst moest ik het plexiglas van de top plaat inkorten, omdat de rest natuurlijk gebogen was:

Hier is het resultaat, iets korter dan hiervoor zodat het netjes aansluit op de achterplaat:

Hier is een totaal plaatje van de HDD bay zoals hij gaat worden gebogen en wel en met een mooi aansluitende bovenplaat:

Ondertussen ben ik begonnen met mijn spiegel paneel voor de bodemplaat, ik blijf dit een must vinden voor mijn mod, ik vind het gewoon onwijs gaaf dat spiegel effect op de bodem :P

En hierom hou is van mijn decoupeerzaag O+ :

En het resultaat

Alvast een totaal shotje, omdat ik het niet kon laten:

Nu is het verder aan de HDD bay, zoals een aantal van jullie al direct opgemerkt hadden stak de HDD bay deels over het moederbord vlak. En nu is het moment om er wat aan te doen Hier eerst de onderplaat:

Meteen de gaten in de achterplaat van plexi en metaal gemaakt voor de montage:

Ik heb ook deze zelfde 2 stappen herhaald bij de bovenzijde. Dus de ruimte voor het moederbord gemaakt en netje gemonteerd, nadat ik de gaten weer had aangebracht natuurlijk

En eindelijk na veel tijd,werk en liefde erin gestopt te hebben mijn HDD bay, toch wel een stukje beter dan de originele dacht ik zelf :P

En nu snap je denk ik waarom

Nu ben ik even de zijkant gaan voorzien van een leuk spiegeltje, en tezamen met mijn favoriete bevestigingsmethode de inbus bout

Zo ziet het eruit, het stukje mist aan de zijkant omdat mijn plexi-spiegel niet lang genoeg was, maar dat zie je niet, omdat de window ervoor zit. Mocht ik genoeg plexi-groen hebben ga ik dit hier sierlijk me opvullen

Nu is het starten aan het paneel over de complete bay. Eerst even mooi pas maken:

Mijn resultaat:

In een teken: ""

Nu is het tijd voor de gaten waar de slangen doorheen gaan:

Ik hoop dat jullie mijn resultaat tot nu toe gewaagd vinden, ik ben er al erg blij mee. Maar er is nog een hoop te doen en een hoop plezier te beleven

Tot de volgende Update
Oud 22-03-2007, 22:46   #50 (permalink)

Standaard

ik volg deze mod al vanaf het begin en moet zeggen de afwerken is uitstekend voor zover ik nu kan zien zal dit heel mooi worden keep up the good work
smokerpolo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23-03-2007, 09:13   #51 (permalink)

Standaard

Heel eerlijk, het is niet mijn smaak, maar:
- Goede afwerking
- Strak design
- Duidelijke CiP/Worklog

Het ziet er erg degelijk uit en bijvoorbeeld die drivebay constructie vind ik erg netjes bedacht en uitgewerkt!

Een mooi voorbeeld voor een beginnende modder als ik
Thrackan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-03-2007, 22:59   #52 (permalink)

Standaard Update 9

Hey Allemaal

Hier is mijn MEGA UPDATE :P Ik heb de afgelopen dagen flink de beuk erin gezet en ben lekker opgeschoten, aangezien dit wel nodig is, wegens de pre-selectie van het NKCM Natuurlijk heb ik met beleid de beuk erin gezet en blijf ik alles netjes afwerken en netjes uitmeten, modders kennen de hele procedure wel In ieder geval heb ik er weer veel plezier aangehad en de kast krijgt al imago als alles erin zit. Omdat ik zo hard bezig ben geweest heb ik amper tijd overgehad, dus deze update is van lekker formaat. Iedereen veel kijk, volg en lees plezier:

Om te beginnen was het werken aan het frontpanel op de grote bay, het heeft even geduurd maar hier het begin. Mijn DVD brander was langer dan de bay, en het leek mij leuk dit te verwerken in mijn paneel.

Hier zijn de gaten zichtbaar voor de waterslangen die mijn kast zullen binnen treden :P

Hier is het frame gemonteerd met de brander.

De gaten voor de IDE en voedingskabel:

Resultaat

Hier is het gemonteeerd en wel, de plaat heeft geen schroef bevestiging nodig omdat het klemt op de speler en door de waterslangen strak wordt gehouden

Zien jullie die rand bovenop het blok, het leek mij leuk dit te gebruiken en te integreren, maar dat komt zo. Hier eerst de koeler:

Hier is de mal die ik eerst van karton had gemaakt, karton werkt makkelijk en snel voor eerste opzet. Ik kon het ook goed gebruiken om de vorm van het top gedeelte van de koeler over te nemen. Er omheen drukken levert de mal op

Hier te zien dat ook alle afstanden gemeten worden, wel zo handig voor een mooi resultaat

Even de plaat op maat gezaagd:

Mal overgebracht en klaar om bewerkt te worden

Tataaa…..

Ondertussen in mijn pomp weer gearriveerd, hoi hoi en nu wel goed natuurlijk

Hier mijn resultaat van mijn idee, ik vind het er gaaf uitzien

Nu weer wat buigwerk met een “BRANDER”, hahah :P “geen vlammenwerper”

Mijn resultaat :

In een teken: ""

Hoe groter hoe beter

Mijn balkje loopt recht over de IDE aansluiting heen, maar niets staat een modder in de weg, dus tijd om hier is wat aan te doen

Simpel en het werkt:

Kijk maar, gemonteerd en wel

rara wat dit wordt….

Juist, slang houders :P

In actie dan maar. Helaas ben ik door mijn slang voorraad heen :P Ik had nog in alle hoop bij de autoboer wat slang gehaald, maar die waren te dik :/ Dus even wachten op nieuwe dan maar… Jammer, dat wel want ik had mijn koeling graag in actie willen hebben voor de Pre-selectie. Maar als ik door ben staat hij netjes te pronken op het NKCM

Tijd voor mirror

Op zijn plaats:

Het zat eraan te komen, het stond me gewoon niet :9, dus hup weg ermee en modden maar

Weer veel zagen, vijlen, schuren, boren en buigen…en dan krijg je dit:

In actie

Deze foto moest ik gewoon even maken, ik kan er al van genieten, ik hoop jullie modders ook. Hoe leuk ik het ook vindt worden hij mag hierna weer helemaal uit elkaar voor een likje die zeker niet zal misstaan

Hier is al het plexiglas dat ik helemaal ga bewerken, dus schuren en polijsten aan de zijkanten

Helemaal gestript, ja sexy, maar klaar voor het likje verf. Ik doe het in 3 lagen, grond; gloss zwart; bescherm. Ik had ideaal weer, zon 18C heerlijk en goed voor mijn verf, droogde lekker snel

Primer (grondverf) gehad:

Owja het kleurtje komt erop

Mijn resultaat na veel schuren en dan spuiten, ik ben erg blij met het resultaat :P :

Kast na een 2de laagje:

Hier mijn resultaat van het spuit werk. Nu weer terug in elkaar zetten db

Ik ga weer verder
Tot de volgende Update!
Oud 27-03-2007, 23:19   #53 (permalink)

Standaard

Kijk ! dat soort updates zie ik nou graag, jemig wat doe je goed werk zeg ! Het begint echt al op te schieten en het lijkt er ook op dat je plexi over hebt ofzo . Verder erg netjes en deze blijf ik zeker volgen ! keep up the good work !

OMFG
YaaD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-03-2007, 06:47   #54 (permalink)
Voordeelverpakking

DeKemp's schermafbeelding

Standaard

Zeer net gedaan allemaal, maar vind de slangenhouders niet er echt bij passen
Oud 28-03-2007, 10:58   #55 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door YaaD
het lijkt er ook op dat je plexi over hebt ofzo
Het lijkt er meer op dat ie dat nu NIET meer over heeft

Maarreh, ik denk dat je met zoveel plexi heel erg uit moet kijken dat je geen overkill aan licht gaat gebruiken... Als het UV-reactive plexi is zou ik zelfs alleen maar ervoor zorgen dat je plexi wat oplicht. Anders krijg je een mega drukke kast, ondanks dat het strak en afgewerkt is!

Voor de rest: Good Job!
Thrackan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-03-2007, 14:25   #56 (permalink)

Standaard

Het ziet er echt super uit ! Al is het even wennen met het reservoir maar het ziet er niet slecht uit.
Veel succes verder.
case_freak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-03-2007, 21:56   #57 (permalink)

Koradhil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeKemp
Hier ben ik het mee eens, die slanghouders passen er niet echt bij.
Tot op heden ziet het er goed uit, maar zo veel plexi is niet helemaal mijn smaak, zoals Thrackan al zegt je loopt het risico dat het te veel van het goede wordt.
Koradhil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28-03-2007, 23:07   #58 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thrackan
Citaat:

Maarreh, ik denk dat je met zoveel plexi heel erg uit moet kijken dat je geen overkill aan licht gaat gebruiken... Als het UV-reactive plexi is zou ik zelfs alleen maar ervoor zorgen dat je plexi wat oplicht. Anders krijg je een mega drukke kast, ondanks dat het strak en afgewerkt is!

Alumaxx is toch ook niet te druk?
Oud 28-03-2007, 23:45   #59 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Oizo
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thrackan
Citaat:

Alumaxx is toch ook niet te druk?
Het gaat daarbij hoe je het plexi benut.
Juize is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29-03-2007, 10:06   #60 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koradhil
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeKemp
Hier ben ik het mee eens, die slanghouders passen er niet echt bij.
Tot op heden ziet het er goed uit, maar zo veel plexi is niet helemaal mijn smaak, zoals Thrackan al zegt je loopt het risico dat het te veel van het goede wordt.
Same here...
Ben ook niet zo van dat felle plexi, liever dat zwarte
Zou wat minder druk zijn als je die dingen voor de slangen weg laat...

Je vond je wc cooling toch zo tof? Nou laat dan die slangen lekker zichtbaar
Yozzman is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.