Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 1-03-2007, 13:50   #16 (permalink)

Standaard

Idd, ik raad er ook geen PUR slangen bij aan...
Zelf geprobeerd en echt een ramp
Yozzman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1-03-2007, 14:01   #17 (permalink)

FuriousHamster's schermafbeelding

Standaard

Liever sileconen, en eigenlijk het allerliefst Tygon. Verder, leuke mod, met plexi erachter ziet het er leuk uit. Nu maar weer lekker aan de slag
Oud 2-03-2007, 10:08   #18 (permalink)

Standaard Update 3

Tata.. Ik heb gister de hele dag heel hard gewerkt ben al weer lekker gevorderd Ik heb uiteraard weer leuke pic's voor jullie, ik hoop dat jullie het wat vinden , komtie:

Allereerst heb ik even mijn hele case gestript, nu kan ik alles netjes bewerken en gaan er ook geen delen onnodig beschadigen tijdens het werken:

Ik ben begonnen met het verwijderen van het HDD rek, want deze wil ik heel erg graag zelf van plexiglas maken . Het verbaasde mij tijdens het verwijderen hiervan hoe graag NZXT popnagels gebruikt :+ , maar het is gelukt:

Closeupje, lekker ruimte:

Na het weghalen van het HDD rek zat mij nog 1 ding dwars, dat is die lelijke balk dwars door je beeld, ik weet dat het voor versteviging is, maar "halo, ik ga er niet mee gooien :P" En zo zwak voelde hij niet, buiten die zitten er nog 50 onderdelen aan elkaar genageld, haha:

Kijk dit heet Ruimte

Ok, tijd voor de bovenkant, zoals sommigen in mijn plan gezien hebben wil ik een radiator boven op mijn kast maken _/-\o_ , haha, dus aan de slag dan maar ff afplakken en de lijntjes erop:

Hier werk ik naartoe:

De decoupeerzaag heeft netjes zijn werk gedaan:

Nu is het werk aan de vijl, en met resultaat :*) :

Na 4 uur hard gewerkt te hebben is vond ik het tijd om eventjes naar de plaatselijke ijzerhandel te fietsen en mijn geliefde inbusboutjes te halen en nog een paar rubbers, ter bescherming van mijn waterslangen. O, en het T-stuk is voor mijn aftapsysteem :

Een maal terug in huis kon ik verder beuken aan mijn modje, het was tijd voor het plexiglas, die was mijn eerste ontmoeting ermee, dus eerst maar even intapen ter bescherming:

Hahaha, als je met die decoupeerzaag door dat plexi gaat stinkt dat echt, dus ik had :
Een mondkapje, Koptelefoon, handschoenen en een bril op. Ik kwam direct van Mars :Y)
Maar niet zonder suc6!:

Netjes de randjes bijgewerkt:

Nu even de binnenkant geprepareerd om vervolgens met de decoupeerzaag aan te vallen :P

En hier het resultaat afgewerkt en wel *O* :

Het was 23.00 's avonds, maar ik kon het niet laten om alles even te monteren!:

Even van onder gezien, ik heb expres randjes eraan gemaakt, zodat de ccfl in de kast het plaatje verlichten en er een mooie strook licht uit komt, maar dat komt later :

Ik ga vandaag verder aan de bovenkant, het HDD rek maken, de achterplaat en misschien de afdekplaat binnen in, kortom een hoop werk! Maar met plezier uiteraard :Y)

Tot de volgende Update!
Re-Action
Oud 2-03-2007, 12:20   #19 (permalink)

Standaard

Ziet er leuk uit, hoewel het niet mijn smaak ik om iets extern te plaatsen. (vooral niet boven op de kast)
Oud 2-03-2007, 14:47   #20 (permalink)

Standaard

@ Mr. Oizo:

Ieder zijn smaak
FF offtopic:
Hoe heet dat liedje van die knuffel die in je plaatje staat? die clip is echt super :P
Oud 2-03-2007, 15:13   #21 (permalink)

Standaard

Mr. Oizo - Flat Beat
Oud 2-03-2007, 17:00   #22 (permalink)

Jeroenotje's schermafbeelding

Standaard

Ik zeg het de laatste tijd niet vaak (sorry), maar dit project ziet er veelbelovend uit. Je hebt oog voor detail en je plannen zien er goed uit.
Ik heb ook zo'n NZXT kast gemod voor iemand. Ook een gat in de bovenkant om een rad op de plaatsen. Deze persoon heeft de kast daarna weer meegenomen en heeft me nooit meer foto's gestuurd. Zonde.
Het ziet er denk ik alleen mooier uit wanneer je de radiator andersom legt, dus met de slangaansluitingen aan de onderkant. Dit heb ik voor diegene destijds ook gedaan. Ik denk dat dit niet gaat vanwege ruimte? Maar ik zou het toch overwegen.
Oud 2-03-2007, 19:22   #23 (permalink)

Standaard

@Jeroenotje:
Er komt binnenkort een Update aan, ik ga hem morgen ochtend schrijven, ben vandaag hard bezig geweest aan de bovenkant, dan kan je ook zien waarom ik de slangen bovenlangs laat lopen. Ik zal je verklappen dat ik een waterdruppel van plexi gemaakt hebt waarin de slangen weglopen. Ik vind zo'n boog boven op vet gaaf!

@Iedereen:
Ik ben het wel met velen eens dat er gevaar is voor lekken met PUR slang! Ik zit er aan te denken tygon of OC-Press te kopen. Krijg ik ook lekken met OC-Press? Het is namelijk net iets goedkoper aangezien het budget op blijft lopen :P

Ik wil iedereen bedanken voor de leuke reacties, ik vind het erg leuk om te zien wat jullie van mijn casemod vinden en de tips zijn zeker zinvol!

Morgen horen jullie weer van mij!
Re-Action
Oud 2-03-2007, 19:44   #24 (permalink)

Standaard

ziet er leuk uit alleen die druppel moet je wat meer vorm gaan geven.. zie je namelijk bijna niet dat het uberhaupt een druppel is :P

ik heb voor jou vlug even een druppel ontworpen in sketchup.. dan moet je maar kijken wat je ermee wilt doen... is natuurlijk ook voor anderen te gebruiken

Oud 2-03-2007, 23:00   #25 (permalink)

Standaard

Hey InjecTioN,

Bedankt voor je ontwerp, helaas ben ik vandaag al 4uur met die druppel op mijn case aan de bovenkant bezig geweest, dus ik ga geen nieuwe maken (dat zou mij te veel achterstand op leveren in tijd :P), ik ben er wel tevreden over. Je gaat hem morgen zien. Het is een halve druppel geworden, want mijn case is niet zo lang :P
Oud 3-03-2007, 13:15   #26 (permalink)

Standaard Update 4

Hey Allemaal
De tijd vliegt echt!, maar ik blijf hard werken, ik heb hard gewerkt aan de bovenkant en gelukkig met resultaat . Ik ben begonnen met het maken van een mask:

Nu even de inhoud erop tekenen. Het idee was om een druppel tegen de rand van de kast te maken, aan de zijkant komt een balkje waar 4 fan connectoren komen, 2 voor de fans 2 voor de leds in de fans, zodat de snelheid niet de lichtsterkte van de leds beïnvloed . Ik heb de delen met een lijn verbonden omdat er ledjes verwerkt zitten in de aansluitingen, dit licht verlicht dan ook meteen de druppel zelf

Nadat de mal zorgvuldig is gemaakt heb ik hem overgebracht op het plexiglas.

Helaas gaat het niet altijd goed, iets te hard gedrukt met de boormachine

Maar gelukkig had ik het ruim genomen en kon ik nog 2 gaatjes boren. Hier ben ik ook al bezig voor de gaten waar de waterkoelingslangen doorheen gaan.

En na wat boor en ruimwerk tata......

Nu is het werk weer terug beland op de kast:

Misschien komt de druppel er nu slechter uit doordat ik dat verlengbalkje gemaakt heb, maar het gebruikmaken van bestaande verlichting is altijd handig, BTW geeft het ook nog stevigheid!
Hier is een suc6vol resultaat vind ik zelf

Nu is het tijd voor het maken van de fan connectoren, hier heb ik even flink over zitten dubben :/ , want de leds en alles zat flink verpakt!

Maar de oplossing is altijd simpel

En weer even netjes de gaatjes ruimen, vind ik een stuk veiliger dan boren! (De schrik blijf hangen hè :P ):

Na zorgvuldig gewerkt te hebben is er gelukkig weer een resultaat:

Ik ga gauw weer verder!
Oud 3-03-2007, 13:23   #27 (permalink)

Standaard

Dat ziet er niet verkeerd uit als ik het eerlijk moet zeggen.
Ga zo door.
Oud 3-03-2007, 18:21   #28 (permalink)

Koradhil's schermafbeelding

Standaard

Mooi gedaan met dat plexi ik vind het alleen jammer dat je straks slangen buitenlangs hebt lopen, maarja dat is een keuze die je maakt.
Koradhil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6-03-2007, 14:33   #29 (permalink)

Standaard

Tjonge in mijn ogen ziet dit er echt heeel mooi uit! voor dat plexie glas gebruik je gewoon een metaalzaagje of niet??
verder.... respect!! ga zo door
Oud 6-03-2007, 16:34   #30 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Re-Action
@ Mr. Oizo:

Ieder zijn smaak
FF offtopic:
Hoe heet dat liedje van die knuffel die in je plaatje staat? die clip is echt super :P
ONTOPIC zeg je? :P

Mr. Oizo - Flat Beat

(Zoals Woezie dat al zei)
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.