Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 21-02-2007, 09:39   #1 (permalink)

Standaard ontwerpen overbrengen

Ik ga een nieuwe case beginnen. Ik wil het goed aanpakken dus ben ik al enige tijd aan het ontwerpen (gewoon stylo en cursusblok, tussen de lessen door). De bedoeling is de wanden te vervangen door zwarte plexy en daarin dan figuren in verweven van doorzichtige plexy en groene plexy. De vraag is hoe krijg ik mijn ontwerpen juist op mijn plexy. De ontwerpen zouden symetrisch moeten zijn en zouden juist hetzelfde moeten zijn voor het gat en de figuur die erinkomt. Iemand ideeën??

saihtam
saihtam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-02-2007, 10:07   #2 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Je ontwerpen uitknippen en met veel lijm op je plexi plakken. Wel eerst het plexi afplakken met afplaktape, anders sloopt die lijm je plexi.
Blackcrown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-02-2007, 10:13   #3 (permalink)

Standaard

gij zijt dien dude die de tutorial over plexy geschreven hebt. (mooi stukje btw)

bedankt voor de snelle reactie
Oud 21-02-2007, 10:18   #4 (permalink)

Standaard

Beide platen die in elkaar moeten vallen op elkaar leggen en dan gaan zagen.
Dan heb je bijvoorbeeld de bovenste plaat als zijkant case en het uigezaagde van de onderste plaat valt dan precies binnenin de bovenste.
Je houdt dan wel een ruimte over ter breedte van je zaagsnede.
Of en dat vergt wat meer preciesie je zaagt de vorm uit in de zijkant van je case, deze leg je op de plaat die je dan weer het gat moet opvullen even overtrekken en dan precies buiten het lijntje zagen.
Daarna wordt het passen en vijlen en passen en vijlen etc totdat je krijgt zoals je het hebben wilt.

Maar hoe wil je dan beide plexidelen weer in elkaar lijmen zonder dat je de lijm of bevestiging ziet?
Volgens mij is er ook zoiets al transparante lijm maar hier weet ik niks van.
Oud 21-02-2007, 10:25   #5 (permalink)

Standaard

ik was van plan of de plexy uit te zagen met een figuurzaag. Daar heb ik immers al redelijk wat ervaring mee en kan ik precies werken. Ik vraag me af als ik de 2 platen op elkaar leg het niet te dik word om zo te zagen? (Ik dacht aan 3mm voor de platen dus 3+3=6mm om door te zagen) Volgens blockrown zijn tutorial bestaat er lijm die perfect is om alles weer in elkaar te plakken. (transparant en even sterk als plexy en vullend vermogen)
Oud 21-02-2007, 10:58   #6 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Te dik om te zagen wordt het niet zo snel. Zelf 25mm dik plexi kan je nog figuurzagen (al gaat het heel sloom.) 6 mm is goed te doen, geen probleem.

Die lijm is Arcifix 192. Probleem is wel dat het ietwat duur is.

Maar is het niet gewoon makkelijker om de andere kleur gewoon achter de plaat zwart plexiglas te leggen ipv. er helemaal in. Vormen in elkaar leggen is namelijk erg lastig en daarvoor dien je echt een goed stukje te kunnen figuurzagen. Als je de andere kleur gewoon achter het zwart legt zal je effect ongeveer gelijk zijn, en ws. een heel stuk netter.
Blackcrown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-02-2007, 11:27   #7 (permalink)

Standaard

Als ik de platen achter elkaar leg ligt er een stuk dat dieper is wat volgens mij ook nie heel mooi zal uitkomen.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Cd voorkantjes ontwerpen PTR Software Junkies 2 24-06-2004 17:42
ontwerpen black magic Software Junkies 15 7-10-2003 12:15
Gezocht: Software programma om printplaten te ontwerpen. Soefkenijn Elektronica Junkies 12 9-06-2003 03:23

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.