| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 september 2006 Locatie: Wouw
| Zoals de titel al zegt heb ik voor het eerst mijn graveerkunsten op plexi laten afreageren. Een woord: Prul. Bij het zien van de volgende foto's hoef ik ook geen reacties van dat het superslecht is enz, dat weet ik allemaal al. Ik zou graag wel willen weten wat ik eraan kan doen. Ik heb eerst afgeplakt met schilderstape, daarna op een laag toerental met m'n Dremel geprobeerd te graveren. Het resultaat is dus egt BAGGER, maar ik zou wel willen weten hoe ik die witte stukjes in m'n stuk weg kan halen, dit is niet goed neem ik aan? KLIK Vooral aan de linkerkant van de letter zijn de stukken goed te zien, foto is genomen met een geel achtergrond, dat hoort zo ![]() Zelf dacht ik dat misschien het toerental nog te hoog (of te laag) ligt. Zou het ook kunnen dat ik een te groot graveerpuntje heb gebruikt? Dat die grotere punt die witte stukken veroorzaken... Wie kan mij helpen? Enige tips zijn ook altijd welkom ![]() Zaagreacties NIET, ik heb zelf ook door dat het bagger is... |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 9 september 2006
| die witte stukken komen omdat de plexi smelt dus teveel weerstand. zo te zien wil je te diep in 1 keer, als je wilt graveren hoef je niet echt diep te zijn.lichtjes drukken en de afbeelding staat erin, zo kom je gelijk ook tot vloeiendere rondingen. gewoon blijven experimenteren met toerentallen en freesjes. Een scherp (nieuw) freesje is heel belangrijk, misschien heb je nog wat andere freesjes liggen of je loopt even naar toon machielse voor een ander freesje ![]() Als je nogmaals over je werkstuk heen gaat met lager toerental om zo het "overtollige" plexiglas te verwijderen. denk zelf dat met een grof schuurpapiertje het al is opgelost. maar dat is niet echt de oplossing tot je probleem. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Heb je toevallig een diamantkopje gebruikt ? Dat werkt namelijk op lang niet alle soorten plexi goed. Dan kun je beter een graveerfreesje hebben. (Zo heb ik op CJ Live afgelopen jaar ondervonden )
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Geregistreerd: 9 september 2006
| Citaat:
[offtopic] je kent die meubelzaak wel in de bergsestraat die is van mijn pa en daar werk ik ook [offtopic] | |
| | |
| | #6 (permalink) | |||
| Geregistreerd: 9 september 2006 Locatie: Wouw
| Citaat:
![]() Citaat:
| |||
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Eerste keer | Bloodstorm | Elektronica Junkies | 8 | 23-07-2005 16:06 |