| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 september 2006
| Hallo, Ik wil graag van die opgloeiende letters in mn acryl maar hoe kan ik dit het beste doen? Op deze site staat een goede tutorial maar ik heb geen dremel Is er misschien nog een goedkope manier om dit anders te doen? Bv. met schuurpapier of met een speciaal kopje voor op de boormachine? Zien de letters er dan hetzelfde uit? Ik wil geen tekening maken ofzo... alleen de letters "Annuh" :P Als er iemand nog goede alternatieven heeft, laat ze horen aub! Alvast bedankt! |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 april 2005 Locatie: Sleeuwijk
| Met een boormachine en een freeskopje erin zou het ook moeten lukken. Het enige nadeel is alleen dat een boormachine nogal groot is om te hanteren waardoor het waarschijnlijk minder netjes gaat. Je kan het natuurlijk altijd proberen. Letters opschuren zullen ze niet zo oplichten als bij graveren. Wel zal je waarschijnlijk het verschil zien tussen het opgeschuurde en gladde gedeelte. Persoonlijk denk ik alleen dat de letters er dan niet echt uit zullen springen. Ook hier weer gewoon proberen zou ik zeggen, dan kom je er vanzelf achter |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn
| Je kunt het ook op een compleet andere cheapass stijl flikken, maar heb je wel een totaal ander effect. Stukkie zwart plakplastic, daar snij je de letters "Annuh" uit en je plakt het plakplastic over je plexiglas. Het plexiglas moet je van te voren helemaal opschuren zodat het mat wordt. Aan de achterzijde van het plexiglas plaats je een stukkie wit papier (om het verlichteffect te versterken), en via de zijden van het plexiglas verlicht je de boel op via leds. Dan krijg je ook oplichtende letters, alleen wel een compleet andere stijl. Of je moet gebruikt maken van een figuurzaag en de letters gewoon uitzagen uit UV reactief plexiglas. Kan je ook letters maken maar is natuurlijk geen graveren. ![]() |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Of als je iemand kent die kan zandstralen heb je natuurlijk helemaal geluk! :P
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 september 2006
| Bedankt voor jullie reacties, ik heb gelukkig een dremel gevonden bij schoonvader dus ik gauw aan de slag, nu heb ik nog een vraag: welke kleur heeft uv? ik dacht altijd geen kleur, maar op http://www.sallandautomatisering.nl/....php?pid=23309 is het toch echt blauw? Kan ik dit licht ook gebruiken om die opgloeiende letters te maken? Of kan daarvoor beter dit gebruiken: http://www.sallandautomatisering.nl/....php?pid=23305 Ik heb liever nl blauw licht, omdat dat goed bij mijn case past maar ik wil nog van die cable sleeves kopen, en lichten blauw op in UV licht (http://www.acryan.com/_cablemanagement/ACR-CM2957.shtml) Dus dat zou ook wel een vet effect geven. Dus zou dat UV licht blauw(-achtig) zijn en lichten mijn letters daar ook mee op? alvast bedankt! |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 november 2006 Locatie: Hilversum, Noord-Holland
| Maakt niet uit of het UV is of niet, je zou ook roze kunnen gebruiken, als je dat wilt. Het gaat om de kleur die tegen de zijkanten van de gegraveerde letters komt.
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Ow sorry Te snel gelezen denk ik. Beetje moe, ik Kite mezelf nog dood ![]() Nou, UV lijkt wel een beetje paars en geeft een paarse gloed. Het is niet heel erg fel ofzo. Ik zou gewoon voor blauw gaan. Dat is een veel fellere kleur die veel beter zal oplichten.
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Als ze UV reactief zijn, lijkt me het wel logisch. En dan met een UV CCFL, niet met die blauwe CCFL o.i.d.
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn
| Gevaar dan weer is dat het UV effect in het niet valt t.o.v. het blauwe licht. Als alles dat via UV moet oplichten blauw oplicht, kan je wel evengoed gewoon blauw licht nemen. Al is het een andere kleur kan je beter alleen UV licht nemen, en de plaat die opgelicht moet worden op een andere gerichtere manier oplichten, zoals leds. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Wat je ook zou kunnen proberen is een glow-string: klik hier voor de glow wire.
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Lcd en acryl vraagje | ExisTenZe | Casemod Junkies | 4 | 2-09-2007 23:11 |
| Acryl bewerken | Fokko | Casemod Junkies | 12 | 9-08-2006 10:10 |
| Rare letters in Word | Tommyboy | Software Junkies | 0 | 17-01-2006 17:06 |
| veeeeeeeel te kleine letters op internet | GBCHEATER | Software Junkies | 11 | 14-01-2004 15:05 |
| EDIT! Hoe de letters van de schijven veilig veranderen? | N34X | Software Junkies | 17 | 10-01-2004 16:28 |