| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 11 november 2005 Locatie: Doetinchem
| ![]() Deze mod is ook te volgen op het Gigabyte Community forum! Wellicht ken je me al van [CIP]Groen, waar ik afgelopen jaar mee bezig ben geweest. Dit was voor mij meer een leerproject. Nu ik weet hoe ik het beste materialen kan behandelen, ben ik klaar voor een tweede project genaamd Le Régional. Deze casemod zal meedoen op het NKCM en ook zal ik op Codemasters Campzone 2007 aanwezig zijn. Planning.
Hardware Gigabyte 945GZM-S2 Gigabyte 3DGalaxy II Pentium D 915 G.E.I.L 1GB DDR2-667 Creative SB Audigy 2 Creative Inspire T6100 Pinnacle Systems PCTV 110i Seagate 250GB 16MB SATA2 Aopen 400W PSU Afgelopen najaar kwam ik In een franse antiekzaak een oude radio uit de jaren 60 tegen. Dit is een ideale kast om, je voelt hem al aankomen, een mediacenter in te bouwen. Het betreft een kast van het merk 'Le Régional', aan de voorkant zitten 5 draaiknoppen die gaan fungeren als fancontrollers, power en reset knoppen. Dit is hem dan, volledig gestript met enkele details weggelaten. Ook is al het een en ander geschuurd en geplamuurd. Hier heb zijn (helaas) geen foto's van. width="500"> Ook heeft er origineel een gloeilamp in gezeten, misschien kennen de mensen van de wat oudere garde deze wel, hiervoor in de plaats komt een oranje knipperlicht uit een auto. (De linker). ![]() En hier zie je hem werkend. ![]() Deze komt dus achter de opening die je hier in het midden aan de voorkant ziet. ![]() Bij het demonteren was er al een versierstukje afgebroken, hier heb ik een mal van gemaakt en vervolgens heb ik heb nieuw gegoten stukje er weer opgeplaatst. Het moet nog iets bijgeschaafd worden, maar het is al aardig gelukt. ![]() Een plaatje van de hardware, hoe deze er ongeveer in zal komen. Welke je niet op dit plaatje ziet is een NEC slimline dvd brander die samen met de harde schijf in een bay komt die ik op de voeding zal bevestigen. ![]() En nog een shot van de onderkant. ![]() Voor zover wil ik het even laten.
__________________ [CiP]Le Régional |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
.
__________________ [CiP]Le Régional | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 mei 2006 Locatie: Heemskerk
| Inderdaad een intressant projectje ![]()
__________________ Silenth-Hardware.nl - Voor de stille PC's! |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Misschien wel leuk om even wat foto's van de oude hardware te laten zien, en een paar onderdeeltjes die hergebruikt gaan worden. ![]() ![]() ![]() ![]() En een origineel serienummer plaatje, wat natuurlijk ook in de nieuwe kast verwerkt wordt. ![]() De Surroundset is ook binnen. ![]() En de originele achterkant. ![]()
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 21 januari 2006 Locatie: ~Groningen
| Ziet er leuk uit, succes ermee Ben benieuwt hoe hij er als hij klaar is uit gaat zien.
__________________ Cool things about being a guy |
| | |
| | #9 (permalink) |
| ![]() Aan het begin van de middag ben ik begonnen met de HDD bay. Ook met het typenummerplaatje, maar foto's zeggen meer dan woorden dus.. Typenummerplaatje Hier zie je dat de letters in het typenummerplaatje er nog écht ingeslagen zijn. ![]() Waarschijnlijk word het plaatje zo bevestigd, ik zit nog een beetje over de hoogte te dubben. ![]() HDD Bay Even het donorbakje uit een kast halen waar ooit een Pentium I in heeft gezeten. ![]() Een hoop M4 boutjes en moertjes, ik hoop dat ik er genoeg heb. ![]() Zo komt hij erop. ![]() Oubollige diode erop gemonteerd. ![]() Die bovenkant ziet er nogal verpauperd uit, maar daar was al rekening mee gehouden. ![]() > ![]() ![]() ![]() En dan erop. ![]() Hetzelfde voor één verdieping lager. ![]() En erin geschoven. ![]() Om het plexiglas te laten verzinken, en gelijk te stellen met de bovenkant van de voeding moest de dremel erop. ![]() En dan hoe het totaal in de Régional komt. ![]() Stukje dichterbij. ![]() Dit was dus hoe het er om 6 uur bij stond, een hele pens met werk, maar het is het waard geweest. Ook heb ik even het knipperlicht voorin de radio gemonteerd, het ziet er wel aardig uit. Dit is mijn backup voor als het kattenoog niet wil werken. (Het typenummer kan ik nu even niet opzoeken, want alle spullen liggen op de zaak). Maar ik ga toch mijn uiterste best doen om hem aan de praat te krijgen. ![]() ![]() En nog even een stille hint voor waar alle spullen aan het eind van de week in gaan. ![]() De caravan voor campzone is ook aangeschaft. Wel geinig, ook al een oldtimer en past mooi bij de radio. ![]() Laat even een berichtje achter, ik hoor graag wat jullie mooi of minder mooi vinden, of wát er beter kan. Ik kan wel wat verse nieuwe inkijk gebruiken.
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 november 2006 Locatie: Hilversum, Noord-Holland
| Leuk project dat goed uitgevoerd wordt! Misschien een idee om dat typeplaatje bovenop te monteren? Good going!
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? |
| | |
| | #11 (permalink) |
| @ FuriousHamster: Dankje, en wat bedoel je precies met ''bovenop''? Dan nog iets anders. Ik doe bij deze even een oproep: Weet iemand waar ik een DVI kabel kan krijgen met een hoekkoppeling? Het zou me erg helpen, bij voorbaat dank!
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 november 2006 Locatie: Hilversum, Noord-Holland
| Hierzo: >>>|boven|<<< |onder| Nee, ik denk dat je er wel iets speciaals mee moet doen. Want het is best wel een mooi plaatje! Misschien een soort behuizinkje maken.
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Ik zal nog eens goed overdenken met wat er met het plaatje gaat gebeuren, maar hij krijgt zowieso een mooi plaatsje waar hij goed zichtbaar is.
| | |