Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 23-02-2007, 20:32   #16 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Zeer originele mod! Zo zie je maar, je komt altijd iets tegen waar je een pc in kunt bouwen :P cd speler, ouwe radio, krat, houten kist....
Ik heb met scouting ooit een pc onder een salontafel gehangen :P Alleen een scherm muis een toetsenbord waren te zien :P
Hier heb ik helaas geen foto's van....
Oud 24-02-2007, 18:32   #17 (permalink)

Standaard

Gisteravond had ik geen tijd meer om een update te tikken, dus bij deze .

Hier was ik de vorige keer gebleven.

Toen moest er nog even het nodige gevijld worden. En de overige boutjes en moertjes moesten nog geboord worden.

En ik ben tevreden met het resultaat . Dit gedeelte is vrijwel klaar voor de spuiterij.

Toen was het tijd voor de slimline NEC ND-6650. Deze komt boven de diode te hangen. Het lijkt nu meer op de toren van Pisa dan een mooi geheel, maar dat loopt allemaal wel los als het detailwerk begint.

Ze komt in een soort van plexiglas bakje te hangen, aftekenen dus!

En uitgedremelt. Plexiglas dremelen bevalt me erg goed, het gebeurt in een mum van tijd. Voor de kinderen thuis: pas alleen wel op met rondvliegende stukjes hete plastic, een veiligheidsbril is hierbij echt een must. Navijlen moet wel, maar dat zal bij iedere methode wel moeten.

Een paar detailshots.

Aan het eind van de morgen zag het er zo uit.

Tussen de middag maar even wat spullen gehaald. Waaronder een figuurzaag met zaagjes, Een hulpstukje voor de dremel, 2 mandarijnen en de originele achterkant samen met de in een oud rood overhemd originele glasplaat die in de voorkant komt. De laatste 2 komen volgende week aan bod.

De oude was aardig versleten.

Toen heb ik een stukje plexiglas in de vorm van de brander geföhnt.

Even op elkaar.

En ik kwam met het geweldige idee om het plexiglas maar aan elkaar te smelten.
Goedzo Guus! |. Dat werd dus een nieuwe maken.

Gelukkig had ik een mal van de vorige. En de nieuwe is ook weer fijn.

Zoek de verschillen.

Toen ging ik maar over op een aluminium L profiel systeem. En vergat even dat ik het slijpschijfje niet te heet moest laten worden.

Nouja, na een hoop geblunder is het toch gelukt. Volgende keer nog de andere kant, maar die is recht dus daar heb ik niks mee te doen.

Oja, en nog wat shots van het kattenoog. Ik vrees helaas dat hij niet meer gaat passen, want er is te weinig ruimte tussen het mobotray en de voorkant. Dat word dus ook een kattenoog naar 21e eeuwse normen modden.

En als afsluiter een hoopje Régional.
Oud 24-02-2007, 20:23   #18 (permalink)

Anonnymous!'s schermafbeelding

Standaard

Waar gebruik je die diode eigenlijk voor alleen voor die slimline?..keep on modding
Oud 25-02-2007, 03:11   #19 (permalink)

Standaard

Het is meer om het één mooi geheel te maken. Eigenlijk steunt de slimline er dadelijk niet eens op, het word gewoon een stand-alone bakje. Er komen nog meer van dat soort details als een oude diode, volgende week zijn mijn LED's ook binnen en dan kan ik beginnen met het modden van de originele glazen onderdelen. Dan zul je zien dat het PSU-HDD-Slimline gebeuren allemaal op zijn plaats komt en móói aansluit.
Oud 25-02-2007, 11:46   #20 (permalink)

Anonnymous!'s schermafbeelding

Standaard

Oke is allemaal zeer origineel ga zo door ben beniewd naar het eindresultaat
Oud 3-03-2007, 16:31   #21 (permalink)

Standaard

Gisteren ben ik verder gegaan met de behuizing voor de slimline brander. Dit is het resultaat, het wordt uiteraard gespoten van aan de buitenkant dus de alluminium hoekprofielen zullen niet meer zichtbaar zijn.

Ook heb ik nog even wat gedaan aan de bevestiging van de 3,5'' bay bovenop de voeding.

Zo ziet het totaalplaatje er dan uit, samen met het typenummerplaatje dat op de 3,5'' bay bevestigd is. Ik vraag me ook nog af wat ik met de fanguard voor de voeding moet doen. Een standaard ringen fanguard zou wel goed staan bij dit thema, maar daar later meer over.

Achter de moederbord tray is er nog een zee van ruimte voor radiators, inverters, fancontrollers, start- en reset knoppen, CFFL's en ga zo maar door.

Toen was het tijd om het gat in de kast te zagen voor de slimline brander. Eerst tapen en aftekenen.

Begingaatje boren, en dan de figuurzaag erin. Dat ging best goed, totdat ik een stukje verticaal moest zagen. Dit kon niet met de figuurzaag, want de kast blokeert de zaag nogal.

Toen heb ik maar een zaagje tussen de vingers genomen en dat stuk letterlijk met de hand gezaagd.

Ik vroeg me al af waarom dat zo zwaar ging, maar ik was dus nog door een extra centimeter hout aan het zagen.

Na té veel tijd is het stukje hout er dan eindelijk uit. Dit alles tot nu toe heeft veel meer tijd gekost dan gedacht, dus het worden nog een paar drukke weken, aangezien ik hem deze maand af wil hebben.

Toen heb ik het uitgezaagde stuk hout nog even goed bijgeveild.

Hij past er goed en wel in, maar de randjes worden nog even aangesmeerd met plamuur, om hem zo perfect aan te laten sluiten.

Zo wil ik het glaswerk er ongeveer in hebben, oranje LED's komen hierin, die momenteel onderweg zijn. Heeft iemand trouwens ervaring met glas bewerken? Er moet een gaatje in de onderkant komen, zodat de LED erin kan.

Zoals jullie weten was rechtsonder zo'n versierstukje afgebroken. Hier heb ik een mal van plamuur van gemaakt. En toen zo bewerkt, dat als je nadat de primer erop zit, geen verschil meer ziet.

Met dit als resultaat. En nu baal ik ervan dat ik geen goede camera heb. Mocht ik wat prijsgeld winnen op een competitie is dat het eerste wat ik ervan ga halen.

Ook het originele glas heb ik maar eens voor de dag gehaald. Hier staan nog wereldfrequenties op, zoals Moskou, Londen, Lisabon enzovoorts. Echt een mooie plaat die er zeker voor voor komt als het allemaal gespoten is.

Dat papier is voor bescherming van het geplamuurde.

Dan nog even wat hardware erin, om te kijken hoe het allemaal op zijn plaats komt.

En ik heb de kleuren ook uitgezocht.
Aspen white pearl van Infinity.
Nepal yellow R.D. van Peugeot.

Volgende week probeer ik dus alles spuitklaar te krijgen, zodat ik daar aan kan beginnen. Daarna wordt het nog afwerken, wat ik zeker niet kan onderschatten.

Tot de volgende update, of reactiepost natuurlijk .
Oud 6-03-2007, 16:02   #22 (permalink)

Standaard

dat ziet er dan mooi uit als je mobo er in zit...ik vind dat 'bracket' voor de slimline ook wel origineel en leuk bedacht......ga zo door!

grzz
Oud 10-03-2007, 19:16   #23 (permalink)

Standaard

Bedankt MC Junk!

Vandaag ben ik bezig geweest met het plamuren van gaten, deuken enzovoorts wat niet echt veel aan is om in een update te laten zien. Het is in ieder geval al wel zo ver gekomen dat het front maandag in de spuitplamuur kan, en dan zal ik hem ook klaar maken om de kast te beitsen/lakken.

Tot maandag!
Oud 14-03-2007, 18:12   #24 (permalink)

Standaard

Vandaag is de voorkant in de primer gezet, morgen zal ik foto's uploaden en er nog even verder mee gaan.
Oud 15-03-2007, 17:37   #25 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Super stijlvolle mod! Zou gaaf zijn als je de oude antenne nog zou kunnen gebruiken om radio te kunnen luisteren via dat ding :P
Oud 15-03-2007, 22:43   #26 (permalink)

Standaard

Plaats voor een radio zal er helaas niet meer zijn als de waterkoeling erin zit. Dat neemt niet weg dat we geen radio via de kabel kunnen luisteren, door middel van een TV-Kaart .

Vandaag ben ik weer druk bezig geweest, en zal morgen een update tikken van wat er de afgelopen week gebeurt is. Hier kies ik voor omdat het niet zo heel boeiend is om telkens alleen maar wat plamuurwerk te zien gebeuren, bijvoorbeeld.
Oud 16-03-2007, 13:21   #27 (permalink)

Jeroenotje's schermafbeelding

Standaard

Kleine autoradio, of van die kleine prutsdingen van tegewoordig moeten toch passen? Het gaat puur om het idee. Oude buizen kun je vaak nog op laten gloeien, bepaalde types kun je eenvoudig aansluiten waardoor ze op gaan gloeien. Is het googlen en het effect wel waard dacht ik zo, zou de mod gewoon af maken.
Oud 16-03-2007, 16:31   #28 (permalink)

Standaard

Ik zal eens vragen wat mijn oom er vanaf weet, hij is een elektrotechnicus dus dat moet goed komen . Ook zal ik nog eens rondneuzen naar wat er aan radio in (zal/kan) komen.

Update erbij.

Deze week ben ik voornamelijk bezig geweest met het strak maken van de kast. Dus alle gaatjes en deukjes wegplamuren, zodat als de (hout)lak erop zit hij 100% strak is.

Zo, de voorkant staat in de primer.

Let even op het sierstukje rechtsonderaan, dit was de geplamuurde. Daar zie je ook niks meer van, hier ben ik best tevreden over.

Schrik niet, straks wordt ze er alleen maar mooier op.

Ook nog een foto van de slimline dvd brander, die past nu perfect.

Ook ben ik bezig geweest met een nieuwe front plate. De originele was van dat inelkaargedrukte hout, wat voor mij kwalitatief niet genoeg is. Dat plasticje daarboven is even om de maten te meten voor waar de gaten in het houten L profiel geboord moeten worden, dat weer dient voor ondersteuning van de mobo tray.

Met de hardware erin komt het al mooi uit.

Dit past ook precies, morgen zal ik hier even betere foto's van maken.

Er staat nog veel in de planning, maar als ik dit tempo vast kan houden is hij zeker voor het NKCM klaar.
Oud 21-03-2007, 14:21   #29 (permalink)

Standaard

Deze week ben ik erg druk met school, helaas zit er dus weinig modden in. Vrijdag en zaterdag kan ik hopelijk weer aan de slag, en heb toch alvast wat spullen besteld.

De 5mm Oranje LED's zijn besteld en onderweg.
Ook mijn bestelling van bouwplastics.nl is onderweg, Plexiglas buis 60x56mm 100cm (resevoir).
Oud 21-03-2007, 15:46   #30 (permalink)

Standaard

Oeh, deze kom ik zeker even bewonderen op het NKCM! En op Campzone gewoon nog een keer...

Retro style is weer helemaal in he?
Thrackan is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.