| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 31 januari 2006 Locatie: Enschede
| Hallo allemaal, Ik ben Faried, aka Faried112. Ben student bedrijfseconomie, en mijn hobby is casemodden en ik ben nu bezig met mijn eerste echte project en ik heb hier nog geen worklog staan dus vandaar: Ik ben al bijna een jaar rustig bezig met het modden van mijn stacker 830. Afgelopen december heb ik meegedaan met de Benelux Casemod Leage. Helaas had ik mijn mod nog niet klaar(iets te vroeg ingeschreven denk ik) en ben ik 4e geworden :'( , had liever een podium plek. Hieronder zal ik mijn worklog foto's plaatsen in hoeverre ik nu ben gekomen met het modden, en hoe hij er nu bij staat: Meest recente foto’s voor ik begon aan mission2. Hier kan je op zien dat er ruimte zat is om een telefoon in te plaatsen, en de bliksem lijkt nu ergens op. Zo zag de case eruit op TBCL. Dit is het eindresultaat voor mijn radiatoren. Hier zitten 2 radiatoren in, een beetje stoffig geworden 7 Ook gaat het deurtje met de radiatoren anders open dan normaalDit is de bovenkant van de kast. Zoals je ziet is er het een en ander aan gedaan. Er komt nog een WD RaptorX in, misschien dat ik het nog iets verander. Ook denk ik dat uv groen beter uit komt. Ook hier heb ik wat aan veranderd zoals je ziet > Niks blijft standaard met mij erbij :P Er zit ook een(nog niet werkende)LCD schermpje in van asetek. Deze geeft informatie van de pomp weer maar helaas tot op heden werkt deze nog niet(heb hier ook nog een nieuwe liggen die het ook niet doet). Zo zit mijn front eruit. Een beetje steath zou wel plasant zijn.... Kleine kijk op mijn verouderde systeem. Een MSI NEO socked 939, Met een AMD 3500 Winchester Gevolgd op een Ati X850XT, En 2048 intern geheugen van OCZ(platina) Hier ben ik momenteel mee aan het werk, binnenkort een update. Ps. dit is nog niet het speciale wat eraan komt maar dat zien jullie binnenkort wel. En hier en daar een beetje gepolijst, minder mooi dan vergromen maar je moet wat :? Omdat ik binnekort mee ga doen met het NK casemodding(als ik het red hem klaar te krijgen) is het tijd om verder te gaan met mijn mod(Mission2). De volgende punten worden onderhanden genomen: - Het wegwerken/sleeven van de kabels, - Plexieglas van een soort gebruiken ivm kleuverschil in het donker, - Afwerken van front, en stealth maken, - Belichting binnen in maken, - Zijpanelen afmaken, icl iets interrestants wat ik nog niet eerder heb gezien bij een kast, - Lcd scherm laten functioneren, Het begin van mission 2: Hier ben ik verder gegaan met het zijpaneel. De juiste kleuren met het nog krijgen, en ik wacht nog op een stukje rood plexie wat ik ga gebruiken. De rode bliksem wordt het zelfde als de voorkant groen, met mat zwart. Hier heb ik het transpirante uv plexie mat zwart gespoten. Ik heb gekozen voor transpirant omdat mijn moederbod tray uv groen is en waneer het paneel er voor komt de bliksem groen wordt zoals mijn front. Foto's hoe het eruit moet zien, nog niet klaar maar dan heb je en idee. Hier zie je het effect met groen uv erachter: En een voorbeeltje hoe het moet worden met uv rood. Zo, ervoor en erna, beiden alleen nog niet klaar En op de kast geplaatst Hier ben ik aan het veilen om de randen recht te krijgen en glad Omdat ik iets ga doen met het openen van de zijpanelen moeten er wel handvaten opkomen Een pakketje gehad, niet van een sponsor wat die heb ik niet hihi. Ik ben meteen maar begonnen met modden, moet uiteraard wel afgewerkt worden, maar is zoals het ongeveer moet worden. De belichting moet ook nog gedaan worden, maar dat komt wel als het alles afgwerkt is, En het effect met rood plexie De belichting is nog niet helemaal goed, maar dat komt helemaal goed. Hier nog even iets weg halen voor dat de het frame wordt gepoudercoat De losse onderdelen die niet gepoudercoat hoeven te worden En de onderdelen in een hele mooie doos, klaar voor transport:razz: Hier heb ik het plexiglazen plaatje veranderd voor het zelfde rood als de rest:tux: Zo moet het ongeveer worden, toch maar even verder gaan Helaas zijn er resten van tape te zien, deze maar even verwijderen met sticker verwijderaar, Schuren, klaar om gespoten te worden Hier heb ik de eerst mat zwarte laag erop zitten, Nog even bijwerken en, dit is het resultaat met daglicht Hoe kan ik toch op internet terwijl mijn enigste pc uit elkaar ligt? Nou gewoon zo, met mijn gemodde kast van 5 euro, icl waterkoeling en ruimte voor 3 x5,25 inch bays lol 8-) Helaas krijg ik het niet voor elkaar om de kleur die je in het echt ziet ook op camera te krijgen. Hij is veel rooier in het donker dan op foto: ![]() Dit is de bovenkant van de stacker830. Hij is nog niet klaar maar de strepen zitten er en dit is dan het resultaat, stukjes plexie ertussen. Dit was het voro vandaag tot een volgend update ![]() |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Rode strepen zijn van plexi. Ik heb tijdens TBCL verschillde soorten plexie gebruikt, van ac rayan dat werdt oranje, en van wvs kunstoffen dat gewoon rood blijft. Nu ik ben begonnen aan mission 2 gebruik alleen dat van wsv kunstoffen. Het is wel duur maar het resultaat mag er zijn. ![]() |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Erg mooi. Op het eerste gezicht lijken er wel heel veel verschillende dingen in je casemod te zitten. (Zit er ook een thema in?) En lekker veel plaatjes ook! Alleen vind ik het jammer dat het bij plaatjes kijken blijft. Ik zou graag ook wat informatie over hoe je dergelijke dingen hebt gedaan erbij willen zien. Keep up the good work! ![]()
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Hey Toen ik aan de stacker 830 begon had ik nog niet een thema. Ik heb nu wel de bliksem die ik ook in de zijpanelen laat terug komen. Het is de bedoeling dat dat bliksem 6 keer per minuut 1 seconden oplicht zoals een echte bliksem. Ook komen de rode lijnen/effecten terug in de case. Het thema/doel voor mission 2 is: -De hoeveelheid kleuren (rood) naar 1 kleur brengen, (Zo zal ik de kleuren rood van 1 soort plexie maken om de variatie's te verminderen en ) (Blauwe lcd schermpjes worden vervanen door rode, danwel weggelaten) -Onderdelen afmaken zoals de zijpanelen, front, top, (spreekt voor zicht) -Het meer een geheel te laten lijken. (Alles wat gepolijst is/spiegel effect heeft gaat weg en wordt mat zwart gepoudercoat/gespoten). -Het wegwerken van kabels om het strakker te maken. Ik zal ff wat text bij de plaatjes zetten. (ik vond plaatjes kijken vroeger heel leuk b.t.w. :P ) |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| S-video 7 pin naar 4 pin-> Mission Failed | performa | Elektronica Junkies | 5 | 15-04-2006 17:48 |
| Cm-stacker | rawiramdhan | Casemod Junkies | 10 | 6-01-2005 19:26 |
| cm-stacker | rawiramdhan | Shop Junkies | 7 | 22-06-2004 17:58 |
| CM Stacker | Youri_HL | Casemod Junkies | 3 | 17-04-2004 21:40 |