Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 28-01-2007, 00:25   #1 (permalink)

Standaard computer in mixer II

ik heb al ns eerder dit uitgehaald http://www.casejunkies.com/forum/vie...304&highlight= en nu ga ik het nog een keer doen maar dan met de nodige verbeteringen t.o.v. de vorige (mooiere afwerking, voeding in de binnenkant, normale schijf ipv laptop schijf, 1 pci asio kaart omdat asio-kaarten voor usb zo duur zijn).

ik zit nu in de fase dat ik t moederboard aan t uitzoeken ben, maar de enigste en belangrijke vraag die mij daarvoor rest is: een amd processor of een intel?
ik ga em mainly gebruiken voor het uren achter elkaar draaien van een DJ programma (traktor voor de kenners), stroomverbruik en hitte zijn geen beslissende factoren.

oh en goede video heb ik niet nodig, dat word onboard

--edit--

wat is handiger voor een dj achtige audio toepassing, een normale core, hyperthreading of duocore?
Oud 28-01-2007, 09:50   #2 (permalink)
Moderator

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Nu denk ik dat dit een smaak topic is, wat betreft Intel of AMD. Dit roept allemaal can die reacties op van: "Ik zou voor AMD gaan!" maar dan zonder argument waarom...

wat betreft gewone core, dualcore, of hyperthreading, denk ik dat dualcore goed is.
Oud 28-01-2007, 20:07   #3 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SupReme
Nu denk ik dat dit een smaak topic is, wat betreft Intel of AMD. Dit roept allemaal can die reacties op van: "Ik zou voor AMD gaan!" maar dan zonder argument waarom...

wat betreft gewone core, dualcore, of hyperthreading, denk ik dat dualcore goed is.
tis niet bedoeld als smaaktopic, k wou zelf ook eerst ff feiten over die 2 dingen bijelkaar schrapen maar ik heb er moeite mee.... dus heb k toch maar ff hier gevraagd of er iemand feiten heeft.

wat ik in ieder geval wel heb gevonden is dat intel meer werk in het FPU gedeelte van hun processors heeft gestopt en amd niet, en je zou zeggen dat floating point functies erg handig zijn in audio toepassingen... alleen t artikel ging over de nog net single cores van beide merken met de x86 architectuur, of t voor dual nog steeds geld heb ik geen idee.
Oud 29-01-2007, 16:14   #4 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Ik heb zelf een dual core en ben er zwaar tevreden over! Als je 2 programma's openhebt werkt alles nog perfect!! Ik heb een Intel D920 op een P5PL2, normaal op 2,8GHz maar nu op 3,37GHz. Temperatuur met de CNPS9500AT is 45 graden op modus Silent Fan Mode.
Ik denk dat voor jou een dual core idd de beste is. Graai eens in de bak van Intel, daar kun je leuke 32 bit dual cores uithalen! Vooral omdat windows xp en de meeste DJ-progjes nog op 32 bit draaien is dit het beste.
Oud 29-01-2007, 18:19   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bartjez
Ik heb zelf een dual core en ben er zwaar tevreden over! Als je 2 programma's openhebt werkt alles nog perfect!! Ik heb een Intel D920 op een P5PL2, normaal op 2,8GHz maar nu op 3,37GHz. Temperatuur met de CNPS9500AT is 45 graden op modus Silent Fan Mode.
Ik denk dat voor jou een dual core idd de beste is. Graai eens in de bak van Intel, daar kun je leuke 32 bit dual cores uithalen! Vooral omdat windows xp en de meeste DJ-progjes nog op 32 bit draaien is dit het beste.
ok, stel nou dat je een langzame (1,5 ghz) maar wel dualcore neemt, komt dat dan omdat het dual is ten goede van zoiets als traktor dj 3.2 denk je? veelal simuleert t gewoon 2 mp3 spelers waarin je kan cue'en en pitchen.
Oud 29-01-2007, 21:52   #6 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Als je een langzamere dual core pakt zou ik voor een 2 GHz gaan, die heeft net wat meer power om alles te mixen en al die effecten te kunnen draaien. Dan daar ruim voldoende geheugen bij om alles draaiende te houden zou ik ook niet op bezuinigen! En, het grootste voordeel van een dual core (vooral voor een mixer), je pc blijft niet meer hangen als je een cd/dvd laadt!!
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
computer in mixer gezet sperzieb00n Casemod Junkies 10 29-11-2006 01:02
tv op computer? DeKemp Hardware Junkies 5 4-09-2006 15:59
Computer Stupidities Cyborg Area 1337 1 12-02-2005 13:25
Na 1-2 Sec valt de computer uit YaaD Hardware Junkies 16 30-11-2004 15:56
computer op tv GBCHEATER Hardware Junkies 19 23-05-2004 20:42

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.