| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 15 januari 2007
| Hoi, teneerste nog even geen vraag maar een compliment voor deze zeer informatie geest prikkellende website/forum. Heb met plezier enkele artikelen en topics doorgelezen. Zoals de titel het al zegt ben ik op zoek naar een manier op melkwit plexiglas egaal op te lichten met een 3kleuren led. Omdat ik een bouwkundige achtergrond heb teken en denk ik graag alles uit tot elk boutje. Echter omdat ik geen ervaring heb met verlichten zou ik graag vooral willen weten hoe ik het beste melkwit plexiglas kan verlichten met een 3kleuren led (RGB led). De bedoeling is om een soort ambi-light effect in de kast te creëren. Zover ik weet zijn er 2 mogelijkheden, 1: Je verlicht de plaat van de achterzijde met meerdere ledjes, voordeel: makkelijk in te bouwen, maar vraagt veel ruimte of veel ledjes 2: Je verlicht te plaat vanaf de zijkant voordeel: vraagt weinig ruimte, maar is iets bewerkelijker Toch gaat mijn voorkeur uit naar de 2e oplossingen, echter ik vraag me af: a. hoe groot het bereik van ongeveer 1 ledje is (al zal dit natuurlijk sterk afhangen van de lichtsterkte van het ledje maar het gaat mij om een indicatie. b. Hoe egaal is het licht, zijn de positief van de leds te herleiden of is dit goed te maskeren met een goede verdeling c. Is het ook mogelijk om in plaats van aan de zijkant in het vlak een gat te boren met de diepte van de helft van de plaat en hier een led in te stoppen. En is dan het licht nog steeds egaal verdeeld of is er ook een lichtpunt zichtbaar. Zoals je ziet, 3 vragen die onderling terugkoppelbaar zijn. In de bouwfases zal het allemaal wel uittesten worden en proberen maar voor het ontwerp gaat het mij toch een beetje om de indicatie. Alvast bedankt, Eric
__________________ Kiezen = Verliezen |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Je moet inderdaad je leds in je plexi plaat inbouwen zeg maar. Als je naar de gamma fietst heb je voor nog geen 10 euro zo'n lijmpistool met transparante lijm, dit is perfect om leds vast te lijmen. Je led zal een bundel van zo'n 30 graden hebben, dus daar moeten we ook wat aan doen, want dit zie je goed in plexiglas. Je moet de led voorzichtig vastschroeven in een 3e hand ofzo en dan met een fijne vijl de ronde kop wat recht afvijlen. Nu wordt je bundel een stuk breder. Breder dan wat je krijgt gaat niet omdat het licht in de led wordt geproduceerd in een soort spiegel wat al het licht bundeld. Dus daar kun je nix aan doen. Je moet trouwens wel oppassen dat je niet tever vijlt, anders kom je te dicht bij de kern en is je led rip.... Je kunt ook eens informeren naar van die led-strips met rgd leds. Die kun je gewoon onder de rand van je plexi plaat leggen.... ![]() Kijk maar eens op www.lagotronics.nl, daar zullen ze wel meer weten!
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 15 januari 2007
| Hmm, oke Als ik het goed begrijp is het toch lastig om er een egaal licht (diffuus) van te maken zonder dat de bron zichtbaar is. Dit zal bij verlichting vanaf de zijkant niet zon probleem zijn maar als je de ledjes in het vlak plaats ga je dit effect niet krijgen. Ik bedenk me echter nu dat het wel goed mogelijk moet zijn om het plexiglas vanaf de zijkanten te belichten. Dit heeft denk dus toch te voorkeur. Behalve 1 deel. In het midden van de kast wil een deur maken met dezelfde glow waarachter de drivesbays zitten. Heeft iemand hier ideeën voor? Of kan een het stuk naastgelegen plexiglas dat van de zijkant belicht is en een breedte heeft van max 4cm en dat in hetzelfde vlak ligt het licht doorgeven. Of moet ik het hier van binnenuit belichten. In plaats van melkwit plexiglas wil ik helder plexiglas gaan gebruiken en deze aan de binnenzijde zandstralen\schuren. Hierdoor schijn je het ligt beter te breken. edit: de deur is ongeveer 170mm x 240mm (bxh) groot.
__________________ Kiezen = Verliezen |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Geregistreerd: 14 november 2006
| als je plexiglas hebt, en je plaatst langs de randen Witte Ccfl'tjes heb je al aardig egaal licht denk ik.. is het plexiglas transparant of echt wit? Citaat:
Ik denk dat je het beter kan stralen. met schuren krijg je echt krassen die je niet Symetrisch kunt schuren.. stralen verdeeld krassen veel beter en zo krijg je echt het matte effect. | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Stralen is idd het beste. Met schuren krijg je altijd vegen. En melkglas heeft gewoon een kleur die niet oplicht. Als je de plaat straalt wordt ie grof, en weerkaatst het licht ertegen. Dan licht dat gestraalde stuk superfel op! Ik heb in mijn CiP een Brand krat met een plexi plaat erop met wat gestraalde logo's. Hieronder staan de links ernaar!!!
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 november 2006 Locatie: Hilversum, Noord-Holland
| Sorry voor het re-posten op een oud topic maar zat met hetzelfde probleem. Wat je zou kunnen doen is van dat glas folie gebruiken. Dat spul wat je wel een op de ramen van een huis ziet. Dit spul is mat, dus hof je niet meer te gaan schuren. Want helemaal egaal schuren lukt nooit Hier een link naar mat ik bedoel Heb echt last van de TypTyfus
__________________ Ik zie, ik zie wat jij niet ziet!: Geen signature! Of toch wel? |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Geregistreerd: 7 maart 2006 Locatie: Roden
| Citaat:
Natuurlijk, alle ledjes zullen gaan branden en hun werk doen. Maar deze RGB leds werken met een condensator die leegloopt, en NIET met een frequentie regelaar. En geen condensator is gelijk! Dat betekent dus dat als je een tijdje je leds hebt branden, dat ze dan niet meer gelijk lopen. De ene is al blauw, terwijl de andere nog rood is bijvoorbeeld. Ik heb deze informatie van een elektro winkel, ik had namelijk een zelfde idee om meerdere RGB leds aanelkaar te maken. Gaat dus helaas niet werken.
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt | |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Citaat:
Gewoon geduldig schuren.
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 januari 2007
| Ik wil hetzelfde toepassen in mijn case, alleen dan met gewoon de kleur wit. Kan ik gewoon boven en onder een paar witte leds plaatsen om een stuk melkwit plexi op te laten lichten? Er staat bij dat het plexi lichtdoorlatend is. |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Het probleem is dat melkwit een kleur is. Dus geen grof vlak wat licht goed weerkaatst. Dit probleem heb je niet met gestraald plexiglas omdat dat grof is. Daar kan het licht tegenaan weerkaatsen. Als je gestraald hebt kun je elke kleur led/licht erin jagen.
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 januari 2007
| Maar het is toch wel zo dat als je rood plexi hebt met een witte lamp dit rood doorschijnt, ik wil dit zelfde alleen dan met wit plexiglas. Er staat bij dat het lichtdoorlatend is namelijk dus in principe zou dat toch moeten kunnen? |
| | |
| | #12 (permalink) |
| Dat klopt, maar ik d8 dat je EGAAL verlicht plexi wilt. Als je er een lamp achter pleurt, dan krijg je een superfel vlak voor de lamp en de rest hangt er zo'n beetje bij... Als je aan de zijkant een ccfl zet ofzo, dan moet je toch echt gaan stralen...
| | |
| | #15 (permalink) | ||
| Citaat:
__________________ Mijn case is TOOL-LESS, elke keer wanneer ik erin sleutel raak ik gereedschap kwijt | ||
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Plexiglas | tha_crazy | Shop Junkies | 6 | 15-02-2007 06:51 |
| Wat is het verschil tussen gewoon plexiglas en UV-plexiglas? | Instapper | Area 1337 | 6 | 30-05-2006 22:19 |
| Plexiglas | Djdevil133 | Casemod Junkies | 8 | 1-01-2005 23:24 |
| touch buttons verlicht | whocarez | Elektronica Junkies | 22 | 10-08-2003 22:00 |
| Plexiglas | DJD xtreem | Casemod Junkies | 36 | 3-08-2003 10:50 |