Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 7-01-2007, 21:57   #16 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door case_freak
Deze wordt echt super strak! Hopelijk heb je 'm af voor het NKCM, zoja moet je zeker mee gaan doen.
Ik ben er zeker van dat ie meedoet als dat ding op tijd af is..
Frenkie, ik weet zeker dat dit weer net zo'n gedetailleerd kunstwerkje wordt als je vorige mods!
Oud 8-01-2007, 10:09   #17 (permalink)

Standaard

Deze gaat egt gruwelijk worden, ben ook met een case begonnen, maar dat moet w8e tot de zomer maar kga m volgen, suc6 verder
Sendar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10-01-2007, 22:48   #18 (permalink)

Frenkie's schermafbeelding

Standaard

Even de motor op de steunen bevestigen.

Aftekenen , boren en tappen.

Monteren.

De zijpanelen maak ik vast met M3 boutjes op de framedelen.

Boren

Tappen

En met gemonteerde M3 boutje.

-------

Lelijke bout, dat kan niet he!

Das al een stuk beter.

Hier zie je twee oude vrienden van me.

Deze twee uitlaten komen aan het rechterpaneel, voor koeling van de videokaart.

Hier zie je (oude) bovenplaat gemonteerd op het frame.

Ik wil even stilstaan hier om met name Pepijn en Jeroen van http://www.spacepromotion.nl/ te bedanken. Dankzij hun gulle giften kan ik weer een deel van mijn nieuwe project verfraaien. Heel hartelijk bedankt jongens !

Hier zie je een voorbeeld hoe de handgreep er ongeveer uit moet gaan zien.

De verticale beugels verdwijnen ín de zijkanten. Daar moet ik dus nog iets voor verzinnen om ze aan het baseframe te bevestigen.

Lijkt t niet een beetje op een First Person Shooter?
Oud 11-01-2007, 12:10   #19 (permalink)

Standaard

echt wel

ik heb het gevoel net of ik quake speel
Oud 12-01-2007, 15:43   #20 (permalink)

Standaard

Zeeer wreed. wanneer verw8 je m ongeveer af te hebben? of kun je dat nog niet zeggen op dit moment? veel suc6 verder
Sendar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-01-2007, 16:05   #21 (permalink)

Standaard

Kan ik niks van zeggen, ik heb nog zoveel 'sub' projectjes in de pijp zitten, en ik weet niet wat ik nog allemaal voor moeilijkheden ga tegenkomen terwijl ik ze maak. Kheb net de slimline DVD speler binnen, daar moet ik nog alles omheen maken.

ik heb gister de glazen potjes gevonden, waar ik al een maand of twee naar opzoek was. Dat sub project kan nu ook van start gaan.

Wat ik wel al gemaakt heb zijn de blowhole openingen in de zijkant.

aftekenen

boren

en het resultaat onder een paar hoeken

Oud 12-01-2007, 17:07   #22 (permalink)

Standaard

Ziet er echt tof uit!!! Maar wat voor "sub"projectjes zitten er dan nog aan te komen?
Edje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-01-2007, 17:21   #23 (permalink)

Standaard

Ik ga van die drie potjes iets leuks maken, de handgreep beugel moet nog een constructie krijgen die het geheel kan tillen, de dvd speler moet er nog ergens in, de poorten van de PC wil ik verlengen, sowieso de hele pc wil ik iets mee gaan doen en het LCD schermpje moet nog ergens in. Oh ja en iets met een semi-doorkijk venster. Komt nog ... later...
Oud 12-01-2007, 17:26   #24 (permalink)

Standaard

Leuk! Leuk! Leuk!... Ik ben benieuwd
Edje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-01-2007, 17:38   #25 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frenkie
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pureoptical
Laatste verzoek om gewoon net zoals iedereen de huisregels te respecteren, de maximale breedte van pics is 500 pixels breed!
Tuurlijk doe ik dat voor de CJviewers die nog op een 15" CRT monitor zitten te turen

GRAAG GEDAAN!
Tja, niet iedereen heeft een 19" Widescreen. :P

Het ziet er verder erg leuk en orgineel uit, keep up the good work. Ik wacht al weer met smart op de volgende update.
.DevastatioN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-01-2007, 02:10   #26 (permalink)

Standaard

Ziet er netjes uit deze mod heeft wel potentie
Ice T is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-01-2007, 11:52   #27 (permalink)

FuriousHamster's schermafbeelding

Standaard

Zeker een vet idee! Ik denk dat je idee met de stroboscoop een heel erg mooi effect gaat geven samen met de UV balkjes!

Nog even over de naam BFG: wordt op verschillende manieren vertaald, je hebt dus "Bio Force Gun", maar ook "Big Force Gun". En in Quake II wordt gesproken over "Big Freaking Gun". Onder de meeste gamers wordt natuurlijk gewoon gesproken over "Big Fucking Gun"!

PS: Is dat TRESPA spul sterk? En hoe duur is het ongeveer, want het ziet er heel makkelijk te bewerken uit?
Oud 13-01-2007, 15:52   #28 (permalink)

Standaard

wow dit word mien leipe mod!
grimmeld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-01-2007, 18:44   #29 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FuriousHamster
Zeker een vet idee! Ik denk dat je idee met de stroboscoop een heel erg mooi effect gaat geven samen met de UV balkjes!

Nog even over de naam BFG: wordt op verschillende manieren vertaald, je hebt dus "Bio Force Gun", maar ook "Big Force Gun". En in Quake II wordt gesproken over "Big Freaking Gun". Onder de meeste gamers wordt natuurlijk gewoon gesproken over "Big Fucking Gun"!

PS: Is dat TRESPA spul sterk? En hoe duur is het ongeveer, want het ziet er heel makkelijk te bewerken uit?
Heel goed, jij kent je klassiekers

Trespa is heeeel sterk, wel wat zwaarder dan bijv. MDF, en door de grotere hardheid voor de een wat moeilijker te bewerken dan voor een ander. Je moet rekening houden met de kei-harde toplaag die kan splinteren als je geen vlijmscherp gereedschap gebruikt. Je kunt het bij elke GAMMA en PRAXIS halen.

Kleine updates en losse onderwerpen

Hier zie je de handgreep van twee kanten, je ziet dat hij precies tussen de twee blowholes komt te zitten.

De strip komt door de bovenplaat precies op de rand naar buiten, daar maak ik dus een kleine doorgang.

Het Quake logo netjes afwerken met naaldvijltjes.

De schetsen van de potjes constructie, ik weet nu hoever ik de randen in moet zagen om de juiste hoek te krijgen van de potjes.

Het zaagblad is 1.35 mm dik, dunner krijg ik het niet.

Ben trouwens begonnen met wat meer orde aan te brengen in de chaos van mijn werkplaatsje. (idee gepikt van Mythbusters ) Ik heb bakken gekocht en mijn verzamelde rotzooi onderverdeeld; een bak voor metaal, een bak voor kabels, een bak voor kunststof. Rest nog een heel grote bak met klein grut en ondefineerbare zooi. Dat moet ook nog onderverdeeld worden.

Oud 17-01-2007, 18:23   #30 (permalink)

Standaard

Uit hetzelfde strip materiaal heb ik een stevige beugel gemaakt en die op maat gebogen om de handgreep af te maken.

Wat M5 bouten boren en tappen.

En dan het geheel in de case bevestigen met 6 bouten van M5.

Hier zie je de onderkant met de 6 bouten. Beugel zit nu muurvast en ik kan er de hele case mee optillen.

Ook omdat de boutkoppen uitsteken heb ik onder de base nu 8 rubber antislipvoetjes geplakt. De case staat nu stabiel genoeg en misschien dat ik er nog een CCL onder kan proppen.

Voorbereiding voor het potjes subproject. Aftekenen van de maten op de beide platen.

Beide platen gezaagd en even op elkaar voor de foto.

Een kartonnen malletje met de juiste hoek, de tekening met de maten en twee plaatjes kunstof. Kijken of dat buigen wil lukken.De eerste plaat klaar voor de buiging.

Even controleren met het hoekmalletje of we een beetje in de buurt zitten.

Hier is het nog niet genoeg gebogen.

Beide platen gebogen, even snel in elkaar gezet met ducttape om te kijken hoe het eruit komt te zien.

En een shot van de andere kant. Ik heb ook twee hoekjes uit de bovenplaat gehaald om de beugel doorheen te steken.

En een totaal shot.

Ik ben echt heel slecht in plaat bewerken, dus ik zal nog het een en ander moeten klooien om het wat fatsoenlijker te maken. Voorlopig ben ik tevreden met hoe het er nu uit ziet, het geeft me het idee dat ik de goeie kant op ga. Moet nog heel veel aan gebeuren, maar ik denk wel dat het een leuke case gaat worden.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[CM] Carbon Li (#3 NKCM 2007) Ediejo Casemod Junkies 12 22-04-2007 23:52

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.