Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 16-12-2006, 12:16   #1 (permalink)

Standaard Houten kast, vriend zei iets over stralings gevaar..

Hoi,

Ik ga vandaag beginnen aan mijn houten kast, maar een vriend van mijn vader zei iets over straling dat door metalen kasten word tegen gehouden en bij houten kasten niet.. bestaat er zoiets? ging over radio ontvangsten ofzo..

Groetjes,
Rikrik
Rikrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16-12-2006, 20:36   #2 (permalink)

Kaz'Duzar's schermafbeelding

Standaard

De grote aantallen casemods van plexi en houten kasten bewijzen maar dat een pc kast niet van metaal moet zijn om correct te functioneren. In een metalen kast is je pc beter afgeschermd, maar dat is niet nodig om je pc goed/beter te laten werken.
Kaz'Duzar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-12-2006, 11:54   #3 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

De enige straling die vrijkomt is de lichtstraling van je power led, en zo extreem weinig elektromagnetische straling dat zelfs een goudvis er na 40 jaar niet aan dood kan gaan. Dus maak je maar geen zorgen
Oud 17-12-2006, 11:56   #4 (permalink)

Standaard

als je pc geaard is, maakt RFI (radio frequency interference) niets uit of je metalen behuizing hebt of niet, gaat er allemaal uit via aarde.
grimmeld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-12-2006, 12:55   #5 (permalink)

Standaard

hmm oke binnekort zal ik wat foto's maken voor een worklog (moet nog een naam verzinnen voor de kast )
Oud 17-12-2006, 22:19   #6 (permalink)
Administrator

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimmeld
als je pc geaard is, maakt RFI (radio frequency interference) niets uit of je metalen behuizing hebt of niet, gaat er allemaal uit via aarde.
Elektronische schakelingen zenden weldegelijk straling uit, ook als je systeem geaard is. Dit kan opgevangen worden door een 'kooi van Faraday', een metalen raamwerk waarvan de openingen klein genoeg zijn om de stralingsgolven tegen te houden. (een metalen plaat werkt uiteraard ook) Radio-amateurs schijnen nog wel eens problemen te krijgen met hun apparatuur, als er erg dichtbij iemand zit met een werkende PC zonder metalen behuizing. (of met een window in zijn kast)
Overigens is deze straling niet bepaald gevaarlijk voor mensen, de uitgezonden vermogens zijn véél te laag om schade aan te kunnen richten.
Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer?
Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht
Demoniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18-12-2006, 09:01   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac
Citaat:
Elektronische schakelingen zenden weldegelijk straling uit, ook als je systeem geaard is. Dit kan opgevangen worden door een 'kooi van Faraday', een metalen raamwerk waarvan de openingen klein genoeg zijn om de stralingsgolven tegen te houden. (een metalen plaat werkt uiteraard ook) Radio-amateurs schijnen nog wel eens problemen te krijgen met hun apparatuur, als er erg dichtbij iemand zit met een werkende PC zonder metalen behuizing. (of met een window in zijn kast)
Overigens is deze straling niet bepaald gevaarlijk voor mensen, de uitgezonden vermogens zijn véél te laag om schade aan te kunnen richten.
mijn broertje heeft al een kast met een window dus ik denk dat het wel goed zal gaan aangezien hij nog geen problemen heeft gehad
Oud 18-12-2006, 09:23   #8 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demoniac
Citaat:
Zolang niet alle casemodders met mutaties en kankergezwellen zitten, zit het allemaal dus best puik!
Blackcrown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-12-2006, 12:25   #9 (permalink)

Standaard

Pff die stralingen zijn zo miniem dat zelfs als je in huis rondeloopt het nog gevaarlijker is , zie maar eens naar als die radio- en GSM- stralingen die door onze hersen passeren.
je kan wat freaky doen en daar een kooi rond bouwen maar dan zou ik der rond je huis ook eentje zetten.
Oud 28-12-2006, 19:19   #10 (permalink)

ThrillFreak's schermafbeelding

Standaard

Even een vraagje, het heeft niet direct met stralings gevaar te maken maar vond het onzinnig er een nieuw topic voor te openen.
Ik ga binnenkort zelf een kast bouwen uit MDF.
Maar als ik 12mm dik MDF neem, is dat sterk/dik genoeg?
Of kan ik beter een soort van frame erbij maken of dikker MDF gebruiken?
ThrillFreak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-01-2007, 16:28   #11 (permalink)
fredt-g

Standaard

ik denk wel dat 12mm MDF sterk genoeg gaat zijn mijn vriend heeft eens een case uit 8mm MDF gemaakt en die kon ook tegen een val van de trap alleen wat erin zat niet dus 12mm zal zeker dik genoeg zijn als je het maar goed bevestigt

grtzz
  Met citaat antwoorden
Oud 23-01-2007, 16:15   #12 (permalink)

Standaard

wat zijn mensen tegenwoordig toch allemaal bang voor straling.. Bijna ieder elektrisch apparaat straalt straling uit.. als dit ''ECHT'' Gevaarlijk was, dan denk ik niet dat deze apparaten op de markt waren.. maak je niet zo druk!
Aeromaxx is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Cd 'bak' voor zelfgemaakte (houten) kast los te koop? Rikrik Casemod Junkies 8 5-02-2007 10:03
1st mod houten case nijntjestfreak Casemod Junkies 7 25-04-2006 16:02
Wat vinden jullie vriend(in)en van casemodden? Jamba Area 1337 45 23-07-2005 16:15
PA markt Houten DJD xtreem Area 1337 10 4-03-2004 16:56
Houten case icezAz Casemod Junkies 19 25-02-2004 19:54

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.