| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 november 2006 Locatie: Den Haag
| Hallo allemaal! Ook ik ben nieuw hier, en ik heb het volgende probleem. Ik heb sinds drie weken een nieuwe pc, verpakt in een Procase Zirco AX case. Nu wil ik 'm een beetje gaan modden, dus ik dacht dat de eerste logische stap was om een window in de side-panel te plaatsen. Ik heb alleen geen zin om in m'n nieuwe kast te gaan zagen, zeker omdat ik dit nog nooit heb gedaan. Ik was dus op zoek naar een pre-modded sidepanel voor deze kast. Ik heb al gezocht op: www.procase.nl Casejunkies Niets gevonden helaas! Weet iemand of dit product uberhaupt bestaat? Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om te maken, aangezien er een luchtgeleider naar de CPU koeler in de sidepanel zit. Als jullie weten waar het te vinden/kopen is, laat het me weten alsjeblieft! Thanks! Groetjes, Jochempie Ps. Dit is de kast waar het om gaat: ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 april 2006 Locatie: Dordrecht 078
| Ten eerste welkom op CJ! Ik denk dat je toch in je kast moet gaan zagen. Ik heb zelf ook een procase maar dan de nitro, en ik ben ook opzoek geweest naar dit soort dingen. Ik heb niets kunnen vinden, Maar met geduld en beleid kun je echt wel een window maken. Hier op Cj staat een hele mooie tut over het maken van een window... Heel veel succes en sterkte en hou ons op de hoogte als je besluit er aan te beginnen ![]()
__________________ Vicious Circle..??? What The Fuck...!!!!! Mod Projectname: Chronic Disorder... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| ![]() ![]() Vergelijk dit eens: Boven is de Procase Zirco, onder de CoolerMaster Centurion 5. Ik durf te wedden dat die uit dezelfde fabriek komen, en dat je die zijpanelen kunt verwisselen. Misschien iets waar je wat aan hebt, want toevallig worden er van de CM case wél zijpanelen verkocht: ![]() *klik*
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #5 (permalink) | |
| Citaat:
Kwestie van toevallige ervaring dus.
__________________ Those were the times... | |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 november 2006 Locatie: Den Haag
| Nice work, thanks! Hey dan heb ik nog even een vraagje, gaat m'n processor er last van hebben als die directe "cooling port" in m'n sidepanel verdwijnt? Loopt de temperatuur dan merkbaar op of valt dat wel mee? Ik denk trouwens dat k wel die sidepanel ga bestellen, dank je voor het opzoeken! |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Als je zorgt voor voldoende airflow dan geeft het niet zo veel ![]() Overigens hier ff wat plaatjes van mijn Q-Tec zijpaneel, dan kun je vergelijken of het wel echt hetzelfde is. Haaks op de schuifrichting van het zijpaneel genomen: ![]() 45 graden view-angle ![]() In de schuifrichting (links zie je een haakje waarmee ie vast klemt) ![]() En overview: ![]()
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 7 augustus 2006 Locatie: Weert
| Zo te zien gaat dat helemaal goed komen! Ik heb in mijn goeie pc een complete plexi plaat als zijkap gehad. Dat beviel me ook wel goed.
__________________ Asus P5PL2 | Intel 940D @ 3,6GHz | 2048MB DDRII | 6800XT Zalman cooled | 540GB total disk | 2x Samsung 940NW |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Ho ho, die foto van hierboven was dus van een Q-Tec behuizing, niet van de betreffende CoolerMaster Centurion 5, maar ik weet wel dat die frames (in ieder geval voor het oog) identiek zijn. Blijft een gokje dus... [edit] ![]() Dit zijpaneel van de Centurion 5 ziet er dan weer exact hetzelfde uit als mijn Q-Tec paneel :P
| | |
| | #12 (permalink) |
| Ik zou de gok ook aandurven. De Centurion 5 is namelijk ook exact gelijk aan de NZXT Guardian (de basis dan) en daarin herken ik weer overduidelijk hetzelfde frame als mijn Q-Tec case. Moet haast wel goed gaan dus ![]()
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 januari 2005 Locatie: Nijmegen
| Zelf een plaat bouwen is goed mogelijk. Houd vooral rekening met de dikte en het materiaal zelf. Ik heb zelf ook ooit een poginkje gewaagd. Ik had toen net m'n eerste dure PC voor m'n verjaardag gekregen en m'n vader had natuurlijk liever niet dat ik er in ging zagen, achteraf slecht idee van em . Goed, je pakt een plaat die iets langer is dan je zijpaneel. Een kant moet je buigen onder een hoek van 90graden. Dat wordt dus de achterkant van de plaat (stukje wat tegen de achterkant van je kast zit). Dit kan dmv een eenvoudige bankschroef, doe het dan wel heel voorzichtig. Goed, het gaat er om dat je dan een passende plaat hebt. Wat ik heb gedaan is een strok blik gepakt, deze aan de rechterkant, aan de achterkant van de plaat geschroefd, deze zorgt er voor dat de plaat geklemd zit. Wees creatief en je kunt dat klemsysteem eenvoudig naabootsen. Mijn ervaringen waren niet gweldig, na een zaagfout en een meetfout mislukte alles. Maar ik hoop je hiermee een beetje op weg te hebben geholpen . |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Citaat:
![]() [edit] For the record (en voor het geval iemand ooit gaat zoeken en dit topic vindt), het past perfect, zoals ook in de CiP van Jochempie te zien is ![]()
__________________ Those were the times... | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Twijfel side-panel | markbuis | Casemod Junkies | 6 | 8-12-2007 15:54 |
| Vraagje ivm side-panel | Warheart | Casemod Junkies | 5 | 2-08-2007 23:04 |
| Procase Zirco vraag | springfield | Casemod Junkies | 1 | 4-03-2006 18:55 |
| Side panel voor de Antec SX 835II serie | REEV | Casemod Junkies | 1 | 27-06-2004 10:23 |