Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 9-11-2006, 21:27   #1 (permalink)

Standaard Nieuwe kast kopen?

Hoi,
Aangezien de kast die ik nu heb (een standaard Qmotion kast) z'n beste tijd wel heeft gehad, wil ik toch graag een nieuwe kast kopen.
Nu had ik deze kast op het oog:

Maar kan ik mijn eigen moederbord hier zomaar inzetten, samen met de voeding e.d. ?
Dit is de binnenkant van de kast die ik nu heb:
linkjehttp://www.laserportal.nl/foto1.jpg
{Sorrie voor de onduidelijke foto, is met me tel. gemaakt)
moederbord:
AsRock P4I45GV R5.0
linkjehttp://www.asrock.com/mb/photo/P4i45GV%20R5.0.jpg

Dit vraag ik om een teleurstelling te voorkomen, dus aub niet reageren als je het niet zeker weet.
Ik twijfel er zelf nl. aan omdat die kast 7 uitbreidings sloten heeft, en m'n mobo er maar 4 tegelijk aankan.

pc specs:
Intel Celeron D 2,26 Ghz @ 3,00 Ghz. Cooler Master CPU fan.
350 Watt voeding.
Laser is offline  
Oud 9-11-2006, 21:33   #2 (permalink)
Moderator

Standaard

Nadeel met dit soort kasten is dat ze over het algemeen wat gammel zijn en hardware iets moeilijker te vervangen is als bij een 'a-merk' kast.
Je hardware past als het goed is er allemaal in.
Gizmo is offline  
Oud 9-11-2006, 21:37   #3 (permalink)

Standaard

Het is een ATX kast ja.
Het gaat er met name om dat het moederbord er zo opgeschroeft kan worden, dus zonder dat ik extra gaten enz moet boren.(ookal is dat niet zó een groot probleem.)
Ik wacht nog even wat reacties af en dan bestel ik hem

btw:
Bedankt voor het ontzettend snelle reageren

pc specs:
350 Watt voeding.
Laser is offline  
Oud 9-11-2006, 21:41   #4 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Als er op de doos van de kast atx staat pas alles erin. Zelf M-ATX. Heb ik hier ook, heb alleen 2 schroefjes over, simpelweg omdat het moederbord smaller is, maar zit wel goed vast. Ik heb ondertussen mijn 3e systeem in de kast die ongeveer 5 jaar oud is. Dus dat past zeker weten
Oud 9-11-2006, 21:51   #5 (permalink)
Moderator

Standaard

Dat met die uitbreidings sloten is dan maar jammer, want dat heb ik zelf ook. Maar met de overige 3 gebruik ik er 1 van om me ccfl aan en uit te zetten.
En je kan overigens zoiets ook gebruiken als je een externe watercool unit of radiator hebt, om de slangen naar buiten te leiden. Dan hoef je ook niet in de kast zelf te zagen
Mijn systeem:| AMD Sempron 2800+@ 2 Ghz |Asus V9999 Gamers Edition | Asrock k7vt4a pro | 1 gb ram | Seagate 7200.7 80 gb hdd+Samsung 500gb hdd| Coolermaster extreme power 430 watt | Aerocool Aeroengine jr black
creeper89 is offline  
Oud 9-11-2006, 21:58   #6 (permalink)

Standaard

Bedankt voor de reacties, en idd die overige sloten ga ik denk ik ook gebruiken om m'n verlichting in de kast aan en uit te zetten. ( dan maar een paar CCFL dingen erbij als opvulling :P).
Kast opzich is al erg vet, en met heel me led fans erin word het al helemaal een disco
Meerdere reacties zijn altijd welkom als je bijv. ervaringen met de kast hebt en zon soort mobo.

pc specs:
350 Watt voeding.
Laser is offline  
Oud 9-11-2006, 22:50   #7 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Als je de moeite had genomen een kijkje te nemen in de nog niet zo heel lang geleden compleet vernieuwde Hardware Junkies FAQ dan had je ook een gedeelte tegengekomen over behuizingen, en specifieker, over formfactors. Het staat er niet echt helemaal helder, maar met een beetje begrijpend Nederlands is daar wel uit af te leiden dat een m-atx moederbord (wat jij hebt) een kleine versie is van een normaal ATX moederbord, en dus ook feilloos in die behuizing past. Voor voedingen geldt hetzelfde, die voldoen ook allemaal aan de ATX-standaard, en passen dus ook.

Verder, wat je moet kopen kun je toch echt het beste zelf beslissen. Dat je componenten er gewoon inpassen is wel zeker, daar hebben ze juist die formfactors voor uitgevonden.

Aangezien we niet aan a) smaaktopics en b) zoekvragen doen ga ik dit topic versieren met een stukje sluitwerk.

[edit]

Damn, ik ken mn eigen schrijfwerk niet eens meer, het staat er gewoon letterlijk:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hardware Junkies FAQ
In de definitie van de ATX standaard ligt bijvoorbeeld vast dat een full size ATX moederbord 30,5 bij 24,4 centimeter meet. Deze afmetingen zijn zo gekozen dat een ATX behuizing ook micro-ATX moederborden kan huisvesten, die moederborden zijn iets korter, maar de meeste bevestigingspunten liggen identiek.
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Nieuwe voeding, nieuwe kast, verlichting knippert, boot niet hellraver Hardware Junkies 5 15-08-2007 19:38
PC kast kopen waar op te letten? nightdragon Casemod Junkies 5 2-10-2006 12:39
niewe kast kopen gamingman Casemod Junkies 3 6-02-2006 17:29
Waar kan ik deze kast kopen??? Ice T Area 1337 1 2-10-2003 08:58
Waar koolance 601 kast (blauw) kopen goedkoop WEBSHOP? WELKE joost_mod Casemod Junkies 3 13-09-2003 13:47

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.