| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2006 Locatie: België
| Ik zal eerst vertellen hoe dat alles eruitzag, of in wat voor situatie dat ik zat. Ik was dus van plan om een pc te bouwen. Dit is/was m'n configuratie naar gelang van m'n budget natuurlijk hé: CPU: Amd Athlon 3800+ AM2 socket Moederbord: ASRocK AM2NF4G-SATA2 RAM: DDRII Tiwnmos 512 MB 533 MHZ GPU: Asus 6800GT 256 MB DDR3 Voeding(Was): 400W HDD: 80 GB + 40 GB (allebei 7200 RPM) Case: X-TOWER Dat is zowat de belangrijkste. Nu ik ben met dit allemaal begonnen. En ik was begonnen dit alles in mekaar te zetten. Nu, natuurlijk was de AM2 socket voor mij wat nieuw. Ik kon de koeler van de CPU gwn niet erop krijgen. Heb het dan een beetje met m'n schaar gepruts, en is toch op het einde gelukt. Maar heb wel een scratch gemaakt op het moederbord, wat dus me wat zorgen maakte. Op het einde bleek het ook dat het koeling plaatsen wel vrij gemakkelijk was. De koeler zit er op, nu plaats ik het in de case, derna de GPU en de rest. Oké. Nu steekt alles erin. Ik start de pc op, alles gaat goed, ik heb direct de XP cd in gestoken, en geformat. Alles gaat goed. Todat ik in windows kwam. Toen begon alle problemen op te komen. Ik installeer m'n drivers. Dan probeer ik een spel te spelen, m'n pc reboot. Ik zei van: gwn een crash zeker(allhoewel dat ik het wat raar vond) Ik ga op het net. Pc reboot. Ik bleef kalm. Ik zit gwn in windows te prutsen. Pc reboot. Ik werd gek meer dan 20 keer zeker gereboot !! Ik begin terug te formateren. Helpt niet!! Andere HDD helpt niet. Ik had alles veranderd, buiten m'n ram. Dan zei ik van oké, het is zeker m'n ram. Ik wou nog eens formateren, maar nu tijdens het format, start het pc van zelf op. Hoe ga ik nu formateren? Ik heb gwn heel het pc naar de winkel gebracht. Heb m'n xp afgegeven. Die zien: Het is een copy. En tjah, die kunnen het niet aanemen. Op het einde was me toch gelukt xp te instaleren. En nu breng ik het terug de winkel in. Sommigen onder jullie kunnen al raden wat het probleem is. M'n voeding!!! 400W was gwn weg niet voldoende. Ze hebben een 550W ingestoken. Nu gaat alles goed. Foto's volgen nog. Het is een X-Tower met 8 ventilators. 2 van voor, 2 van achter, 1 van boven, 1 van de CPU, 1 van de GPU, 1 van de zijpaneel |
| |
| | #2 (permalink) | |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Ik snap je enthousiasme dat je eindelijk een werkende PC hebt, want dat heeft zo te lezen nogal wat moeite gekost. Toch wil ik het enthousiasme iets temperen, voor de gemiddelde CaseJunk zijn dit dingen die niet dagelijks maar toch met een zekere regelmaat de revue passeren, en zeker zonder foto's voegt je verhaal niet echt veel toe, en ook met foto's erbij vrees ik dat er weinig opwinding zal ontstaan over je PC, hardware is leuk, maar het blijft dood spul, en van 8 ventilatoren word ík persoonlijk ook niet echt in verhoogde staat van extase gebracht. Al met al, koe bij de horens enzo, hoe blij je ook bent, dit topic is niet helemaal de bedoeling, het zou behoorlijk druk worden als iedereen dit zou doen. Wat mij betreft parkeer je wat foto's van je PC in de CaseJunkies.com CaseMod Gallery hier elders op het forum, ook al is er zo te horen (nog) niet zo veel aan je systeem gemod. Een van m'n collega-moderators wees me op dit topic met de boodschap Citaat:
Bij deze dus: gefeli met je nieuwe systeem, en hopelijk mag je er nog maar vaak CaseJunkies mee bezoeken ![]() ![]()
__________________ Those were the times... | |
| |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [TK] Compleet systeem. | Wava | Recycle Junkies (V&A) | 3 | 18-03-2008 18:11 |
| ik zoek een compleet wc | inanc_gangster | Cooling & OC Junkies | 4 | 11-08-2003 00:36 |