Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 3-03-2007, 15:55   #76 (permalink)

Standaard Voeding

Lekker bezig met mijn koffermod (zie gallery)

Moederbord erin, cd-speler erin etc. ziet er goed uit.. kabeltjes ertussen. Opengewerkte voeding zit er ook al in. De voeding had ik opengewerkt omdat ie er anders niet in zou passen.

Stekker in het stopcontact. Geen reactie. Dus maar weer klieren met de kabels. Opeens veel licht er fikse schok op m'n tengels. Had ik dus m'n voeding opgeblazen met m'n vingers. Autschh.. Was 't ook nog een of andere oude voeding met vastgesoldeerde zekering.. grrr..
JorisBlaak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-03-2007, 16:35   #77 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franssnarf
Ik heb een keertje men oude pentium 3 op de vloer laten stuiteren, en er ramelde vanalles daarna (zo`n oude strook cpu was da) en ik trug zetten blijft gwoon rustig werken, is nu al 2 jaar geleden dat het gebeurde en hij werkt nu als server .
Das een slot 1 CPU waarschijnlijk, kan gewoon een stukje plastic zijn wat afgebroken is, en wat je hoorde

Mijn Pentium 4 (2,8 GHz Northwood) is ook weleens van 1 meter hoog op de badkamertegels gekletterd Maar die deed het ook nog keurig
Oud 3-03-2007, 19:37   #78 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carpento
Citaat:
Ik heb een keertje men oude pentium 3 op de vloer laten stuiteren, en er ramelde vanalles daarna (zo`n oude strook cpu was da) en ik trug zetten blijft gwoon rustig werken, is nu al 2 jaar geleden dat het gebeurde en hij werkt nu als server .
Das een slot 1 CPU waarschijnlijk, kan gewoon een stukje plastic zijn wat afgebroken is, en wat je hoorde

Mijn Pentium 4 (2,8 GHz Northwood) is ook weleens van 1 meter hoog op de badkamertegels gekletterd Maar die deed het ook nog keurig
En wat doe jou met je PC in de badkamer? Tenzij je waterkoeling hebt (PC koelen onder de douche )
Juize is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-03-2007, 20:11   #79 (permalink)

Standaard

Jullie zijn allemaal een stel slopers!

Ik heb nog nooit iets kapot gemaakt, behalve met nitraten :P Maar dat was niet perongeluk... Die cd speler deed niets meer, dus met oud en nieuw even lekker afgereageert op dat ding door hem flink op de grond te smijten. Toen was het frontje eraf. Dus effe lekker een nitraatje erin, en BOEM, toen had ik alleen nog bolle stukken staal over. Dit alles verdween in het vuur (Naast de toetsenborden en muizen )
Oud 26-03-2007, 16:15   #80 (permalink)

Standaard

ik zelf had vorig jaar iets dom voor

zat CCFL's en fans aan te sluiten al draaiend. Resultaat:
Na 5x aan en af te koppelen rook bij de harddisk molex?
Harddisk deed het gelukkig nog, Voeding hield het nog 1 dagje vol daarna gaf die de pijp :P
Dan ander voedingkje in gedaan doe ik de rode switch, bam x.X
Dan uiteindelijk een andere voeding die nu nog steeds werkt , en geen hardware beschadigt, alleen durf ik de fan waar hij verbrandde niet meer aansluiten.

ook paar CCFL's gebroken enzo..
LaZeR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-03-2007, 16:18   #81 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juize
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carpento
Citaat:

En wat doe jou met je PC in de badkamer? Tenzij je waterkoeling hebt (PC koelen onder de douche )
Had alleen de CPU mee, ff schoonpoetsen met alcohol
Oud 2-04-2007, 16:27   #82 (permalink)

GC_Vos's schermafbeelding

Standaard

Klinkt heel dom dit verhaal, maar ik kan het me nog precies herinneren. Een vriend van mij, Danny, voelde jaren geleden aan de lucht die uit een p2 systeem ofzo kwam en er kwam allemaal hete lucht uit. Dus hij had net genoeg verstand van pc's om te weten dat ie veels te warm was. Ikzelf wist er totaal niks vanaf. Hij slim en dacht, hey, de opel van mijn ouders heeft koelvloeistof (had ie gehoord bij een gesprek tussen zijn pa en een automonteur) dus waarom heeft deze computer geen koelvloeistof? Denkend dat koelvloeistof gewoon water is zet hij het ding (zijn ouders waren net naar de supermarkt) in de badkamer, pakt een verlengsnoer, laat het bad vol lopen, zet de pc klaar, sluit een paar willekeurige kabels aan (van de monitor enz en stopt de stekkers in het stopcontact. Ik stond er naast maar vertrouwde het al niet. Maar goed hij ging gewoon door. Vreemd genoeg kwamen er op dat moment nog geen vonken uit het stopcontact en er sloegen nog geen stoppen door... tot hij op de aanknop drukte. WHAM stoppen sloegen door, licht viel uit, enorme vonken uit het stopcontact, in de pc zelf kwam er een enorme knal uit de voeding, die boven het water uitstak, ik weet het nog maar al te goed. Lichtflits en rook kwamen er uit de kast. Stilte. Enorme stank. De knal was zo hard dat de buren aankwamen gerend. Het licht deed het niet meer. Rook in de meterkast. Danny had gelukkig zijn hand niet IN het water toen die op het knopje drukte, holy shit, dat had een ramp geweest. Buurman kijkt de meterkast en de badkamer na. Wij krijgen een uitbrander van Danny's ouders die ook net binnenkwam. De schade: 3 kapotte lampen, 2 zekeringen, voeding totaal vernield, stekker vastgesmolten aan stopcontact, zwarte vlek op het plafond, uitgevallen koelkast, beschadigt douchegordijn, vrij grote hoeveelheid uit elkaar geknalde chips, defect beeldscherm, scherven in de muur gelanceerd, buitenkant van de kast viel er spontaan uit en ik had een stuk(je) metaal in mijn been (merkte ik pas toen ik thuis kwam). Ik kreeg verder geen problemen maar Danny heeft 2 weken huisarrest gekregen. Wat een verhaal, onze hele buurt kent het :P Veel erger dan dit had het niet kunnen zijn.

EDIT: Sorry dat dit nix met CM te maken heeft, maar ik vertel dit altijd aan iedereen.
GC_Vos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2-04-2007, 16:31   #83 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GC_Vos
Klinkt heel dom dit verhaal, maar ik kan het me nog precies herinneren. Een vriend van mij, Danny, voelde jaren geleden aan de lucht die uit een p2 systeem ofzo kwam en er kwam allemaal hete lucht uit. Dus hij had net genoeg verstand van pc's om te weten dat ie veels te warm was. Ikzelf wist er totaal niks vanaf. Hij slim en dacht, hey, de opel van mijn ouders heeft koelvloeistof (had ie gehoord bij een gesprek tussen zijn pa en een automonteur) dus waarom heeft deze computer geen koelvloeistof? Denkend dat koelvloeistof gewoon water is zet hij het ding (zijn ouders waren net naar de supermarkt) in de badkamer, pakt een verlengsnoer, laat het bad vol lopen, zet de pc klaar, sluit een paar willekeurige kabels aan (van de monitor enz en stopt de stekkers in het stopcontact. Ik stond er naast maar vertrouwde het al niet. Maar goed hij ging gewoon door. Vreemd genoeg kwamen er op dat moment nog geen vonken uit het stopcontact en er sloegen nog geen stoppen door... tot hij op de aanknop drukte. WHAM stoppen sloegen door, licht viel uit, enorme vonken uit het stopcontact, in de pc zelf kwam er een enorme knal uit de voeding, die boven het water uitstak, ik weet het nog maar al te goed. Lichtflits en rook kwamen er uit de kast. Stilte. Enorme stank. De knal was zo hard dat de buren aankwamen gerend. Het licht deed het niet meer. Rook in de meterkast. Danny had gelukkig zijn hand niet IN het water toen die op het knopje drukte, holy shit, dat had een ramp geweest. Buurman kijkt de meterkast en de badkamer na. Wij krijgen een uitbrander van Danny's ouders die ook net binnenkwam. De schade: 3 kapotte lampen, 2 zekeringen, voeding totaal vernield, stekker vastgesmolten aan stopcontact, zwarte vlek op het plafond, uitgevallen koelkast, beschadigt douchegordijn, vrij grote hoeveelheid uit elkaar geknalde chips, defect beeldscherm, scherven in de muur gelanceerd, buitenkant van de kast viel er spontaan uit en ik had een stuk(je) metaal in mijn been (merkte ik pas toen ik thuis kwam). Ik kreeg verder geen problemen maar Danny heeft 2 weken huisarrest gekregen. Wat een verhaal, onze hele buurt kent het :P Veel erger dan dit had het niet kunnen zijn.
heh lolll , strijkgaan D
LaZeR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2-04-2007, 16:33   #84 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Begrijp je nu waarom op al die apparaten staat: not suitable for children under 3 years
Oud 2-04-2007, 17:14   #85 (permalink)

frans's schermafbeelding

Standaard

@ GC_Vos en de rest.

Het leuke is je kan het wel doen een pc in speciaal bad stoppe en aanzette, weet alleen niet meer welk spul het is, maar het werkt wel, eniste nadeel je moet het in stofvrije ruimte doen, en hermetisch afsluiten .

Voor de rest niet silm maar ja wel lache, zal ook eens probere met oude pc :P
frans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2-04-2007, 17:33   #86 (permalink)

Bartjez's schermafbeelding

Standaard

Je hoeft em niet af te spuiten ofzo, gewoon btje stofvrij maken en hermetisch hoeft echt niet. Gewoon je pc in olijfolie gooien en draaien maar! Zoek maar eens op google naar computer in oliveoil ofzo, youtube lukt ook wel.
Oud 7-04-2007, 13:06   #87 (permalink)

Standaard

ik had nieuwe kast gekocht voor me pc bij alternate.. na een week was hij dan binnen ik gelijk bekijken en wil het liefst gelijk alles overzetten maar iemand zou me er bij helpen(was niet zo technisch toen). na 2 uur wachten en kijken. besloot ik het zelf te gaan doen. alles gedaanenals laatst het moederbord.... in me nieuwe kast zaten al voorgeschroefde pinnetjes(0.5cm hoog) waar je het m bord op vast schroef. ik niet naar gekeken over gezet schroefjes erin stekkers aansluiten en stekker in stopcontact.. druk op deknop 2 seconde aan en weer uit brandlucht dus ik die stekker eruit bleek dat er een pinnetje extra in de kast zat... kortsluiting met m bord moest nieuwe kopen maarja voorderes nix beschadigd
wesjuhdabomb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-04-2007, 22:20   #88 (permalink)

Standaard

OMG OMG OMG .... Hier kan ik ook nog wel 2 verhaaltjes aan toe voegen !

Nummer 1 Philips 190x6 19 inch tft twv een goeie 270 eupo

Incombinatie met een model helicopter :P
Het resultaat: een tien centimeter lange barst in het scherm.

Tegenwoordig hangt het in onderdelen als decoratie aan de muur. Die CCFL's zijn trouwens best cool :P werken prima op een AC Ryan inverter.

Een ander ongelukje is me laatst overkomen. Maxtor diamondmax 10 250 gyg twv 80 eupo. Van wegen de bouw van de Dual-Case ligt m'n pc in losse onderdelen op mijn bureau. Was er me toch een knoopcel onder m'n hdd komen liggen. Contactjes van de print doorgebrand. Andere print erop geschroeft, backup gemaakt, et voila :P

Het is me wat, al deze financiele dompers.

Keep up the good sloping

Greets
Corally
Corally is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-04-2007, 14:59   #89 (permalink)

Standaard

Ben nieuw hier dus hallo allemaal
Noujah, ben niet zo lang en intensief bezig dus het zijn geen spectaculaire mislukkingen.

2 jaar geleden ongeveer, wou licht hebben in me xbox controller,
noujah, ledje erin gezet, na eerst geprield te hebben om een gat in de controller te krijgen..
uitproberen dan maar, en maar natuurlijk, hij doet het :P
mijn neefje was erbij, wij zo: 'Hij brandt '
nog geen 10 seconden later, kijk zo, sh*t, hij brandt idd, maar dan egt, kwam al een rooklucht van af :P
vergeten een weerstandje er tussen te zetten

En eentje dat me dinsdag is gebeurt,
we hebben eindelijk draadloos internet, maar had me computer beneden,
dus ik neem hem mee naar boven, maar laat de adapter er achter in zitten,
ga ik iets te dicht langs de deurpost heen met de achterkant..
adapter scheef maar gelukkig niet kapot
Oud 13-04-2007, 19:56   #90 (permalink)

Standaard

Bij mij is er gelukkig nog niet te veel misgegaan, wel al eens een p4 3 ghz processor op de vloer laten stuiteren. Als gevolg was er een hoekje vanaf maar hij werkte nog steeds!
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Bug in het grote LOL topic $pA$tiC CaseJunkies Support en Feedback 6 27-07-2004 12:34
Het grote 'Wat is jou OC?' topic Kumaniwasimu Cooling & OC Junkies 339 1-01-2004 18:55
het grote lol topic wizz_kid Area 1337 629 16-09-2003 17:48
Het grote PDA Topic. Fleppuhstein Hardware Junkies 4 14-03-2003 12:01

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.