| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Gegroet mede CJ-ers, Ik loop al een tijdje met het idee om een testvoeding te gaan modden en daar een aantal methoden/ technieken te gaan testen voor latere mods. Nou is een van de onderdelen van de mod het vervangen van de behuizing. Deze is op het moment zoals bij iedereen wel het geval is van metaal. Ik ben van plan om dit te gaan vervangen met Plexi (waarschijnlijk 3mm plexi) opzich ben ik qua sterkte wel zeker genoeg aangezien je printplaat zelf al sterk genoeg is en daarmee dus niet te veel druk en krachten zal uitoefenen op de rest van de behuizing. Waar ik echter banger voor ben is de warmte productie die dat ding heeft. Tis al een oude 3-86 AT voeding of iets dergelijks en heeft nog zo'n mooie aan uit switch, geen gedoe dus met doorlussen van stekkertjes. De behuizing heeft op dit moment een gat...gewoon een gat van rond de 10x5cm en aan de andere kant een 60x60mm fannetje. Ik denk dat het opzich wel mee zal vallen, maar aan de andere kant, waarom maken ze voedingen nooit van plastic? is tenslotte toch veel lichter Graag uw mening/oordeel/inzichten hierover |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 januari 2005 Locatie: Nijmegen
| Plastic is veel warmtegevoeliger en daarmee dus minder veilig. Bij kortsluiting oid kun je dan dus bijvoorbeeld door je behuizing heen branden, of je behuizing zelf zou kunnen gaan branden of smelten. Metaal is daarnaast denk ik steviger en goedkoper te bewerken. Bij oude voedingen hoef je je denkik niet zo veel zorgen te maken over warmteproductie. Die ouwe dingen hebben nauwelijks een fan nodig . |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Bovendien zorgt het staal van de voeding dat er een zogenaamde 'kooi van Faraday' is, welke veel van de elektromagnetische straling tegenhoudt.
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Er fans bij in stoppen is waarschijnlijk niet helemaal te doen. In iedergeval niet als ik de vorm van de voeding wil behouden zoals al gezegd is het een vrij oude voeding, die waarschijnlijk uit zo'n platte antieke tullip pc komt. Hij heeft dan ook een dikte van ongeveer 5-6 cm, die 60mm fan die er "in" zit, zit er eigenlijk ook aan de buiten kant tegen aan geplakt en steekt boven de behuizing uit. Dit zal natuurlijk toch al moeten worden aangepast (behuizing 1cm hoger maken waarschijnlijk) Maar na wat ik hier allemaal zo lees, hoef ik me niet bijster veel zorgen te maken. Het blijft toch een test voeding die er gewoon wat leuker uit gaat zien. Hij zal geen lange uren draaien (is in ieder geval nu nog niet de planning) en zal zodoende dus ook weinig voor z'n kiezen krijgen. Dank u allen in iedergeval voor uw antwoord |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 augustus 2006 Locatie: Beernem
| als je bang bent voor de warmte steek je er toch op een of andere manier gewoon eens ne thermometer in vo de warmte te meten ![]() (best een waar je de maximum themperatuur op kan zien en dan kan je zien of het te doen is voor met plexi te werken |
| | |
| | #8 (permalink) | |
| Geregistreerd: 6 augustus 2005 Locatie: Amsterdam
| Citaat:
![]() | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Haha, foto's komen er zeker, ik zal er een mini CiP-tje van maken denk ik. Nou zat ik in de trein te denken (ja de trein is toch nog ergens goed voor) dat toen ik de voeding uit elkaar haalde, dat er een van de polen van de netstroom aansluiting aan de metalen behuizing was bevestigd. Dit zal iets te maken hebben met een aardig neem ik aan alleen snap ik het niet helemaal. Aangezien de voeding niet met de aarde zelf is verbonden zou dat betekenen dat de behuizing zelf onder stroom komt te staan als er een kortsluiting komt? Ik ben vrij leek op dat gebied dus enig inzicht van iemand hier is zeker gewenst. Zou ik die aansluiting kunnen laten vervallen? Of zou het slimmer zijn er alsnog een metalen plaatje in te verwerken waar je dat draadje op aan laat sluiten? |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2005 Locatie: Hengelo
| Het is eigenlijk andersom. Als de behuizing van je voeding onder spanning komt te staan zorgt de draad naar de aarde ervoor dat de stroom weglekt en je aardlekschakelaar eruit klapt. Als je straks een plexi behuizing hebt heeft het dus geen zin om daar een aardedraadje aan vast te maken. Wel aan andere metalen delen die je aan kunt raken, mocht je die gaan gebruiken.
__________________ Volg onze unieke modding contest, de BeP Modding Trophy! |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 januari 2005 Locatie: Nijmegen
| Klopt! Deed me denken aan een oud project van me, samen met wat andere mensen. De voeding heb ik niet gedaan, maar een paar andere jongens... http://www.acryan.com/gallery/jeropocs/jeropcs_011.jpg http://www.acryan.com/gallery/jeropocs/jeropcs_015.jpg http://www.acryan.com/gallery/jeropocs/jeropcs_016.jpg Dus, de fangrill bovenop is compleet nutteloos, njah, compleet? Er zit een aardedraad aan vast. Net zoals alle andere metalen delen aan de buitenkant van de voeding. Misschien oninteressant http://www.acryan.com/gallery/jeropocs/index.shtml. ACryan heeft er alleen verkeerde naam boven gezet. Moet JeroPocs zijn. Later zijn er nog wat projectjes bijgekomen, misschien dat ik daar ooit nog wat fotos van on-line zet. |
| | |
| | #14 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 juli 2006 Locatie: Culemborg
| In de stekker wel ja, maar de andere kant van die draad zit aan de metalen behuizing van je voeding, (Zodat die bij sluiting oid niet onder stroom komt te staan) Alleen als je geen metaal meer in je voedingskast hebt heeft die draad ook geen nut meer.. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 5 januari 2003 Locatie: Haarlem
| Mijn ervaringen op een rijtje: case van je voeding kan je gerust weghalen en vervangen door plexi. Als er geen metalen stukken meer in je voeding zitten die je van buiten kan aanraken is aarde niet nodig. (schroefjes die alleen in het plexi zitten tellen niet mee) Warmte zou ik me niet al te druk om maken bij een oude voeding, zolang er maar luchtverplaatsing is. 80mm fannetje aan 1 kant is hievoor ideaal. Natuurlijk wel gaatjes maken aan de andere kant he. ![]() |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Casemod basis materiaal | Armorad | Casemod Junkies | 14 | 14-07-2006 20:35 |
| Welk materiaal? | Niek | Casemod Junkies | 3 | 17-10-2005 20:44 |
| materiaal | Dubock | Hardware Junkies | 2 | 29-04-2004 20:40 |
| Gepaste materiaal | NecroCide | Casemod Junkies | 26 | 24-11-2003 16:45 |