| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 mei 2006
| Ik ben bezig met een eerste casemod en nou vroeg ik me af wat het beste materiaal is om als stevige basis te gebruiken. Ik denk dat ik gewoon aluminium gebruik, maar iemand een beter idee; zeg het! Een tweede vraag is waar ik het beste dit kan kopen (aluminium of andere suggestie), ik heb wel een redelijk stuk nodig, een stuk van 45×50 en een driehoek van 70×50(let op, opp van een driehoek is H×B×½) |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 29 mei 2006
| Ja oke, maar dus idd ook als plaatmateriaal aluminium gebruiken? Het word een beetje een afwijkend ontwerp*, dus die hoekprofielen worden wat lastig, maar het zal toch wel moeten... *(denk aan piramide, niet letterlijk, maar dat is wel het basisidee) Ohja, waar kun je het beste dat kopen, want ik ben al bij twee bouwmarkten geweest waar ze het niet hadden (Multimate + Hornbach), dus dat vraag ik me wel af. |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 13 juni 2006 Locatie: Tilburg
| Iedere zichzelf respecterende bouwmarkt zal toch wel aluminium hoekprofielen hebben :\. Je zou het kunnen proberen bij een groothandel anders. Of misschien bij een aluminium verwerk bedrijf (wat dat dan ook mag zijn :P), dat ze nog iets hebben liggen dat ze evt willen doorverkopen. Als het geen rechte kast is, kan je altijd improviseren met hoekprofilen e.d., door bijvoorbeeld schuin af te zagen, kan je al een hoek maken. Met eeen beetje creativiteit moet het wel lukken. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2006 Locatie: maastricht
| Dus als ik het goed begrijp ga je een eigen case frame maken van aluminium ? Hou er dan wel rekening mee tot aluminium lastiger te lassen is dan gewoon ijzer.
__________________ amd athlon X2 4200+ | xfx 7900gt 520/1500 | samsung spinpoint 160gb | 1gb cl2 n00b pc3200| DFI lanparty UT SLi-dr Expert | Be-Quiet Dark Power 520watt |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
(nee ik kan 't zelf ook niet, maar ik heb daar m'n pa voor :P)
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 april 2006
| ik ben er ook geen genie in maar opzich is het het zelfde als solderen alleen dan voor grote mensen. maar ik doe het ook nooit zelf en idd zeker alluminium niet. daarvoor moet je toch zeker een normaale basis van lassen kennen. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 april 2006 Locatie: Lichtervelde
| Mijn gebuur heeft een garage en heeft 3 jaar een opleiding lasser gehad en hij kan zelfs geen alu lassen! Het is veel te licht om goed op z'n plek te houden! Als ja alu wil lassen zal je toch wel op zoek moeten gaan naar een expert! |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn
| Waarschijnlijk kan ie gewoon geen alu lassen omdat ie niet het juiste las-apparaat bij de hand heeft. Alu kan je dacht ik alleen met een TIG lasser lassen, en dat is best duur. Maarja, veel weet ik er ook niet vanaf. Lassen doet Piet_Friet hier, voor zover dat nodig is. Wie gaat er nou lassen in z'n case? Verbinding is daar veel te overbodig sterk voor, en natuurlijk niet zomaar ff weer los te maken. Bij een case lijkt dat me absoluut niet handig. |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Citaat:
![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 april 2006 Locatie: maastricht
| Voor aluminium lassen moet je ook een speciale opleiding hebben. Mijn broer kan het een beetje , die kreeg dat op school beetje geleerd, maar dat is wel heel lastig!
__________________ amd athlon X2 4200+ | xfx 7900gt 520/1500 | samsung spinpoint 160gb | 1gb cl2 n00b pc3200| DFI lanparty UT SLi-dr Expert | Be-Quiet Dark Power 520watt |
| | |
| | #14 (permalink) | |
| Geregistreerd: 29 mei 2006 Locatie: Nijmegen
| Citaat:
Het is echter een kwestie van oefenen oefenen en oefenen voordat je het een beetje netjes kan. En je hebt gelijk TIG lasapparatuur is behoorlijk prijzig om aan te schaffen maar het is wel een mooie vorm van lassen omdat je geen gas o.i.d. hoeft te gebruiken. En aluminium profiel heeft de Gamma, Praxis of bigbos zeker, voor plaatmatriaal wordt het iets lastiger, de meeste bouwmarkten hebben wel aluminium platen alleen zijn die 1 of 1,5 mm dik en helemaal niet stevig. het mooiste is 2 of 2,5 mm dik aluminium alleen is dit ook vrij prijzig (1m2 aluminium van 2 mm dik begint bij een prijs van €100,- (dacht ik tenminste))
__________________ If It Ain't Dutch, It Can't Be Much. Als het niet gaat zoals het moet, moet het maar zoals het gaat | |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Geregistreerd: 18 januari 2005 Locatie: Nijmegen
| Aluminium lassen is idd niet makkelijk. Waarom gebruik je geen RVS (roestvrijsstaal)? Dat kun je ook net zoals aluminium gebruiken en vastpoppen/bouten aan bijvoorbeeld een frame van buizen. Gebruik je fantasie... Ik denk dat het lassen van aluminium iets te ver gezocht is, je hebt er inderdaad goede (dure) apparatuur voor nodig en het vereist veel vaardigheid. |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Basis ATX kast voor mod | BlueCuracao | Hardware Junkies | 1 | 19-11-2006 09:31 |
| Materiaal van voedingsbehuizing | Azariel | Casemod Junkies | 18 | 20-08-2006 22:58 |
| materiaal | Dubock | Hardware Junkies | 2 | 29-04-2004 20:40 |
| Gepaste materiaal | NecroCide | Casemod Junkies | 26 | 24-11-2003 16:45 |