Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 15-06-2006, 15:36   #1 (permalink)

Standaard PC opstarten met een sleutel

Weet iemand of je dit ook in Nederland kan krijgen?

Citaat:
This chrome key start ignition switch is made for custom Harley Davidson applications, but we have modified it to work as the power switch on your Chopper Computer, or just about any computer that has a 3/4" hole for the power switch.
Chrome Finish
3/4" Diameter
3-Position Switch
Pre-wired for computer use
2 keys included
Impulzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-06-2006, 15:44   #2 (permalink)

Standaard

Neem gewoon een contact uit een wagen en installeer hem in de plaats van de drukknop denk ik
Jethro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-06-2006, 15:49   #3 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Is vast wel te krijgen. Probeer het anders eens bij Conrad.

Probleem is dat zo'n contact eigenlijk niet als een drukknop werkt. Je kan wel gewoon de kabeltjes eraan solderen en dan moet je hem aanzetten door heel even het contact om te draaien en dan gelijk weer terug. Anders sta je hem meerdere keren op te starten.
Blackcrown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-06-2006, 15:54   #4 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jethro
Neem gewoon een contact uit een wagen en installeer hem in de plaats van de drukknop denk ik
even wachten tot m'n vader thuis komt dan
Impulzer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-06-2006, 15:55   #5 (permalink)

Demoniac's schermafbeelding

Standaard

Als je een contactslot uit een auto gebruikt kan het wel denk ik, daar is de laatste stand ook een momentcontact
Zou wel leuk zijn: stand 1 verlichting aan, stand 2 koeling aan, stand 3 (momentcontact) de PC starten :P
Oud 15-06-2006, 17:01   #6 (permalink)

Standaard

Je kunt het ook simply noobstyle doen.

Oud 15-06-2006, 17:06   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Impulzer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jethro
even wachten tot m'n vader thuis komt dan
Mag ik de auto van de buren aanraden, dan kan je vader je nog af en toe naar een Lannetje brengen .
Merroc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-06-2006, 19:35   #8 (permalink)

Standaard

dat idee van psycho is veel makkelijker te maken hoor
je kan ook een tuimelschakelaartje maken die word omgeslagen als je slot de schakelaar raakt he.

Begrijp je ?
anders maak ik wel ff un schets
Grtz
Oud 15-06-2006, 20:16   #9 (permalink)

Standaard

Maar ook een tuimelscakelaar is een aan/uit contact toch? dus dan gaat je pc na 4 seconden weer uit. Wat eventueel wel kan is een soort van timer achter je schakelaar zetten.. want dan zet je de sleutel om en dan komt er een hoog signaal, wat de timer dan bijvoorbeeld 2 seconden doorlaat.. en dan start je pc op en na 2 seconden gaat het signaal naar je mobo weer uit. is vast wel wat voor te vinden
nixjuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-06-2006, 20:20   #10 (permalink)

Standaard

Of gewoon de knop/sleutel weer terug draaien. Zo werkt het perfect en ziet het er ook nog apart uit.
Oud 17-06-2006, 00:34   #11 (permalink)

Standaard

je moet maar eens vragen bij de electroboer
er bestaan ook tuimelschakelaartjes waaraan je 1 maal moet "tuimelen" en dat die het aan signaal behouden en als je nog maals "tuimelt" gaat de pc dan weer uit
Oud 17-06-2006, 14:07   #12 (permalink)

Standaard

LOOOOOOL, ik heb precies zon ding van mn vader gekregen op mn pc, omdat ik me met school bezig moet houden, hun hebben meestal de sleutel, mijn vader doet veel met pc's maar ik weet niet hoe hij eraan komt. ook heb ik al een maniet gevonden om mn pc op te starten zonder dat ik de sleutel nodig heb: ik heb een grote stekkerdoos waarin ook de stekker van mn voeding zit, die zet ik om en dan krijgt mn pc heel eventjes wat stroom, dan houd ik aan-knop ingedrukt, zet schakelaar stekkerdoos om, ff w8e, dan weer om, en dan start ie op :P
Sendar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-06-2006, 14:10   #13 (permalink)

Standaard

o ja, ik kan hem in 2 standen zetten, : Stand 0 = kan ie niet aan
Stand 1`= kan hij wel aan, als sluetel in stand 1 zit, kan ik hem er neit uit halen, en ik heb nog ff gekeken, op de sleutel staat: NCR, het bedrijf waarvoor mn vader werkt.
Oud 17-06-2006, 14:11   #14 (permalink)

Standaard

lol, en als laatst, is ie niet van metaal maar van gwoon kunststof, sluetel wel van metaal.
Oud 17-06-2006, 14:16   #15 (permalink)

Standaard

Citaat:
LOOOOOOL, ik heb precies zon ding van mn vader gekregen op mn pc, omdat ik me met school bezig moet houden, hun hebben meestal de sleutel, mijn vader doet veel met pc's maar ik weet niet hoe hij eraan komt. ook heb ik al een maniet gevonden om mn pc op te starten zonder dat ik de sleutel nodig heb: ik heb een grote stekkerdoos waarin ook de stekker van mn voeding zit, die zet ik om en dan krijgt mn pc heel eventjes wat stroom, dan houd ik aan-knop ingedrukt, zet schakelaar stekkerdoos om, ff w8e, dan weer om, en dan start ie op
Whahahhahahah wat een vet verhaal :P. Altijd wel een manier om toch je pc aan te krijgen. off top Doet me denken aan toenk nog bij mn pa woonde en mn broertje teveel inette en nix aan school deed. De stekker ging uit de modem en de modem zat in de meterkast, ik had dus ook geen inet toenk thuis kwam en besloot de scharnieren uit de deur te tikken, al snel deed mn broertje dat ook maar hij kreeg de deur er bijna niet meer in :P. Toen hebben ze zn pc in beslag genomen maar toen heeft de etter gewoon het wachtwoord van mn pa's pc gekraakt en zat hij weer blij achter de pc.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sleutel- en tuimelschakelaars 1e casemod draaijmakers Elektronica Junkies 7 13-01-2008 18:08
opnieuw opstarten weedwalk Software Junkies 4 4-12-2006 20:22
Sleutel starter voor pc. davy199171 Hardware Junkies 1 27-06-2006 19:51
Vervelende pop up bij opstarten brantje Software Junkies 0 1-04-2005 13:17
xp opstarten Hellion Software Junkies 5 19-04-2004 13:58

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.