Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 11-04-2006, 22:37   #1 (permalink)

Standaard custom front?

ik ben hier nieuw zoals je ziet (zie, 1e post) en ik had (logischerwijs) bedacht om mijn case te modden.
misschien maak ik ook wel een cipje .
ik ben noob dus ik ga voor de standaard dingetjes.

-bende fans :P
-custom fan grills
-fan controller en eventueel een displaytje
-phatte cutout (heb al een paar ideetjes, maar ik weet niet of ingewikkelde vormen wel mogelijk zijn voor een figuurzaag mongool als ik)
-douche slang mesh achtig iets :P ik heb overigens een bende kabels in mijn kast die nergens heen gaan, (van moederbord naar dvd drives naar niets, naast de IDE kabel jeweetoch....), kunnen die er uit (na ze langs de dvd drives zijn geweest dan he :P)?
-spiegelmod

en een eigen frontje. en dat is nou net het punt. ik heb mijn bays al gemod, maar ik vind de front gewoon niet cool genoeg (en ik wil een dikke 12mm fan in me front hebben, dat past nu niet). nou wou ik weten, hoe maak je je eigen front. carpento had geloof ik bij zijn bleu eagle case (hij is vet ) een powerpointje gemaakt, maar die vind ik niet erg duidelijk. weet iemand ergens een tutorial op het internet te staan? zou erg handig zijn. anders kom ik er zelf wel uit (ik zal wel moeten). anyway, need some help dus. alvast bedankt.
Oud 11-04-2006, 22:44   #2 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

MIsschien de manier welke bij AfterBurned is gebruikt een idee? Zie link ondertitel.

Zelf een front bouwen is opzich niet zo moeilijk, het belangrijkste is dat je het allemaal zo netjes mogelijk probeert te doen aangezien het front meestal toch wel de grootste eye-catcher is. Als je zelfgebouwde front crappy is is je hele mod crappy.
Blackcrown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11-04-2006, 22:51   #3 (permalink)

Standaard

afterburned is idd wel handig op zich. nou, ik ben de rest vd week vrij, dus snel ff wat materialen halen morgen
Oud 12-04-2006, 07:43   #4 (permalink)

Kaz'Duzar's schermafbeelding

Standaard

Hier heb ik in het kort uitgelegd hoe ik dit front gemaakt heb:

Mss heb je daar ook nog wat aan.
Kaz'Duzar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-04-2006, 08:04   #5 (permalink)

Standaard

nice
Oud 12-04-2006, 19:47   #6 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

In mn kast, Project QNT zit ook een front dat grotendeels custom is. Zie ook link ondertitel :P Misschien dat je een paar foto's kunt posten van je kast en front? Dan kunnen we je vast wel verder helpen.
Oud 12-04-2006, 20:59   #7 (permalink)

Standaard

Ik zou graag wat fotos poste, maar ik heb geen digicam en ik heb net mijn webcam in mijn pc gemod :P. Ik ga morgen met mijn front bezig... kijken wat het wordt...
Oud 13-04-2006, 10:19   #8 (permalink)

Koradhil's schermafbeelding

Standaard Re: custom front?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frankee
-douche slang mesh achtig iets :P ik heb overigens een bende kabels in mijn kast die nergens heen gaan, (van moederbord naar dvd drives naar niets, naast de IDE kabel jeweetoch....), kunnen die er uit (na ze langs de dvd drives zijn geweest dan he :P)?
Ik neem aan dat je de IDE kabel (3 aansluitingen, meestal plat en zo'n 5cm breed) bedoeld? Die hebben 3 aansluitingen, 1 voor het moederbord en 2 voor cd/dvd/hd drives. Het is niet mogelijk om daar een single kabel van te maken door simpelweg de kabel af te knippen direct na de middelste connector. De middelste is namelijk Slave, terwijl de laatste Master is. Je bios wil minstens een Master hebben, waardoor het niet mogelijk is die zomaar af te knippen. De middelste is voor zover ik weet wel probleemloos te verwijderen (hoewel je dan een lelijke kabel overhoud en je die connector net zo goed kunt laten zitten). Een goede optie is om gewoon de achterste (master) aansluiting te gebruiken voor je cdrom speler, en de rest van de kabel in te korten als dat nodig is (dmv. vouwen). Nog meer goede tips voor het netjes wegwerken van je IDE kabels vind je in deze tutorial.
Koradhil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-04-2006, 13:43   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
Re: custom front?

QUOTE: Orgineel bericht van: frankee
-douche slang mesh achtig iets smilie_6.gif ik heb overigens een bende kabels in mijn kast die nergens heen gaan, (van moederbord naar dvd drives naar niets, naast de IDE kabel jeweetoch....), kunnen die er uit (na ze langs de dvd drives zijn geweest dan he smilie_6.gif)?

Ik neem aan dat je de IDE kabel (3 aansluitingen, meestal plat en zo'n 5cm breed) bedoeld? Die hebben 3 aansluitingen, 1 voor het moederbord en 2 voor cd/dvd/hd drives. Het is niet mogelijk om daar een single kabel van te maken door simpelweg de kabel af te knippen direct na de middelste connector. De middelste is namelijk Slave, terwijl de laatste Master is. Je bios wil minstens een Master hebben, waardoor het niet mogelijk is die zomaar af te knippen. De middelste is voor zover ik weet wel probleemloos te verwijderen (hoewel je dan een lelijke kabel overhoud en je die connector net zo goed kunt laten zitten). Een goede optie is om gewoon de achterste (master) aansluiting te gebruiken voor je cdrom speler, en de rest van de kabel in te korten als dat nodig is (dmv. vouwen). Nog meer goede tips voor het netjes wegwerken van je IDE kabels vind je in deze tutorial .
Citaat:
naast de IDE kabel jeweetoch....
er zitten 2 kabels in zon dvdspeler, de IDE kabel en die ander, ik bedoel dus die ander.
Oud 13-04-2006, 14:10   #10 (permalink)

Standaard

De gewone 4 pins molex bedoel je? Jups die kan je afknippen en doen.
Oud 13-04-2006, 16:29   #11 (permalink)

Standaard

Maar vergeet niet om hem dan ff te isoleren zodat hij geen contact met 'iets' anders kan maken.
liQuid89 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-04-2006, 00:15   #12 (permalink)

Standaard

Mooi, weet ik dat ook weer zal ik ff doen dan... Ben vanmiddag bij de gamma geweest, hebben ze geen kunstof platen of wat... lastig...
Maar ach, ik ben toch blut dus dat duurt nog tot eind van de maand voordat ik wat kan aanschaffen / modden :P
Oud 14-04-2006, 08:33   #13 (permalink)

Standaard

Bij Gamma zouden ze wel lexaan en/of plexiglas moeten hebben. Hier in Hengelo heeft de Gamma dat iig wel. Anders kan je je plexiglas e.d. bestellen op www.bouwplastics.nl Daar haal ik zelf ook het meeste plexi vandaan.
Oud 14-04-2006, 09:26   #14 (permalink)

Standaard

Bouwplastics is vaak wel wat duurder. Maar betere kwali en dat is te merken ook!
Oud 14-04-2006, 09:31   #15 (permalink)

Standaard

Dat hoeft niet zo te zijn, want bij BP kan je het op maat laten maken en betaal je dan ook alleen voor wat je echt nodig hebt. Als je bijv van ACRyan een plaat koopt, heb je al snel reststukken plexi over die je niet meer kunt gebruiken. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat je nooit ACRyan plexi moet kopen, want dat is op zich ook wel goed spul.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Custom Watercooling MindTrickZ Cooling & OC Junkies 4 15-12-2007 17:53
Custom Front DarkMirrorOnline Casemod Junkies 12 12-05-2006 20:32
custom waterkoeling tikkietegek Cooling & OC Junkies 7 1-04-2005 21:39
Custom fingerguard Juggernaught Casemod Junkies 12 9-02-2005 16:24
[Custom] The BlackBox erik9287nl Casemod Junkies 13 20-03-2004 12:10

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.