Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 12-04-2003, 19:32   #1 (permalink)

Standaard Windows plaatsen zonder rubber (Chieftec style)

Ik had een vraag die hier en zeker beantwoord kan worden.

Voor mijn nieuw aan te schaffen Chieftec kast (model big zeg maar) wil ik zelf een zij window maken. Nu vind ik de standaard window kits niets aan, en de standaard Chieftec window kits zijn nou ook niet echt spectaculair. Ook vind ik het rubber dat standaard gebruikt word voor de window kits lelijk. De manier waarop Chieftec het doet vind ik wel erg tof. Lijkt dan als of ze er zijn ingeperst ofzo.

Anyways, mijn idee is om eerst een ontwerp te maken op het papier dat de plexi plaat beschermd, en er dan een lijn op een afstand van ongeveer 10mm om heen te tekenen.
Vervolgens de window uit te zagen en de rand van 10mm te verlagen zodat deze in het zij paneel van kast past. Dus, stel dat het zij paneel een dikte heeft van 3mm, de rand van de plexi window 3mm te verlagen.

Hoe de window afmetingen op het metaal van de zij paneel moeten worden afgetekend ben ik nog niet helemaal uit, maar zit iets te denken om het beschermings papier van de plexi plaat te gebruiken. Uiteraard wel eerst de 10mm rand er af knippen.

Als het gat gezaagd is in het zij paneel, dan op 5mm van de rand gaten zagen voor schroeven (moet nog uitzoeken wat van schroeven precies.)
Dan de plexi window in het gat leggen, en door de gaatjes in het metaal stippen zetten op de plexi window waar ook gaten moeten worden geboord.

Verstandig lijkt mij wel om de plexi window vast te lijmen met Bison 2 componenten lijm geschikt voor het lijmen van metaal en kunstof. Denk dat dat wel moet werken nl.
Als laatse de window vastschroeven.

OK, dit is dus een heel verhaal maar wat denken jullie ervan? Werkt dit, of zie ik dingen over het hoofd?
Tips en truuks omtrend dit verhaal mag altijd natuurlijk graag zelfs!

BTW: het design voor de window heb ik van een site in de USA welke niet naar Europa verschepen. De window is verder ook niet et vinden hier. Zover ik weet dan.
Hier is de link naar de page waar de window getoond wordt. Als je op de foto van de window klikt komt er een vergrote foto.
freshy98 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12-04-2003, 20:36   #2 (permalink)

Standaard

Voor het zijpaneel is het misschien handig om hem eerst goed in te tapen met afplakband of iets soortgelijks. Daar kan je de vorm op aftekenen en dan maar zagen. Bescherming tegen krassen en een tekenlijntje in één...
uzuri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13-04-2003, 21:20   #3 (permalink)

Standaard

uzuri, heb toevallig vanavond een thread gelezen op het forum van Overclockers.com van een persoon die precies deed wat jij hier voorstelt
het klikt en ziet er idd heel verstandig uit!
Oud 13-04-2003, 21:33   #4 (permalink)

Standaard

Hmmm dat idee van uzuri is toch logisch? ik heb het gister ook gedaan met mijn zijpaneel, intapen met schilderstape en dan ZAGEN

ziet er leuk uit, alleen moet ik nog 1 stukje bijwerken!
Oud 13-04-2003, 22:37   #5 (permalink)

Standaard

waarom schroef je het window vast? Dat neemt imho het hele effect weg. Gewoon alleen lijmen is denk ik veel gaver, je ziet dan helemaal niet (op het materiaal verschil na natuurlijk ) dat je er een plaat in hebt gezet.
bluh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-04-2003, 17:14   #6 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bluh
waarom schroef je het window vast? Dat neemt imho het hele effect weg. Gewoon alleen lijmen is denk ik veel gaver, je ziet dan helemaal niet (op het materiaal verschil na natuurlijk ) dat je er een plaat in hebt gezet.
IK vind juist het effect van die dikke bouten mooier dan een strak paneel. Kwestie van smaak
Fleppuhstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14-04-2003, 20:59   #7 (permalink)

Standaard

ben het met de mening van Fleppuhstein eens. ik vind die bouten ook wel wat hebben, daarom ga ik dat dus ook doen

Wabs, het klinkt idd logisch maar ik heb nog nooit zelf een case gemod met een window. voor mij is dit dus nieuw, maar wil het wel goed doen de eerste keer. zij paneel van Chieftec kost beetje erug duur ook

ff offtopic: waarom krijg ik geen mail wanneer er gepost is in de thread? heb het toch wel ingesteld dacht ik zo.
Oud 14-04-2003, 21:08   #8 (permalink)

Standaard

Je kan die window toch vast maken met dubbelzijdig tape. Dat is stevig genoeg
TreboR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15-04-2003, 13:01   #9 (permalink)

Standaard

dubbelzijdig tape??? tape houd het echt niet lang vol hoor! zeker niet in een warme kast. die window dondert er binnen een week weer af. kunt dan veel beter 2 componenten lijm gebruiken.
Oud 15-04-2003, 14:35   #10 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freshy98
dubbelzijdig tape??? tape houd het echt niet lang vol hoor! zeker niet in een warme kast. die window dondert er binnen een week weer af. kunt dan veel beter 2 componenten lijm gebruiken.
Ja, PO heeft het anders ook gebruikt: http://www.casejunkies.com/index.php..._id=67&page=51 Laatste stukje tekst 1/2e zin.
Oud 15-04-2003, 14:54   #11 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hummel-X
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door freshy98
Ja, PO heeft het anders ook gebruikt: http://www.casejunkies.com/index.php..._id=67&page=51 Laatste stukje tekst 1/2e zin.
Kijk ik bedoel maar :P .
Je zou het eigelijk wel beter kunnen doen met secondelijm, maar kan dat wel plexi op metaal/alu??
Oud 16-04-2003, 08:52   #12 (permalink)

Standaard

Ik zeg niet dat het niet, een window met dubbelzijdig tape vastzeten, ik zeg alleen dat ik twijfel aan hoe lang dat goed blijft gaan.
De lijm plaksel van plakband is niet eeuwig, vooral niet met een warmte van een graad of 30+. Daarom lijkt het mij gewoon verstandiger om een 2 componenten lijm te gebruiken.

TreboR, als je ff naar de Gamma gaat en goed rond neust, dan zie dat er van oa. Bison ook 2 componenten lijm is dat metaal/kunstof kan lijmen.
Weet zo ff niet de exacte naam, maar als je op www. bison.nl ofzo kjkt staat het vast wel ergens onder de products.
Oud 16-04-2003, 15:52   #13 (permalink)

Standaard

Ik ga ook binnenkort mijn eerste casewindow plaatsen, en ik had ook in me gedachten om het zonder rubber te doen, maar er gewoon achter "plakken".
Oud 16-04-2003, 19:02   #14 (permalink)

Standaard

Heb ff opgezocht welk type lijm van Bison ik moet hebben voor het verlijmen van kunstof met metaal. Het is dus Bison Kombi Power (Bisonite).

Je kunt op de site van Bison (www.bison.nl) via een adviseur precies nagaan welk type lijm je ergens nodig vor hebt. Ik heb dus gezocht op Metaal en Plastic.
Zie hier voor een directe link naar de page met info over Bisonite.

Ik hoop dat de link ook vor jullie werk. Weet nl. niet zeker op het een persoonlijk gegenereerde pagina is.
Oud 16-04-2003, 21:44   #15 (permalink)

The_Resetter's schermafbeelding

Standaard

ow plakt dat niet ??? raar mijn hdd in me server zit vast met 5 stukjes bizon dubbelzijdig tape, en geloof mij tis daar warm binnen
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Window inbouwen, met of zonder rubber? NVDW Casemod Junkies 7 8-06-2005 19:13
Waar is mijn normale windows style ? Raptor Software Junkies 5 6-02-2004 23:33
Big Chieftec Dragon zonder deurtje??[FiXeD] Apollox Casemod Junkies 5 1-08-2003 22:37
Bigtower chieftec zonder deurtje / soortgelijke kast gezocht Sephiroth Hardware Junkies 16 12-02-2003 22:58

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.