Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 17-01-2006, 10:51   #1 (permalink)

Standaard Casemodding. Window kit

Hey mensen.

Ik had laatst een chieftec big tower. En die had ik gemod. Met aan de zijkant grote rondjes van circa 5 cm eruit geboord. In de vorm van een X. Het zag er wel mooi uit met 2 neon balken van elk 10 cm ( blauw ). Maar nu heb ik een nieuwe kast. : Asus Chassis TA-210. Het is echt een heel mooi strak kasje maar er is niet zoveel aan veranderd. Aan de voorkant heb ik een aerogate 2. En daar heb ik alles op aangesloten ( cpu , fans , vga ) Nu wil ik dus aan de zijkant weer iets eruit hebben maar geen rondjes meer. Het eindresultaat van dichtbij was niet iets waar ik blij mee was. Als je erover heen ging met je vingers waren de randje nog al aardig scherp. Dus nu wil ik wel weten hoe jullie de zijkanten er normaal uit krijgen. En waarmee julie dat doen. Ik zie sommigen ook wel een rubberen randje hebben om de randjes die zijn uitgezaagd. Nu ben ik een leek op dit gebied maar wat zijn dat voor rubberen randjes ? en waar haal je ze vandaan. Netzoals bij de gamma waar je plexiglas kan halen. En waarmee haal je de zijkant er netjes uit ?

Groetjes,

SniperX3
SniperX3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-01-2006, 11:17   #2 (permalink)

Standaard

Zijkantjes uit plexiglas haal ik met deze dingen eruit:

http://members.chello.nl/j.put2/wwwu...yingbench9.jpg

Er zijn verschillende benamingen voor die dingen, klokboren, gatenboren, gatenzagen, dus vandaar het plaatje.

Met zon ding maak je in plexiglas iig een gat. Dat gat is nog vrij scherp daarna, daarom ga je met een veil de scherpe randjes even afveilen zodat het niet zo scherp is allemaal.

In metaal maak je met deze dingen iig geen gaten, tenzij je er eentje hebt voor metaal maar die zijn vrij duur. In metaal kan je dit klusje het beste doen met een dremel omdat je veel scherpe hoeken hebt en dat is lastig te doen met een decoupeerzaag.

De rubberen randjes die sommige mensen gebruiken, komt van 2 bronnen: de auto tuningszaak, en de electronicazaak. Bij de autotuning shop heet het iets van afwerkprofiel als ik me niet vergis, bij electronicazaak heet het gewoon snoer. Wat je in principe moet doen is een tweedraads 0.5mm2 draad kopen, de twee aders (dus het koper, en de bruine/blauwe plastic omhulsel) er vanaf halen, zodat je alleen een wit snoertje overhoud. Die snij je aan 1 kant open, en vouw je over het gat heen, al dan niet vergezelt van een beetje lijm.
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-01-2006, 20:16   #3 (permalink)

Standaard Re: Casemodding. Window kit

Hey, een kolomboor machine van de aldi (heb ik ook). Maar kan je met die rondegatenzaaggeval ook dingen uit plexiglas halen. Als ik hem er al inzet scheurt dat hele plexi kapot. \
bbbb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-01-2006, 20:27   #4 (permalink)

mir4dor's schermafbeelding

Standaard

Rustig zagen (laag toerental) en een koel/smeer middel gebruiken.
mir4dor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17-01-2006, 21:36   #5 (permalink)

Standaard

Bedankt voor deze reacties mensen. Maar ik bedoelde gewoon een stuk uit het metaal van de kast zelf te boren / flexen / dremelen :P. En geen gaatje maar een gat ! . Ik zal eens wat rond sneupen en de tips onthouden
SniperX3 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20-01-2006, 20:22   #6 (permalink)

Standaard

je kan het eruit laseren, je kan het dremelen, je kan het met een decoupeerzaag eruit zagen het handigst lijkt me de dremel
Pawiro is offline   Met citaat antwoorden
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[CiP] Phase 2 Casemodding brinkdinges Casemod Project Logs 26 22-04-2008 17:49
Rage CaseModding PartizaN Casemod Junkies 3 14-04-2006 21:24
Noobie in Casemodding! WeezeL Casemod Junkies 11 8-10-2005 19:44
Zalman en casemodding uzuri Frontpage Discussie Forum 13 10-12-2004 17:19
[CM] Casemodding The Dragon erik9287nl Casemod Junkies 17 9-08-2003 10:56

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.