| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 januari 2006
| Hey mensen. Ik had laatst een chieftec big tower. En die had ik gemod. Met aan de zijkant grote rondjes van circa 5 cm eruit geboord. In de vorm van een X. Het zag er wel mooi uit met 2 neon balken van elk 10 cm ( blauw ). Maar nu heb ik een nieuwe kast. : Asus Chassis TA-210. Het is echt een heel mooi strak kasje maar er is niet zoveel aan veranderd. Aan de voorkant heb ik een aerogate 2. En daar heb ik alles op aangesloten ( cpu , fans , vga ) Nu wil ik dus aan de zijkant weer iets eruit hebben maar geen rondjes meer. Het eindresultaat van dichtbij was niet iets waar ik blij mee was. Als je erover heen ging met je vingers waren de randje nog al aardig scherp. Dus nu wil ik wel weten hoe jullie de zijkanten er normaal uit krijgen. En waarmee julie dat doen. Ik zie sommigen ook wel een rubberen randje hebben om de randjes die zijn uitgezaagd. Nu ben ik een leek op dit gebied maar wat zijn dat voor rubberen randjes ? en waar haal je ze vandaan. Netzoals bij de gamma waar je plexiglas kan halen. En waarmee haal je de zijkant er netjes uit ?Groetjes, SniperX3 |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Zijkantjes uit plexiglas haal ik met deze dingen eruit: http://members.chello.nl/j.put2/wwwu...yingbench9.jpg Er zijn verschillende benamingen voor die dingen, klokboren, gatenboren, gatenzagen, dus vandaar het plaatje. Met zon ding maak je in plexiglas iig een gat. Dat gat is nog vrij scherp daarna, daarom ga je met een veil de scherpe randjes even afveilen zodat het niet zo scherp is allemaal. In metaal maak je met deze dingen iig geen gaten, tenzij je er eentje hebt voor metaal maar die zijn vrij duur. In metaal kan je dit klusje het beste doen met een dremel omdat je veel scherpe hoeken hebt en dat is lastig te doen met een decoupeerzaag. De rubberen randjes die sommige mensen gebruiken, komt van 2 bronnen: de auto tuningszaak, en de electronicazaak. Bij de autotuning shop heet het iets van afwerkprofiel als ik me niet vergis, bij electronicazaak heet het gewoon snoer. Wat je in principe moet doen is een tweedraads 0.5mm2 draad kopen, de twee aders (dus het koper, en de bruine/blauwe plastic omhulsel) er vanaf halen, zodat je alleen een wit snoertje overhoud. Die snij je aan 1 kant open, en vouw je over het gat heen, al dan niet vergezelt van een beetje lijm.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 januari 2006 Locatie: Schoonoord
| Hey, een kolomboor machine van de aldi (heb ik ook). Maar kan je met die rondegatenzaaggeval ook dingen uit plexiglas halen. Als ik hem er al inzet scheurt dat hele plexi kapot. \ |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| [CiP] Phase 2 Casemodding | brinkdinges | Casemod Project Logs | 26 | 22-04-2008 17:49 |
| Rage CaseModding | PartizaN | Casemod Junkies | 3 | 14-04-2006 21:24 |
| Noobie in Casemodding! | WeezeL | Casemod Junkies | 11 | 8-10-2005 19:44 |
| Zalman en casemodding | uzuri | Frontpage Discussie Forum | 13 | 10-12-2004 17:19 |
| [CM] Casemodding The Dragon | erik9287nl | Casemod Junkies | 17 | 9-08-2003 10:56 |