| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 16 januari 2006 Locatie: Stiens
| hee ik kan mezelf moeilijk een casemodder noemen als ik niks heb gedaan maar ff on topic. Wat is een 3 pin en 4 pin aansluiten voor een fan; zit dat standaard in een computer? zoja, hoeveel van die aansluitingen. Ik heb mijn bak nog niet uitelkaar gehaald, maar wil graag eerst wat weten voordat ik ga beginnen. graag met plaatjes van die aansluiten. Dankjuuuhh, PS>hoeveel vans kan je aansluiten zonder te solderen ofzo?? |
| |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn
| Een 3 pns aansluiting aan een fan is er zo een: ![]() Deze kan je op het moederbord aansluiten, op een fancontroller of via een vaak meegeleverd verloopje op een 4 pins molex. (zo'n witte die aan je voeding zit welke ook in je drives zit) Een 4 pins fan connector is in principe gewoon de male versie van de molex connector, dus zo een: , de linker dus. Een 4 pins connector fan komt niet zoveel meer voor tegenwoordig, maar dat is ook niet nodig aangezien fans met een 3 pins connector bijna altijd een 3 to 4 pins connector heeft.ps: hoeveel fans je kan aansluiten verschilt van pc, moet je even kijken hoeveel je er kwijt kunt op je moederbord. Daarnaast kan je er altijd nog een stel via een fancontroller aansturen of een stel via verloop direct op je voeding plaatsen. Oftewel hoeveel fans je kan aansluiten is vrijwel oneindig (theoretish met een oneindig sterke voeding :P) Je kan je beter afvragen hoeveel plekken je in je kast hebt om fans op te hangen. |
| |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 23 september 2004 Locatie: Mijdrecht
| Hoeveel fans je aan kan sluiten hangt af van je moederbord. Meestal word een 3 pins connector gebruikt. 4 pins kan slaan op molex (waar je HDD ook mee word gevoed) of een iets bredere variant van de 3 pins (extra pin, word gerbruikt bij s775)
__________________ De meeste nuttige pagina van heel CJ Echt de moeite waard! En probeer deze ook eens ;] |
| |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Titelfix. Een iets duidelijkere topicnaam staat wel zo netjes in het forum overzicht .
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 2 oktober 2003 Locatie: Haarlem
| Voor je fan maakt 3 of 4 pin niet uit, die draait zijn rondjes wel. Alleen 3 pins kom je meer tegen op baybus en fancontroller gebied. En er zullen denk ik wel splitters voor 3 pins connectors zijn, maar je moet er rekening mee houden dat je die drie pin connector dan niet aan je moederbord verbind omdat je daar niet teveel stroom vandaan kan trekken.
__________________ [15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes [15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox [15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_- |
| |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| connectors hulp | dude | Casemod Junkies | 5 | 1-04-2006 02:03 |
| Front usb connectors? | performa | Elektronica Junkies | 5 | 26-11-2005 21:56 |
| Vantec EZ-Grip MOLEX connectors | Hellfish | Frontpage Discussie Forum | 20 | 14-05-2004 08:31 |
| Fan verleng kabels, 3 pins connectors, 3 pin splitter | Fleppuhstein | Casemod Junkies | 11 | 3-03-2003 18:56 |