| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 januari 2006 Locatie: Hengelo
| Beste mede casejunkies, Ik ben al een tijdje bezig met het leze van dit forum en mijn handen beginnen toch wel te jeuken. Helaas heb ik wat mods maken toch nog wel twee linker handen aangezien ik dit niet echt vaak doen. Maar een tijdje geleden kon ik het dan toch niet laten om een eigen waterkoeling in mijn pc te bouwen. Helaas is het met het zagen/breken van het gat voor de radiator aan de bovenkant helemaal mis gegaan. De radiator (black ice III extreme) paste niet onder de binnenkant dus heb ik hem bovenop geplaatst met er dan onder de 3 neon ledfans er onder. Nou is het probleem dat het gat dusdanig slecht is gezaagd dat de radiator niet netjes aansluit op de kast. Ik heb de radiator als het waren bovenon de schroeven moeten 'leggen/hangen' anders paste het niet. Dit ziet er uiterraard verrekte lelijk uit. Hoe meer ik op dit forum kijk hoe meer ik dit wil gaan veranderen. Maar zou niet weten wat ik eigenlijk zou moeten en kunnen doen om dat netjes op te lossen. Dus mijn vraag is hoe ik het beste kan zorgen dat mijn radiator netjes op de kast past of eventueel er iets tussen bouwen zodat het wel netjes wordt. Specs: Case: Levicom X-alien big tower waterkoeling: - Black ice Extreme III - 6mm (binnenmaat) slangen - ruimte onder bovenkant; 30mm P.s: vanavond zal ik wat foto's van de situatie er bij plaatsen. |
| |
| | #3 (permalink) | |
| Geregistreerd: 10 januari 2006 Locatie: Hengelo
| Citaat:
Was het maar zo'n feest dat ik een nieuwe bovenkant had en daar het gad ik moest zagen. Het gaat helaas om een reed gezagen gat wat mislukt is (te groot, te slecht afgewerkt, verkeerde gaten) Dus het gat zit er al, wil het alleen zo maken dat het niet zichtbaar is (dat ik zo n00bisch bezig ben geweest) en dat de radiator er volledig op past en netjes aansluit. | |
| |
| | #4 (permalink) |
| Geregistreerd: 19 november 2004
| Ik weet niet wat je skills zijn, maar in echt ergste geval kan je uit een stukje plaatstaal een passend gat maken waar je rad perfect inpast, en vervolgend dit plaatje onder je paneel lassen, en dan een beetje gaan klooien met plamuur om het te grote gat die je in je case hebt te verbergen. Tis waarschijnlijk niet ut simpelste plan, maar in ieder geval ut mooiste ![]()
__________________ O ja, hij is terug |
| |
| | #5 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn
| Ik weet niet hoe erg het is, maar misschien dat je wat zou kunnen proberen met Casemolding. Da's een soort van rubber spul wat je om lelijk afgewerkte cutouts kan gooien om het mooi te maken. Zou je zsm. pics van het mislukte kunnen laten zien, dan kunnen wij je mss een heel eind beter helpen. |
| |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 maart 2005 Locatie: Alphen aan den Rijn
| Wat je trouwens ook nog zou kunnen doen is een groot raam zagen aan de bovenkant waarbij je dus om het al mislukte gat zaagt. Als je eenmaal een mooi raam hebt er plexiglas achtergooien en in de plexi een gat maken voor je radiator. Hoe je plexi moet bewerken kan je vinden in de plexibewerkings FAQ. ![]() |
| |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 30 mei 2003 Locatie: Limburg
| Ik zou idd ook een stuk plaatstaal zoeken van ongeveer 0,5 mm dik / 1 mm dik. Hier netjes een grote rechthoek uithalen, schuine kanten aan maken en in het midden de gaten van de radiator maken (dit keer wel op maat). Als je die plaat een beetje in de vorm van de kast maakt, lijkt het net als dit de bedoeling was. dus zo. Code: -----------------------------------------------------------------------| < Kast | / --------------------------------------------------------\ | << Plaat | | =========================== | | <<< Rad | | = = | | | | = = | | | | =========================== | | | \ --------------------------------------------------------/ | -----------------------------------------------------------------------|
__________________ AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix |
| |
| | #10 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 september 2003 Locatie: Auckland
| Wat je eventueel ook zou kunnen doen is het gat groter maken, een plexi plaat met afstandshouders er op plaatsen, en daar het rad op. Het is dan wel aan jouw skills of het mooi word of niet mooi word.
__________________ Heul nie! |
| |
| | #12 (permalink) | |
| Geregistreerd: 23 september 2004 Locatie: Mijdrecht
| Citaat:
@ TS: is het werkelijk nodig om op elk forum dat bestaat dezelfde post te plaatsen? tweakers.net, waterkoeling.nl en ook nog eens hier?
__________________ De meeste nuttige pagina van heel CJ Echt de moeite waard! En probeer deze ook eens ;] | |
| |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Hulp nodig voor waterkoeling set | ObliviA | Cooling & OC Junkies | 13 | 27-10-2005 23:24 |
| cooler in bovenkant zetten | /Slash | Casemod Junkies | 7 | 30-08-2005 08:34 |