Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 11-01-2006, 08:37   #1 (permalink)

Standaard [Verklooid] gat voor waterkoeling [Bovenkant]

Beste mede casejunkies,

Ik ben al een tijdje bezig met het leze van dit forum en mijn handen beginnen toch wel te jeuken. Helaas heb ik wat mods maken toch nog wel twee linker handen aangezien ik dit niet echt vaak doen.

Maar een tijdje geleden kon ik het dan toch niet laten om een eigen waterkoeling in mijn pc te bouwen. Helaas is het met het zagen/breken van het gat voor de radiator aan de bovenkant helemaal mis gegaan.

De radiator (black ice III extreme) paste niet onder de binnenkant dus heb ik hem bovenop geplaatst met er dan onder de 3 neon ledfans er onder.

Nou is het probleem dat het gat dusdanig slecht is gezaagd dat de radiator niet netjes aansluit op de kast. Ik heb de radiator als het waren bovenon de schroeven moeten 'leggen/hangen' anders paste het niet. Dit ziet er uiterraard verrekte lelijk uit. Hoe meer ik op dit forum kijk hoe meer ik dit wil gaan veranderen. Maar zou niet weten wat ik eigenlijk zou moeten en kunnen doen om dat netjes op te lossen.

Dus mijn vraag is hoe ik het beste kan zorgen dat mijn radiator netjes op de kast past of eventueel er iets tussen bouwen zodat het wel netjes wordt.

Specs:

Case: Levicom X-alien big tower
waterkoeling: - Black ice Extreme III
- 6mm (binnenmaat) slangen
- ruimte onder bovenkant; 30mm

P.s: vanavond zal ik wat foto's van de situatie er bij plaatsen.
Jarnoootje is offline  
Oud 11-01-2006, 14:19   #2 (permalink)

Standaard

ik weet niet wat voor kast het is als het een plexicase is kan je makkelijk een nieuwe plaat maken als het alucase is word het allemaal goed afmeten en zagen
GameFreak is offline  
Oud 11-01-2006, 14:38   #3 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GameFreak
ik weet niet wat voor kast het is als het een plexicase is kan je makkelijk een nieuwe plaat maken als het alucase is word het allemaal goed afmeten en zagen
Naam van de kast staat er bij dus dat is op te zoeken. maar het gaat om een Alu kast.

Was het maar zo'n feest dat ik een nieuwe bovenkant had en daar het gad ik moest zagen. Het gaat helaas om een reed gezagen gat wat mislukt is (te groot, te slecht afgewerkt, verkeerde gaten)

Dus het gat zit er al, wil het alleen zo maken dat het niet zichtbaar is (dat ik zo n00bisch bezig ben geweest) en dat de radiator er volledig op past en netjes aansluit.
Jarnoootje is offline  
Oud 11-01-2006, 15:11   #4 (permalink)

Standaard

Ik weet niet wat je skills zijn, maar in echt ergste geval kan je uit een stukje plaatstaal een passend gat maken waar je rad perfect inpast, en vervolgend dit plaatje onder je paneel lassen, en dan een beetje gaan klooien met plamuur om het te grote gat die je in je case hebt te verbergen. Tis waarschijnlijk niet ut simpelste plan, maar in ieder geval ut mooiste
Oud 11-01-2006, 15:40   #5 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Ik weet niet hoe erg het is, maar misschien dat je wat zou kunnen proberen met Casemolding. Da's een soort van rubber spul wat je om lelijk afgewerkte cutouts kan gooien om het mooi te maken.

Zou je zsm. pics van het mislukte kunnen laten zien, dan kunnen wij je mss een heel eind beter helpen.
Blackcrown is offline  
Oud 11-01-2006, 16:00   #6 (permalink)

Standaard

Plaats eens wat pics, dan kunnen we de schade eens goed bekijken .
Oud 11-01-2006, 16:49   #7 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Wat je trouwens ook nog zou kunnen doen is een groot raam zagen aan de bovenkant waarbij je dus om het al mislukte gat zaagt. Als je eenmaal een mooi raam hebt er plexiglas achtergooien en in de plexi een gat maken voor je radiator.

Hoe je plexi moet bewerken kan je vinden in de plexibewerkings FAQ.
Blackcrown is offline  
Oud 11-01-2006, 22:53   #8 (permalink)

Standaard

Ik zou idd ook een stuk plaatstaal zoeken van ongeveer 0,5 mm dik / 1 mm dik. Hier netjes een grote rechthoek uithalen, schuine kanten aan maken en in het midden de gaten van de radiator maken (dit keer wel op maat). Als je die plaat een beetje in de vorm van de kast maakt, lijkt het net als dit de bedoeling was. dus zo.

Code:
-----------------------------------------------------------------------|      <  Kast
|        / --------------------------------------------------------\         |    << Plaat                    
|        |        ===========================              |         |  <<< Rad
|        |        =                                                  =              |         |
|        |        =                                                  =              |         |
|        |        ===========================              |         |
|        \ --------------------------------------------------------/         |
-----------------------------------------------------------------------|
AMD 2800+, ASUS A7NX8-E Deluxe, zalman cnps6000-cu, Kingston 512 pc3200, 120 GB Sata Maxtor, NEC DVD-Writer, Radeon 9800se (gesoftmod naar 8 pipelines ), logitech internet navigator se, chieftec matrix
Pietjuh is offline  
Oud 12-01-2006, 16:15   #9 (permalink)

Standaard

Das wat ik ongeveer bedoelde, alleen kan je het niveau tussen je plaat en case opplamuren moest het op niks trekken

@ blackcrown: hehe (over dat plexi FAQ dus)
Oud 12-01-2006, 16:37   #10 (permalink)

Standaard

Wat je eventueel ook zou kunnen doen is het gat groter maken, een plexi plaat met afstandshouders er op plaatsen, en daar het rad op.

Het is dan wel aan jouw skills of het mooi word of niet mooi word.
Oud 12-01-2006, 16:39   #11 (permalink)

Standaard

K weet nie of t kan hoor, maar mss kan je er ook een beetje plamuur over t gat gooien, een paintjob geven, en opnieuw zagen..
case_freak is offline  
Oud 15-01-2006, 17:03   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door case_freak
K weet nie of t kan hoor, maar mss kan je er ook een beetje plamuur over t gat gooien, een paintjob geven, en opnieuw zagen..
Kan niet... tenzij je eronder een plaat maakt. Wat ook een goeie oplossing zou zijn. Met goeie paintjob zou er dan niets aan de bovenkant te zien zijn.

@ TS: is het werkelijk nodig om op elk forum dat bestaat dezelfde post te plaatsen?
tweakers.net, waterkoeling.nl en ook nog eens hier?
Discussie gesloten
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hulp nodig voor waterkoeling set ObliviA Cooling & OC Junkies 13 27-10-2005 23:24
cooler in bovenkant zetten /Slash Casemod Junkies 7 30-08-2005 08:34

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.