| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 september 2005
| Hallo, Dit is mijn allereerste casemod. Als eerste zal ik even uitleggen waarom ik ermee ben begonnen. Het originele systeem van een Medion 8383 van de aldi. Voor mijn noden was deze pc perfect; Geforce 6610XL, P4 3.4 ghz, 250 gb hdd, enz... Alleen was een 1 groot nadeel aan de pc; de koeling. De koeling was gewoonweg slecht en luidruchtig. Dit kwam mede door de slechte airflow in de case, deze was veel te klein en had geen enkele in- of uitvoer fan. Daar wou ik dus wat aan doen... mooi niet dus, de kast had geen enkele mogelijkheid om extra fans in te monteren. Een paar weken later heb ik dus een nieuwe mid-tower case gekocht op een beurs in duitsland. De case heeft me welgeteld 25 euro gekost. De casefans heb ik toen ingebouwd en de kasttemperatuur daalde van 50 graden naar 30 graden. Ook de cpu temp ging van 75 (stressed) naar 66 (stressed) Nu kende ik al een paar mensen die ook bezig waren met casemodden, en aangezien mijn kast "maar" 25 euro heet gekost vond ik het best de moeite waard om ook eens van het casemodden te proeven. Hier mijn nieuwe case naast de standaard medion case (het verschil is duidelijk) ![]() ![]() En hier begint de eigenlijke CiP... Allereerst wist ik niet zo goed wat ik precies wou, daarom sneed ik met mijn dremel een vrij eenvoudig window uit (zodat ik later nog altijd een thema kon kiezen) ![]() ![]() Zoals jullie zien was er op dat moment nog helemaal niets speciaals aan. De case was in mijn ogen veel te onopvallend, dus ik wou hem met een nieuwe paintjob en blauwe neon wat meer "flashy" maken. ![]() Ik vond het resultaat vreselijk :P Dus vond ik dat het tijd was om alles eens echt drastish te veranderen. Mijn plannen: -Een dodge Viper-thema -Het eerste window wordt gezandstraald, er wordt een viper kop opgeschuurd. -Nieuwe kleur voor zowel de buitenkant van de kast als de neon (groen dus) -Verbouwing van het standaard front van de kast -Custom hdd rekje -Groene 120 mm ledfan (vooraan) -2 groene 80mm ledfans (achteraan) -Andere cpu-koeler (want deze was nog altijd zeer lawaaierig en koelde niet goed) -Buitenkant van de 5.25" bays wat mooier maken door gebruik te maken van 1mm alu plaat dat ik dan met fijn schuurpapier opschuur (geeft een mooi effect) -Fancontroller plaatsen om de casefans wat rustig te houden -Nieuw window aan de kant van het moederbord (viper-embleem) -Spiegelmod met daarin geraveerd "Green Viper" -Aan-Uit knop vervangen door een sleutel (zoals een contactsleutel in een echte aut ![]() ![]() ![]() ![]() Het viper embleem in de andere kant van de pc, volledig gedaan met de dremel. Het heeft me ongeveer 2 uur geduurd, maar het resultaat mag er zijn. Omdat je bij bovenstaande foto de achterkant van de moederbordplaat kan zien, wou ik ook een spiegel achter deze cutout plaatsen net zoals Carpento dat deed bij zijn BleuFox Dit moet binnekort nog gebeuren. ![]() ![]() ![]() Daarna heb ik de standaard boxed cpu koeler vervangen door een zalman 7700 alcu. Deze koelt stukken beter en is fluisterstil. ![]() Daarna een 120mm fan ingebouwd (nog geen ledfan, die staan nog in bestelling) ![]() De case voor de 4de keer overgespoten in dennegroen. Het resultaat vind ik prachtig ![]() ![]() Hier een foto met de nieuwe groene ccfl's (hier nog zonder front) ![]() Dit is een foto die ik zojuist heb genomen toen het frontje voor de helft af was. Ik heb 1 mm alu plaat licht opgeschuurd, op maat geknipt (met de schaar ja :P) en daarna in het front ingebouwd. Toen we vorige zondag naar de opendeurdagen waren geweest van Eurosys (multimedia-keten in Belgie) waren hier de 19" beeldschermen afgeprijsd. Het ging op de Samsung 930bf. Dit is een monitor met de snelste reactietijd (4ms) die momenteel verkrijgbaar is. En ja, nu staat hij bij mij thuis op de bureau ![]() ![]() Hier eindigt voorlopig mijn CiP. Ik hoop dat jullie hem tot hiertoe mooi vinden, voor iemand zijn eerst mod Tips zijn altijd welkom. De volgende weken zal ik me bezig houden met het hdd rekje en de spiegels. UPDATE Om julllie even een idee te geven van hoe het hdd rekje eruit gaat zien, hieronder een foto. Aan beide zijden van de hdd komt een alu profiel dat ik m.b.v. andere profielen net voor de 120mm fan ga monteren. Op de foto is een kant klaar. Ik twijfel nog of ik het groen ga spuiten of zwart of gewoon helemaal niet spuiten. ![]() WIJZIGING VAN PLANNEN Ik heb het hdd rekje afgemaakt en heb het even gemonteerd, maar ik had ook nog een spiegelmod in gedachten. En aangezien je de gravering van de spiegel niet meer zou zien als ik de hdd op de normale manier zou bevestigen, ga ik de hdd nu in het 5.25" bay plaatsen. Om de hdd dan te koelen ga ik 1 groen ledfan gebruiken. Maar nu weet ik niet wat het beste zou koelen, een fan die de lucht op de hdd blaast of een fan die de lucht wegzuigt van de hdd. Hoedan ook, ik laat iets weten als ik een ideetje heb uitgedokterd voor de montage van die hdd in de 5.25" UPDATE Dit weekend heb ik eens geamuseerd met het sleeven van mijn voeding. Ik had op een beurs een zwart sleeving kitje gekocht. Dus, thuisgekomen, ben ik er meteen aan begonnen. Die doucheslangen vond ik eigelijk wat te ruw voor mijn mod, daarom dat ik voor gewone sleeving ben gegaan. Hier het resultaat: ![]() ![]() Voor de rest heb ik vandaag mijn 2 spiegels afgehaald Ze passen perfect: ![]() ![]() aan de achterkant van de spiegel in de bodem ga ik nog "VIPER" graveren en daaronder komt nog een groene ccfl. UPDATE Ondertussen heb ik de bodemspiegel bewerkt, hier het resultaat: hij wordt gewoon steeds mooier ![]() ![]() Sorry voor de laatste foto die een beetje wazig is, dat komt omdat ik geen statiefje meer heb, maar je krijgt iig een idee van hoe het er nu uitziet. Imo vind ik het goed geslaagd. Het hele gebeuren + installatie heeft me ongeveer een anderhalf uurtje gekost. UPDATE Voila Ziehier de andere speigelmod voor in de andere zijkant van de kast. Ik vind nog mooier dan de eerste spiegel :P ![]() ![]() Nogmaals sorry voor de kwaliteit van de laatste foto, maar het is niet echt makkelijk om een spiegel te fotograferen als er licht achter staat Ziezo, nu moet ik alleen nog de spiegel vastzetten. @ Carpento: hoe heb jij die spiegel vastgezet in de zijkant? UPDATE heb de spiegel ff vastgezet met sterke dubbele tape (die ze normaal gebruiken voor tapijten enzo, heel sterk dus )![]() UPDATE Vandaag heb ik eindelijk het front afgemaakt. Ik heb plaatjes aluminium lichtjes opgeschuurd en deze dan op het front gemonteerd. Ik heb ook de power-sleutel geinstalleerd. Die heb ik gewoon in een elektronicazaak gekocht voor 4 euro. En als laatste heb ik mijn vga koeler vervangen voor een beter en stiller exemplaat van zalman. De zalman VF700 alcu. ![]() ![]() (Sorry voor de slechte kwaliteit van deze foto, maar mijn camera maakt niet zo gemakkelijk foto's in het donker.) ![]() Eventuele tips zijn altijd welkom Greetzz |
| | |
| | #4 (permalink) |
| bedankt voor de goede commentaar. Momenteel ben ik bezig met het afmaken van het hdd rekje. Ik heb het opgebouwd uit alu profielen (Nee, ditmaal niet zoals die van carpento :P) Het resultaat gaat er in ieder geval strak uitzien. Ik hoop dat hij tegen begin volgende week volledig af is en dan post ik natuurlijk ok de foto's ervan. [Wijziging van de plannen voor het hdd-rekje (zie eerste post)] |
| | |
| | #11 (permalink) | |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Citaat:
Maar ook ik moet zeggen dat het er strak uitziet !
__________________ Those were the times... | |
| | |
| | #12 (permalink) |
| thnx, mensen Ik heb een paar jaar kunstacademie gevolgd en ben daar veel bezig geweest met tekenen (uiteraard) daarom denk ik dat het komt dat ik zo een vaste hand heb :P Vandaag gaat de andere spiegel bewerkt worden. greetzz sander |
| | |
| | #15 (permalink) | |
| Geregistreerd: 13 april 2004 Locatie: http://localhost
| Mooie mod, mooie kast, en de voeding is ook mooi gemesht. Nog ff een vraagje aan de SP'er zou je ook ff de updates in je SP willen neer zetten. Of ander gewoon links in je SP want anders moet je zo veel scrollen om naar de updates te zoeken. Verder wil ik niet de mod uit hangen maar de Policy zegt het ook: Citaat:
Verder veel suc6 met je mod!
__________________ Modden is niet meer wat het geweest is.... | |
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Viper Mid-Tower Case | Ragon | Frontpage Discussie Forum | 7 | 4-10-2004 18:28 |