| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Hi folks, In mn moddrift heb ik een tijdje geleden een oude laptop ontleed. Helaas was het scherm niet bruikbaar om aan een vgakaart te hangen. Nu heb ik mn zinnen gezet op de plm. 20 cm CCFL die er in zat voor het scherm. De inverter zat bijgeleverd. Helaas kan ik nergens iets vinden over het gekke ding... Ik heb al bij Sumida (de fabrikant) gezocht op de site, Google helpt niks... Waar ik vooralsnog het meest mee zit is het inputvoltage. Mag ik er vanuit gaan dat het ding 12V gebruikt ? Of zitten in laptops ook rustig andere voltages ? Verder weet ik niks van pinout (5 pins) maar die vogel ik vast nog wel uit. Iemand eerst een idee over hoeveel volt ? Op de inverter vind ik "Sumida" en "IV21121/TA". Er is een collega-inverter van Sumida op de markt met een typenummer wat met IV begint, dus ik denk dat dit het typenummer is. (van die andere is ook niks te vinden BTW)
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 17 juni 2003 Locatie: Graancirkel Amsterdam
| Meestal 12volt. Kan nooit kwaad om met 5volt te beginnnen natuurlijk. Meeste van zulke inverters hebben dus een +/- en een 'enable' signaal waarmee die wordt aangezet en nog een pin om te PWM dimmen (softwarematig). Dat zijn al 4 pinnen, ik zou zeggen Google naar andere merken inverters dan zie je ongeveer de opbouw van die dingen. edit; bv http://ergpower.com/pub/ |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 1 november 2003 Locatie: 127.0.0.1
| Officieel mag ik daar niet meer op reageren, aangezien dat et begin van slowchat is en jij me dan op de vingers moet tikken. Kan je die laptop niet aanzette en met een multimeter meten hoeveel volt er op dat draadje staat?
__________________ eXistenZ Mk.1: 80% | eXistenZ Mk.2: 30% | eXhost.nl |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Zoals gezegd: heb een andere inverter geregeld, dat werkte... Tot ik het ccflletjes crushte Enne, laat dit topic inderdaad maar met rust, offtopic enzo levert alleen maar hang- en sluitwerk op :P
| | |
| | #8 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Als je het CCFLetje gecrusht hebt zat die waarschijnlijk op een makkelijk bereikbare plaats (of zelfs los?) - kan je er dan niet een nieuwe in modden? Zo'n scherm weggooien omdat de CCFL het niet meer doet zou heel jammer zijn.. ![]()
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Je begrijpt het niet helemaal goed Demoniac ![]() Het ging om een oude laptop (486 @ 66 mhz) waarvan de harddisk kaduuk was. Was van mn vader maar die had al een wat modernere vervanger. Vervolgens kreeg ik de laptop en heb alle min of meer bruikbare onderdelen eruit gesloopt. Het scherm was alleen op geen enkele manier aan te sturen dus toen heb ik het CCFLletje maar bevrijd. En dat werkte wel op een andere inverter maar toen ging ik er bovenop staan en toen hadden we brokjes ![]()
| | |
|
| « oude pc
|
simpele mods » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| CCFL Inverter doorgebrand..... | SupReme | Elektronica Junkies | 9 | 15-07-2006 11:46 |
| Laptopscherm op sidepanel | unstable | Elektronica Junkies | 2 | 7-12-2005 14:43 |
| compaq laptopscherm | keedub | Elektronica Junkies | 5 | 27-03-2004 08:01 |
| ccfl inverter | wizz_kid | Elektronica Junkies | 14 | 21-11-2003 16:18 |