Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Casemodding Junkies > Casemod Junkies
Casemod Junkies Case gesloopt of juist opgeknapt, gat geboord of case geverfd? Laat het ons weten en deel je ervaring hier.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 19-06-2005, 13:58   #1 (permalink)

Standaard subwoofer + 4 speakers + pc in 1 kast

De zomer breekt weer aan , en de ideeën blijven maar op komen onder het zonnen.
Nogsteeds had ik een oude pc staan (duron 1700mhz + 512mb) die ik voor m`n virtual dj console wou gebruiken. Nou heb ik afgelopen week een nieuw 5.1 geluidsset aangeschaft en na een tijdje in de zon te hebben gebakken en 3 jonkoes later bedacht ik , dat me oude setje best wel eens in een oude grote speaker behuizing gebouwd kon worden. Na wat dingen op papier gezet te hebben kwam ik met het volgende idee. Een 4.1 subwoofer setje + pc in 1, zodat ik niet alles steeds los mee hoefde te nemen als ik ergens wou gaan draaien op me console.

Nou vraag ik me dus af ofdat de pc het geluid van me subwoofer set wel kan verdragen aangezien hij een glas water achter een 30cm dikke betonnen muur kan laten trillen

heeft iemand hier ervaring mee?
iced is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2005, 15:53   #2 (permalink)

mir4dor's schermafbeelding

Standaard

Wat denk je zelf ?

[EDIT]
Citaat:
Nou vraag ik me dus af ofdat de pc het geluid van me subwoofer set wel kan verdragen aangezien hij een glas water achter een 30cm dikke betonnen muur kan laten trillen Costa Del Sol
mir4dor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2005, 15:54   #3 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Volgens mij wordt het eens tijd om wat in te zoomen op de mogelijke problemen die mogelijk de kop op kunnen steken wanneer men een speaker in een PC wil monteren. Tot op heden heb ik nog niks nuttigs kunnen vinden, buiten het feit dat de trillingen misschien niet zo fijn voor je HDD zijn.
Oud 19-06-2005, 18:22   #4 (permalink)

Standaard

Die trilling van de bass is natuurlijk bij het volledige volume. dus niet als je um rustig aan hebt als er ook nog andere mensen thuis zijn (en de buren niet aan de deur wilt). ik dacht eraan om te beginnen met een soort geel achtig vezel , dat al standaard in de box zat te gebruiken voor isolatie. Ook heb ik op internet gezien dat je speciale rubbertjes kan bestellen tegen trillingen van je hardschijf. maar of dat het hierbij zou werken....
Oud 19-06-2005, 18:24   #5 (permalink)

Standaard

Bedoel je dit?

dat heet glaswol
Xghost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19-06-2005, 21:12   #6 (permalink)

Standaard

juist kon ff t woord niet vinden. Maar zou dat samen met die rubbers genoeg trilling tegen gaan?
Oud 19-06-2005, 21:43   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door iced
juist kon ff t woord niet vinden. Maar zou dat samen met die rubbers genoeg trilling tegen gaan?
Ik denk zelf van niet.. maar daar kan je alleen achter komen door het te proberen.. Dus ik zou zeggen sloop een hdd-rekje uit een kast, zet hem voor je subwoofer en laat hem een tijd draaien met de subwoofer aan.. Elke dag een uurtje flink bonken voor een onbepaalde tijd en kijken hoelang je hdd het uithoudt.
Oud 20-06-2005, 10:53   #8 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door defecto
Ik denk zelf van niet.. maar daar kan je alleen achter komen door het te proberen.. Dus ik zou zeggen sloop een hdd-rekje uit een kast, zet hem voor je subwoofer en laat hem een tijd draaien met de subwoofer aan.. Elke dag een uurtje flink bonken voor een onbepaalde tijd en kijken hoelang je hdd het uithoudt.
Trial and error

Zonder gekheid, hang je harddisk in een setje postelastieken ofzo, en ik weet niet wat je voor optische drives gaat gebruiken, die kunnen misschien ook niet tegen die bass op de schaal van Richter... Verder alles goed vastschroeven enzo, en dan hopen dat alles heel blijft. Ik zou verder uitkijken met zware koelingen (in de zin van gewicht) zoals een Zalman 7000 of 7700, die komt wss na een tijdje wel naar beneden zetten als je maar hard en lang genoeg boemst..

En verder uitkijken met magnetisme
Oud 20-06-2005, 13:00   #9 (permalink)

Standaard

Je kunt dus alles wel lkkr gaan inpakken maar dan moet je niet vergeten dat een pc ook ( veel ) warmte maakt.
booger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27-06-2005, 13:49   #10 (permalink)

Standaard

Ik heb zelf een keer de subwoofer van mijn Cambridge 4.1 setje in de bodem van mijn pc gebouwd. Ik had daarna constant last van Pci kaarten die uit hun sloten trilde, en heb er nog een kapotte DVD-speler op nagehouden.
Ik had namellijk niks om de woofer heengebouwd, waardoor hij mijn case als klank-kast gebruikte. (stom idd, maar ik was nog jong )
Ik denk dat als je je woofer goed appart houd van je hardware dat het wel kan.
Raptor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1-07-2005, 12:15   #11 (permalink)

Standaard

Dat wou ik net zeggen..

Woofers/boxen, etc. hebben allemaal een redelijk groot magnetisch veld wat dus niet goed is voor je hardware.
Ook dat alles trilt is natuurlijk niet lekker voor je hardware.
EndlessNL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1-07-2005, 17:04   #12 (permalink)

Standaard

@iceD
Welke set heb jij?
Aangezien dat ik nog een goede woofer zoek...
Oud 17-07-2005, 14:08   #13 (permalink)

Standaard

Na lang overwegen en me andere casemod afgemaakt te hebben, ben ik begonnen met

project "soundwave"

Ik ben begonnen met het frontje te maken (al het witte is plamuur) :

Achter het front komt een 12cm fan met neon erachter.. die uiteraard op het geluid reageerd. Voor de zijkant heb ik een ander ontwerp bedacht. bestaand uit 4 speakers van m`n 4.1 setje, maar deze bevestigd op een plexiglas plaat met rubbertjes tegen de trillingen. En de subwoofer komt gewoon los te staan
Oud 17-07-2005, 14:28   #14 (permalink)

Standaard

@brantje

dit setje kan ik niet meer verkopen, aangezien "jaloerse" zussen uit frustratie me bekabeling hebben doorgeknipt. vandaar dat ik zelf maar een nieuwe heb gekocht (die nog harder kan, gna,gna) en deze compleet gebruik voor de mod.
Reageer
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Auto subwoofer aan de pc aansluiten Satyrion Elektronica Junkies 18 20-05-2007 11:59
[CIP]Subwoofer mod Raven Casemod Project Logs 20 28-01-2006 15:56
Storingen Hardware met Monitor/Subwoofer. slowtim Hardware Junkies 9 4-07-2005 09:28
speakers CraXz Elektronica Junkies 8 23-03-2005 17:13
Pc op subwoofer, goed idee? Pietjuh Hardware Junkies 5 25-11-2003 16:10

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.