Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Overige Fora > CaseJunkies Support en Feedback
CaseJunkies Support en Feedback Discussieforum over CaseJunkies zelf, heb je een bug gevonden? Een goed idee voor de website? Niet eens met een beslissing? Meld het hier...
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 30-12-2003, 11:51   #1 (permalink)

Standaard Recycle junkies minder geworden?

Nou cjers,

Ik bekijk hier wel vaker de recycle junkies (nieuwe) afdeling en ik merk toch zeker op dat er veel minder word aangeboden dan dat in het forum gebreurde.
Ik vind dit best jammer, maar veranderen kunnen we het niet.
In het forum konden ook meer directe vragen stellen over alle apparaten en meer spullen tegelijk aanbieden/los van elkaar verkopen.
Ik merkte dit alleen al aan de hoeveelheid waterkoelings setjes en onderdelen die er verkocht werden!

Ik wil nu eens de mening van alle Cj's horenover recycle junkies:
-Vinden jullie het een verbetering
-Vinden jullie het er minder op geworden

Als het gros van de CJ-ers het een verslechtering vind geworden, wil ik de Mod's vragen of het forum van recycle junkies weer open zou mogen? )-)
  Met citaat antwoorden
Oud 30-12-2003, 12:16   #2 (permalink)

Standaard

Ik vind het eigenlijk wat slechter geworden, je kijkt minder snel in de 'recycle junkies' afdeling dan @ het forum... Ook krijg je minder info, want je hebt maar 1 persoon om je te helpen (de verkoper), en niet de mensen van het forum (alhoewel je dat wel kan vragen aan iemand )

Maar idd, het forum was leuker/makkelijker
Oud 30-12-2003, 12:30   #3 (permalink)

Standaard

Het probleem op het forum is dat mensen hier gaan bieden op het producten en dat is niet de bedoeling. Stond duidelijk in de regels! Dat het systeem zo is als het huidige heb je dus te danken aan mensen die zich niet aan het forum regels kunnen houden! Aangezien er nog steeds mensen rondlopen op het forum die het vertikken om ook maar naar de regels te kijken zie ik reen reden voor een 2de kans! Maar wie weet overtuigd deze topic ons!
Oud 30-12-2003, 22:31   #4 (permalink)

Standaard

Ik vind het nu niks meer.
Toen et nog op et forum stond, kon je nog effe bieden (ookal mag et niet, ik vind et goed werken) op een life veiling zeg maar.
Dat vond ik wel lekker werken, t was iedere keer weer net of je zat te kijken of je prijs had. :P
Oud 30-12-2003, 22:34   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freakazoid
Ik vind het nu niks meer.
Toen et nog op et forum stond, kon je nog effe bieden (ookal mag et niet, ik vind et goed werken) op een life veiling zeg maar.
Dat vond ik wel lekker werken, t was iedere keer weer net of je zat te kijken of je prijs had. :P
En dit is dus precies één van de hoofdredenen dat het Recycle Forum nu gesloten is - knap werk en een prima argument om het huidige systeem aan te houden (zie ook de reactie van Redox).
Oud 30-12-2003, 22:41   #6 (permalink)

Standaard

Ik vind er nu geen zak meer aan, of je et nou leuk vind of niet.
Bovendien denk ik dat er maar weinig mensen omkijken naar die nieuwe, ik iig niet.

Ik ga sinds de forum recycle weg is alleen nog maar naar marktplaats oid.
Toen et forum nog wel open was, kocht ik eerder wat ik voorbij zag komen dan dat ik ergens naar opzoek was anyway. Ik vind het zonde dat et is opgeruimt, en dat vinden vast nog n heleboel andere mensen.

Wat is eigenlijk jullie probleem met een soort marktplaats sub forum?
Is dat verboden door de wet, dat jullie geen illegale handel of zoiets willen, of mis ik iets?
Oud 30-12-2003, 22:54   #7 (permalink)

Standaard

In de basis werkte het forum heel aardig, maar omdat een deel van de gebruikers ervan de policy links liet liggen leverde het meer na- dan voordelen op. Een simpele reden om het bieden op het forum te verbieden, is puur dat een aardig aantal mensen zich niet aan afspraken kan houden en dat voor veel problemen zorgt. Er zijn legio gevallen bekend waarbij er ondanks de regels toch geboden werd, en daarbij werden regelmatig verkoopafspraken geschonden wat weer tot veel gedonder op het forum leidde. Voorbeeld: na een gesloten koop volgt een hoger bod dat vervolgens gehonoreerd wordt. Gevolg: veel gedoe waar niemand bij gebaat is en daar vinden de meeste mensen geen zak aan, of je het nu leuk vind of niet.

Verder hebben we totaal geen problemen met het marktplaats concept, iedereen die dat wil kan en mag vanaf deze site heel eenvoudig doorklikken naar www.marktplaats.nl
Oud 30-12-2003, 22:57   #8 (permalink)

Standaard

Dat is gewoon een kwestie van beter aanpakken.
Zorgen dat er een sluit datum bij de begin post staat. Na die datum slot erop.
Als ze dan nog buitenom gaan bieden is dan niet meer het probleem van CJ, of wel?
Volgens mij werkt zoiets wel..... of je et nou leuk vind of niet..
Oud 30-12-2003, 23:03   #9 (permalink)

Standaard

Het voor de hand liggende probleem is dat de mensen die zich bedonderd voelen door die types die zich niet aan afspraken kunnen houden (ook buiten CJ om), zich gaan beklagen op dit forum of bij crewleden. Vandaar de naar onze mening betere aanpak om te kiezen voor het buitenspel zetten van members die moeite hebben met de policy van het forum. Conclusie: verbeter de wereld en begin bij jezelf .

[/slowchatmodus]
Oud 30-12-2003, 23:16   #10 (permalink)

Standaard

nou, het was wel eens leuk om te bieden enzo.. maar als dit persé niet is toegestaan (waarom dit is weet ik eigenlijk niet) dan doen wij het niet.. maar kan het niet zo worden dat de topic opener vermeld dat zijn vaste prijs is of niet..
als recycle junkies weer open zou gaan, wat de meeste stemmen in de pol wel vragen zal er een vernieuwde policy moeten komen met de regels nog eens extra verduidelijkt over het ontopic blijven en niet zeuren over wat er aangeboden word
  Met citaat antwoorden
Oud 30-12-2003, 23:23   #11 (permalink)

Standaard

Ik denk als er strenger word gemoddereerd in Recycle Junkies, dat het dan wel netjes kan blijven. Er werd soms wel veel off-topic gebl@@t, maar als je dat streng aan pakt, dan licht mijn voorkeur ook bij een v&a forum.
TreboR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-12-2003, 23:30   #12 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door diontjuh
[...]
als recycle junkies weer open zou gaan, wat de meeste stemmen in de pol wel vragen zal er een vernieuwde policy moeten komen met de regels nog eens extra verduidelijkt over het ontopic blijven en niet zeuren over wat er aangeboden word
De regels waren goed op recycle, alleen waren er mensen die zich er niet aan hielden. Daarom is er nu een ander recycle junkies gekomen.
[15:12:58] <BG> zelfde met knakworstjes
[15:13:06] <BG> OEM-dingen van de supermarkt zijn lekkerder dan retail van unox
[15:13:41] <howl0r> incl handleiding en 2 jaar garantie -_-
the widow maker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30-12-2003, 23:40   #13 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Ik zal me ook eens in de discussie mengen, als ex-Recycle-Junkies(forum) moderator.

Recycle junkies startte als een soort experiment. Het was niet helemaal duidelijk of er wel genoeg junkjes waren die gebruik wilden maken van deze sector. Het bleek al gauw een erg succesvol traject te zijn, en duidelijkere regels betreffende het verloop en de afhandeling van de verkoop waren hoognodig. Bijvoorbeeld regels welke inhielden dat er niet geboden kon worden op de aangeboden artikelen. De reden hiervoor was, dat Casejunkies iedereen de mogelijkheid gaf iets te verkopen op de site, maar uiteraard niet de volledige controle kan hebben op de verkoop. Na een aantal nare ervaringen met misgelopen verkopen/aankopen besloten we dat Recycle Junkies geen veilinghuis kon worden, en er gewoon vaste prijzen genoemd moesten worden. Wilden we er toch een soort van veilinghuis van maken, dan zouden we teveel werk hebben aan de veiling, en teveel informatie nodig hebben van de gebruikers. teveel controle, en totaal niet meer synchroon met de hele gedachte van Casejunkies.

Het nieuwe Recycle-systeem legt de volledige verkoop en controle bij de gebruikers zelf neer. Helaas kon het niet op een andere manier, mensen houden zich nou eenmaal niet altijd aan de regeltjes.
Oud 30-12-2003, 23:47   #14 (permalink)

Standaard

Mischien een andere suggestie dan?

Wat dacht je van een manier waarop je bij recyclejunkies nu alle tekoop aangeboden artikelen in 1x kan door browsen? Het liefste wat ik doe is picture shopping. Ik denk dat andere mensen dat ook graag doen. Ik koop minder gauw iets als er geen plaatje bij staat.
Oud 30-12-2003, 23:57   #15 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Daar heb je inderdaad gelijk in. Er kunnen ook wel pics gepost worden in de advertenties, maar thumbjes klikken heeft toch ook wel iets. Het is een idee
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
recycle junkies comments Buffalo CaseJunkies Support en Feedback 10 15-05-2006 23:02
Recycle Junkies Foxie CaseJunkies Support en Feedback 3 1-01-2005 22:00
Recycle Junkies LightStar CaseJunkies Support en Feedback 4 16-10-2003 13:21

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.