| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| CaseJunkies Support en Feedback Discussieforum over CaseJunkies zelf, heb je een bug gevonden? Een goed idee voor de website? Niet eens met een beslissing? Meld het hier... |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 26 november 2007
| Dit topic is een afsplitsing van een ander topic. Dit verklaart de wat merkwaardige topicstart. ik zou terug overschakelen naar phpbb dat is gewoon veel handiger vind ik.
__________________ http://casemodderz.tk |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Ja, inderdaad. PHPBB heeft tenminste een fijne WYSIWYG-editor, je kunt tenminste topics samenvoegen, is goed beveiligd tegen spammers, je kunt er zo fijn sub-subforums in aanmaken, en de opmaak in topics is ook way better in PHPBB. NÓT ![]() Met alle respect verder, maar dat je vBulletin niet prettig vindt werken, dat kan, maar beweren dat PHPBB 'handiger' is moet je wel met argumenten onderbouwen voor ik dat geloof.
__________________ Buiten functie |
| | |
| | #3 (permalink) |
| lees goed wat er staat. er staat "vind ik"
| | |
| | #4 (permalink) |
| Ah, dat scheelt inderdaad al, maar ondanks dat het een mening is doe je wel de suggestie om terug te gaan naar PHPBB. En daar wilde ik toch wel even serieus op ingaan ![]()
| | |
| | #5 (permalink) |
| ja, maar ik denk dat er toch ook velen zijn die het gewoon makkelijker vinden om met phpbb te werken. velen zijn phpbb meer gewoon dan vBulletin.
| | |
| | #6 (permalink) |
| Sjah, we hebben gekeken naar wat beter is qua functionaliteit en qua beveiliging. Dan was de keuze snel gemaakt. Dat mensen PHPBB gewend zijn is een leuk gegeven maar geen reden om geen vBulletin te nemen. Bovendien, dat went snel genoeg hoor ![]()
| | |
| | #7 (permalink) |
| dat is waar. Maar ik heb ook gemerkt (toen ik zelf sites aan het maken was) dat je bezoekers afschrikt met iets totaal vreemds te gebruiken.
| | |
| | #8 (permalink) |
| Geregistreerd: 12 februari 2006 Locatie: Eindhoven
| Dat het vreemd voor jouw is, betekend niet dat het ook vreems is voor de rest hier Vbulletin is verre van vreemd voor de meeste mensen denk ik zelf, aangezien het volgens mee 1 van de meest gebruikte forum systemen is voor professionele sites. Oftwel, sites waar daadwerkelijk wordt betaald om een forum systeem te gebruiken, niet een gratis variant van phpBB (en om eerlijk te zijn werkt IPB dan nog beter dan phpBB, zowel voor de gebruiker als de admins, vind ik tenminste ) |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Ik ga het anders zeggen. Coen heeft de afweging gemaakt welke forumsoftware gebruikt gaat worden. De redenen om voor vBulletin te kiezen waren dat vBulletin ondersteund wordt door een commercieel bedrijf, en dat die ondersteuning dus ook veel zekerder is dan een vrijwillig gemaakt forum. Verder is vBulletin veel veiliger dan PHPBB wat feitelijk zo lek als een mandje is. Qua gebruiksgemak vind ik PHPBB wel heel hoog staan al mist er bepaalde functionaliteit. Berichten splitsen kan bijvoorbeeld wel, maar samenvoegen van topics niet. En zo zijn er meer dingen te noemen. Ik ben zelf een fan van SMF omdat dat imho dichter bij PHPBB staat qua gebruiksgemak. Daar zitten weer andere functies in die vBulletin mist, maar SMF mist ook weer dingen die vBulletin wél heeft. Ik ben niet de figuur om vBulletin af te vallen, maar ik had zelf waarschijnlijk ook een andere keuze gemaakt. Voor Coen was het feit dat vBulletin commercieel ondersteund wordt en SMF niet de reden om voor vBulletin te kiezen. Die keuze is te verdedigen, en daar heb ik me dus maar bij neer te leggen ![]()
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Citaat:
voor mij is vBulletin helemaal niet vreemd. Ik heb het een tijdje geleden voor het eerst ontdekt en ik weet nog dat het een hele aanpassing was om dingen in vBulletin te vinden. Nu kan ik er wel goed mee overweg. Maar ik weet dat heel veel mensen vBulletin niet kennen en dat dat ook mensen afschrikt bij het registreren. dusja... het is mischien handiger voor ons, maar de iets minder ervaren gebruikers hebben het dan wel weer moeilijk. @carpent: zoals ik hier boven al zei, je gaat veel bezoekers verliezen omdat niet iedereen zo ervaren is op het internet als de meeste hier. maarja...ik begrijp jullie punt wel hoor dus gooi hier maar een slot op ![]()
__________________ http://casemodderz.tk | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Met alle respect maar ik denk dat je overdrijft. vBulletin is echt geen wanproduct, en er is prima mee te werken. Dat het anders is dan een wat bekendere forumsoftware, ja, dat klopt. Maar voor een enigszins normaal begaafd persoon is het allemaal best te begrijpen hoor. Daar nog bij, moet je allemaal maar PHPBB gebruiken omdat dat toevallig de bekendste is ? Neuh. Er worden ook Audi's verkocht ook al zijn Volkswagens veel bekender. Zolang het gebruikersgemak prima voor elkaar is zie ik geen enkele reden om iets anders te doen. Daarvoor zouden echt andere argumenten op tafel moeten komen. Die kan ik ook best verzinnen want ik mis bijvoorbeeld de mogelijkheid om tabellen te gebruiken in postings of echt automatische afbeeldingsverkleining. Aan de andere kant heb ik de argumenten van Coen gehoord om niet voor SMF te kiezen en dan moet je daar maar genoegen mee nemen. Een slotje ga ik hier niet op doen trouwens, maar een herhaling van argumenten gaan we niet doen he ![]()
| | |
| | #13 (permalink) |
| inderdaad
| | |
|
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| Hulp met keuze voor nieuwe hardware | Olivier_14 | Hardware Junkies | 12 | 22-01-2008 15:42 |
| Advies nodig voor keuze moederbord | malusuri | Hardware Junkies | 2 | 26-08-2004 08:46 |
| Casejunkies 10 voor taal?????!!!!!! | GoTMoRe | Frontpage Discussie Forum | 3 | 6-04-2004 20:32 |
| Fooipot voor Casejunkies. | Freakazoid | Overige Events | 36 | 13-07-2003 15:12 |