Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Overige Fora > CaseJunkies Support en Feedback
CaseJunkies Support en Feedback Discussieforum over CaseJunkies zelf, heb je een bug gevonden? Een goed idee voor de website? Niet eens met een beslissing? Meld het hier...
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 21-03-2007, 10:34   #1 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard Welk nieuws zie jij het liefst op CaseJunkies ?

Onder het motto 'ken je lezers' eens een topic waar we als CaseJunkies redactie misschien wat aan hebben.

Op de frontpage verschijnen dagelijks één of meer korte nieuwsartikeltjes (in crewtermen NF's of nieuwsflashes geheten). Die artikeltjes kunnen van een aantal categorieen zijn, en wel 'review', 'reportage', 'tutorial' of 'caseview'. Die categorie slaat op de inhoud van het bronartikel. En daar gaat mijn vraag ook over.

Ik ben namelijk benieuwd welk soort nieuws het best gewaardeerd wordt. In het algemeen valt te stellen dat we op dit moment voornamelijk reviews van collega-sites onder de aandacht brengen, afgewisseld met af en toe een reportage (of dat nu een productintroductie is of bijvoorbeeld een event-verslag). Caseviews komen nog minder voor, terwijl tutorials maar heel sporadisch in de kolommen verschijnen.

Als crewlid kan ik stellen dat die verdeling te maken heeft met de mate van aanbod, en hoe makkelijk het nieuws te vinden is (het zoeken van geschikte artikelen is ambachtelijk handwerk, een soort digitaal hout sprokkelen). Echter denk ik dat er een verschuiving mogelijk is naar wat meer reportages in de nieuwssectie, mits we als crew ons blikveld een beetje verschuiven.

Daarom ook de vraag 'Welk nieuws zie jij het liefst', zodat wij weten welke beslissing de beste zou zijn. Het gaat dus om de korte nieuwsflashes over artikelen van collega-sites, niet over de eigen artikelen van CaseJunkies !
Carpento is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21-03-2007, 16:45   #2 (permalink)

Blackcrown's schermafbeelding

Standaard

Om eerlijk te zijn, denk ik dat jullie een heel groot deel van die NF's over reviews beter buiten wegen kunnen laten. Ik kijk er eigenlijk nooit naar, en het heeft zo weinig nieuwswaarde. Het interesseert mij namelijk erg weinig dat die ene site dit en dat kansloze product heeft gereviewd.

Misschien dat jullie meer echt nieuws moeten leveren. Vernieuwingen van technieken in de computer technologie, nieuwe spectaculaire producten enz. In dit opzicht is er dagelijks genoeg nieuws te vinden, kijk maar naar site's als t.net e.d..

Stukkie gezonde kritiek dit, niet om af te zeiken hoor.
Blackcrown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22-03-2007, 14:10   #3 (permalink)

Standaard

Hoe meer casemod tutorials hoe beter vind ik zelf!

Zeker als beginnende casemodder zou je op CJ echt ALLES moeten kunnen vinden, inclusief externe tutorials van alle stappen die je maar kunt bedenken. Zo kan je van CJ hét casemodportal maken naar mijn idee.
Daarnaast is enige wisselwerking tussen CJ en andere gerelateerde sites altijd handig om naamsbekendheid te verspreiden natuurlijk.
Thrackan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24-03-2007, 19:34   #4 (permalink)

Standaard

17 stemmen, en slechts 2 reacties :P Ik vind de reacties tot nog toe erg zinnig

Kom maar op hoor met meer commentaar.
Oud 25-03-2007, 22:27   #5 (permalink)
Moderator

Standaard

Aan de ene kant zie ik liever tutorials, omdat je daar weer informatie kan uithalenvoor het modden.
Aan de andere kant zie ik liever reviews, want dan weet ik wat ik koop.
Dus ik ben en voor tutorials en reviews
Mijn systeem:| AMD Sempron 2800+@ 2 Ghz |Asus V9999 Gamers Edition | Asrock k7vt4a pro | 1 gb ram | Seagate 7200.7 80 gb hdd+Samsung 500gb hdd| Coolermaster extreme power 430 watt | Aerocool Aeroengine jr black
creeper89 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26-03-2007, 06:15   #6 (permalink)
Moderator

SupReme's schermafbeelding

Standaard

Van mij hoeven alleen de reportagees achterwege gelaten te worden. De rest intreseert me juist wel.

Caseviews, omdat je dan nieuwe technieken leert.
Tutorials, omdat die gewoon handig zijn :P
Reviews, omdat je toch moet weten of je wel waar krijgt voor je geld.
Oud 25-05-2007, 12:23   #7 (permalink)

brinkdinges's schermafbeelding

Standaard

Ik heb gestemd op de caseviews. Tutorials qua casemodden heb ik eigenlijk weinig behoefte aan, ik weet niet waar ik nog een tutorial voor nodig zou hebben. Als ik iets probeer te maken is het toch vaak zelf uitproberen wat het beste werkt. Reviews lees ik alleen als ik naar nieuwe hardware op zoek ben, en dat is eens in de paar jaar :P
Oud 25-05-2007, 12:26   #8 (permalink)

Standaard

Alleen zijn caseviews niet zo handig om te maken in de huidige opzet. Daar is nogal wat communicatie met de maker van een mod voor nodig, en dat blijkt nogal eens niet zo lekker uit te pakken, én een caseview kost erg veel tijd :P

Niettemin, er zit een leuk idee in de pijplijn om de caseviewsectie leven in te blazen, maar dat zal wel in een iets andere vorm zijn :P

[edit]

Nou zit ik zelf niet op te letten, dit gaat over gelinkt nieuws Carpento, niet over de eigen CJ-artikelen
Oud 25-05-2007, 13:06   #9 (permalink)

Standaard

Haha! Ik dacht al....
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Casejunkies Nieuws brantje Area 1337 12 28-10-2005 18:07
welk mobo? CerandoX.nl Hardware Junkies 2 26-04-2004 08:46
welk moederbord? joost_mod Cooling & OC Junkies 13 19-10-2003 12:46
Welk geheugen Eergassie Cooling & OC Junkies 14 29-03-2003 11:57

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.