Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Overige Fora > CaseJunkies Support en Feedback
CaseJunkies Support en Feedback Discussieforum over CaseJunkies zelf, heb je een bug gevonden? Een goed idee voor de website? Niet eens met een beslissing? Meld het hier...
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 5-09-2006, 23:27   #1 (permalink)

Standaard Hardware FAQ

Ik had een aantal puntjes voor het Hardware FAQ. Zeer mooi FAQ en zeker ook de nodige dingen van opgestoken, alleen sommige dingen konden net wat beter naar mijn mening .
Dus niet om het af te kraken of negatief commentaar te leveren, maar gewoon een aantal punten wat ik vond dat beter uitgelegd kon worden.

Wat is een PCB?
Ik weet het ondertussen wel, maar er wordt ergens gesproken over een PCB, maar kon nergens een uitleg er over vinden, misschien handig om dit er achter tussen haakjes bij te vermelden.

Uitleg / rekensom waarom PC3200 en DDR400 het zelfde is, en hoe men aan de getallen komt.
Ooit heb ik me een keer hierin verdiept, maar door in 1x te veel informatie te hebben gelezen heb ik weinig tot niets onthouden van wat ik door had genomen. In het FAQ stond keurig een tabbelletje met een overzicht van de geheugen snelheden en benamingen, maar vond het jammer dat er geen uitleg bij stond waarom het PC3200 wordt genoemt en het daarom 400 Mhz is.

Onderdeel voedingen?
Kon geen onderdeel over speciaal voedingen vinden, ik zocht er even na omdat hier een vraag over kwam in het forum (ATX en AT voedingen) en wist/weet niet wat het verschil was/is, misschien is de informatie die je er over kan vertellen ook wel minimaal.

Afbeelding BTW kast, PCI-e aansluiting op MOBO?
Ik miste nog een aantal afbeeldingen die ik bij andere onderdelen wel vond en dit ook erg handig is vind ik zelf. Bijvoorbeeld bij de verschillende soorten kasten bij een mini-ATX kast en een ATX kast staat wel een afbeelding, maar bij de nieuwere BTX kasten niet. Ook is er geen afbeelding van een PCI-e slot op het mobo (wel van een PCI en AGP).

Typ fout onder het kopje "ATX" zie: "ATX is op die moment de meest gebruikte formfactor".
Slordigheids foutje, dacht toch even melden .

Waarom vermelding *CAS etc." onder: Snelheden en benamingen (Geheugen).
Om nog even terug te komen op het tabelletje van het geheugen. Onderaan staat: *CAS etc. Meestal is dit een uitleg bij het sterretje wat eerder is geplaats, maar die was nergens te vinden. Klein foutje maar dacht meld het even.

Verder mooi FAQ en snap ook wel als dit allemaal erg simpel voor je is dat je niet precies weet hoe je het moet uitleggen en al snel moeilijke termen (voor beginners) gebruikt.
Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen en ik hoor het wel .

Mvg,
rene bosch
tukkerpride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5-09-2006, 23:48   #2 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Bedankt voor je op en aanmerkingen (en de complimenten :P)

Een PCB kunnen we net zo goed een printplaatje noemen, dat dekt de lading ook wel. Aangepast.

Die uitleg / rekensom wat betreft geheugen moet ik ff opzoeken hoe dat precies zit.

Het * CAS was een stukje geheugensteun van tijdens het maken, wat we over het hoofd gezien hebben. Het was de bedoeling daar ook wat over te zeggen maar omdat dat nogal ingewikkelde materie is hebben we daar van afgezien. * CAS verwijderd dus.

Voedingen vallen onder het vakgebied van Elektronica Junkies, daar staat iets over voedingen, maar ik weet uit mn hoofd niet hoe uitgebreid dat is. (Die FAQ moeten we ook weer eens afstoffen, maar SW Junkies staat eerst nog op de rol)

Wat betreft de plaatjes, we hebben er bewust voor gekozen alleen afbeeldingen te gebruiken die we zelf gemaakt hebben als crew, dit om ellende met copyright te voorkomen. Alleen hadden we geen BTX-kast in de gelederen, en een goede foto van een PCI-e slot wilde ook niet lukken. Mocht iemand wat geschikts hebben dan kun je dat mailen naar carpento@casejunkies.com.
Oud 6-09-2006, 09:40   #3 (permalink)

Standaard

Zodra ik tijd heb komt er een stukje bij over netwerkonderdelen. Ben er wat langer mee bezig maar nog steeds geen tijd gezien om er verder mee te gaan.

OMFG
YaaD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9-09-2006, 00:18   #4 (permalink)

Standaard

Misschien wil je het nog weten; DDR400 loopt dus op 400Mhz, waarbij een doorvoorsnelheid van 3,2GB/s wordt gehaalt. 3,2GB/s staat gelijk aan 3200MB/s, vandaar die PC3200. Hetzelfde geldt dus ook voor bv PC2700.

Waar bij bv PC2-5000 de 2 voor staat, mogen jullie MIJ vertellen :P
Oud 11-09-2006, 22:59   #5 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Oizo
Misschien wil je het nog weten; DDR400 loopt dus op 400Mhz, waarbij een doorvoorsnelheid van 3,2GB/s wordt gehaalt. 3,2GB/s staat gelijk aan 3200MB/s, vandaar die PC3200. Hetzelfde geldt dus ook voor bv PC2700.

Waar bij bv PC2-5000 de 2 voor staat, mogen jullie MIJ vertellen :P
Ah maar hoe reken je van die 400 Mhz naar 3,2 GB/s? Ik dacht dat dit kon :P of is dit een vergelijking van appels en peren :X.

En die laatste vraag wil ik ook wel weten (A).
Oud 11-09-2006, 23:23   #6 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Corsair heeft een heel mooie presentatie online staan (zie hier). Sheet 14 legt uit hoe die verhoudingen precies liggen:

(linkje naar die presentatie staat al tijden in de FAQ trouwens )
Oud 12-09-2006, 07:26   #7 (permalink)

Standaard

Ah heel mooi , maar denk wel dat dit een goeie aanvulling is voor het hoofdstuk geheugen in het Hardware FAQ.
Misschien een idee om zelf zn plaatje te maken (ivm copyright) en de uitleg in eigenwoorden over te nemen?
Oud 12-09-2006, 13:59   #8 (permalink)

Standaard

Der is niets Copyright aan toch? Bovendien, ik zie nergens zo'n © :P

Maar goed, nu weet ik hoe het PRECIES zit, en uitgerekend kan worden. Maar de 2 van PC2-5000 weet ik nog niet. Ik zal even bij de presentatie kijken...

EDIT: Mooie presentatie, alleen weet ik nog niet hoe dat zit met die PC2... Of, kun je zo zien dat het DDR2 is?
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Hardware Junkies FAQ Carpento Hardware Junkies 5 28-03-2008 10:18
Hardware Junkies FAQ Carpento Hardware Junkies 0 15-05-2006 16:51
Hardware FAQ Fleppuhstein Hardware Junkies 5 1-11-2004 22:16
Bouwtekeningen Hardware Raven Hardware Junkies 8 14-05-2003 20:57

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.