| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| CaseJunkies Support en Feedback Discussieforum over CaseJunkies zelf, heb je een bug gevonden? Een goed idee voor de website? Niet eens met een beslissing? Meld het hier... |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 27 november 2004
| Ik heb vannacht eens kritisch de CaseJunkies policy doorgenomen, en voor mezelf al wat vaststellingen daarover gedaan. Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik vind het ook belangrijk om de mening van anderen te weten, zeker over zoiets belangrijks als een policy. Een tijdje geleden hebben we alle policy's uit de subforums gehaald, en centraal in één topic ondergebracht. Die keuze vind ik prima (maar ja, die heb ik dan ook zelf in de hand gewerkt). Als keerzijde heeft het wel een vrij lange policy tot gevolg. Daarom een paar vragen richting iedereen, voel je zo vrij om er antwoord op te geven, en respecteer een ieder zijn mening.
) mee bezig geweest, wat resulteerde in een policy die in feite uitgaat van één basis: respect voor elkaar. Daar vanuit gaande kunnen we de huidige policy prima (in licht aangepaste vorm) gebruiken, maar al met al zouden we toekunnen met ruim 25% minder tekst.Nog een paar vragen over deze brainstorm:
__________________ Those were the times... |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Ik vindt de policy zoals deze momenteel in gebruik is eigenlijk prima. Dit schept namelijk duidelijkheid. In nederland hebben we ook een wetboek en iedere nederlander wordt geacht de wet te kennen. Maar of er nu mensen zijn die alle wetteksten van buiten kennen? Het lijkt me niet, maar zonder die wetteksten zou een rechter het erg moeilijk krijgen. Om mijn punt duidelijk te maken, als je elkaar met respect behandeld en de algemeen geldende fatsoensnormen hanteert zul je nooit de grenzen van de policy overschrijden. De policy is meer een handvest voor de moderators om te gebruiken in geval van overtredingen in grove zin of in geval van een meningsverschil. Tevens wordt de policy niet altijd keihard gebruikt, een beetje sturing door de moderators werkt vaak beter dan keihard afstraffen. DIt is de mening van Lampje, ben ook benieuwd naar de mening van anderen.
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Geregistreerd: 20 juli 2006 Locatie: Enschede
| Policy? Persoonlijk heb ik deze nog nooit gelezen zelfs niet ingekeken. Deze zijn vaak te lang naar mijn mening en ik vind ook dat deze kort maar krachtig moet! Niet te veel regels, maar alles kort samengevat en duidelijk onderbrengen in hoofdstukjes! De reden voor dat ik de policy nooit lees is dat ik me wel weet te gedragen op de forums en de regels op de meeste forums toch het zelfde zijn. Daarin tegen merk ik wel dat veel mensen deze regels niet kennen en daar erger ik me eigenlijk wel aan. Denk hierbij aan het dubbel posten (niet editten van de posts) en het geen gebruik maken van leestekens/hoofdletters! |
| | |
| | #4 (permalink) | |
| Citaat:
Het is hoe dan ook zinvol om een policy toch te lezen, op CaseJunkies bijvoorbeeld vanwege de maximale afbeeldingsgrootte. Het is dan ook zonde als een grote lap tekst niet gelezen wordt omdat het eigenlijk te veel van het goede is. Ik ben daarom ook op zoek naar een nieuwe balans. Daarbij is je reactie dus erg zinvol ![]()
__________________ Those were the times... | |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Ik vind de huidige policy wel goed. Het lijkt misschien heel veel leesvoer maar door gebruik te maken van de index kom je al snel bij het desbetreffende kopje waarvan jij zelf wilt weten hoe & wat. Veel junks zullen deze policy ook niet lezen denk ik, dat hoeft ook niet direct als jij je enigzins normaal gedraagt, dus ABN gebruikt, geen pics post die de layout nogal vermeubelen etc. Allemaal dingen die voor zich spreken vind ik aangezien je je ook op CJ dient te gedragen. Het is net wat Lampje zegt, in NL is er ook een wetboek, net alsof iedereen die regeljes weet, bij lange na niet! Met zo'n uitgebreide policy kan een mod er altijd op terug wijzen aangezien het er instaat. Straks worden minder belangrijke dingen weggelaten en krijg je weer het gezeur van: Jah, het staat niet in de policy. Ik stem voor om de policy zo te houden, hij is toch lekker overzichtelijk. ![]() Zie de CaseJunkies Policy gewoon als het grote boek van CaseJunkies ![]()
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Daarin hebben jullie gelijk, regels moeten er zijn. De wijzigingen die ik tot nu toe (achter de schermen) heb uitgevoerd is veelal het schrappen van zaken die min of meer dubbel staan (een erfenis van de verschillende policies waaruit de huidige is samengesteld) en verder het makkelijker leesbaar maken door lappen tekst te vervangen door lijstjes met punten. Ik vind overigens dat je een denkfout maakt als je er vanuit gaat dat een moderator geen grond meer zou hebben om misstanden aan te pakken bij een minder uitgebreide policy. Voor het aanpakken van ongewenste dingen heb je vaak niet eens een policy nodig, en als toch niemand 'm leest kun je alles wel beweren. Als je policy de hoofdpunten aangeeft kun je hopelijk als gebruiker wel beslissen of een bepaalde actie gewenst is of niet. En zo niet, dan wil een dienstdoende moderator je dat wel vertellen denk ik ![]()
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 4 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| Toen ik zoveel jaar terug mijn account heb aangemaakt, heb ik de Policy index doorgenomen en wat mij leek belangrijk was om te weten op dat moment (vooral het begin). Ik moet wel toegeven het is een beste lap met tekst om door te nemen. Ik heb nu een aantal pogingen gedaan om een manier te zoeken om een echt nadeel te vinden, eerst over de index toen de gehele Policy opbouw zelf en over de "Algemene CaseJunkies Policy". Elke keer dat ik een conclusie wou maken kwam ik tot één antwoord het zit toch wel goed eigelijk. Ik denk, ja ik heb de nadeel toch gevonden. De policy leest niet lekker weg, het is te opgesteld.
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Moderator Geregistreerd: 21 augustus 2003 Locatie: Voerendaal
| Citaat:
__________________ Dat ga ik eens aan de binnenkant van m'n ogen bekijken... M'n -ex- Scheurijzer... | |
| | |
| | #10 (permalink) | |
| Geregistreerd: 4 juni 2004 Locatie: Leeuwarden
| Citaat:
__________________ Warning , keyboard not found. Press Enter to continue. | |
| | |
| | #11 (permalink) |
| Achter de schermen is er de laatste dagen weer flink geschreven en geschrapt. Enige tijd geleden hebben we de beslissing genomen om alle policy's bijeen te nemen, en in één topic te verzamelen. Consequentie daarvan was dat de policy erg lang werd, onoverzichtelijk, en voor sommige mensen zijn bepaalde subforums minder relevant. Achteraf gezien dus geen handige beslissing om alles samen te voegen, en die beslissing gaan we dan ook min of meer terugdraaien. Ik ben door de gehele policy heen gelopen, heb dubbele dingen verwijderd, een wat meer logische indeling gemaakt, headers erbij gemaakt, en een klikbare inhoudsopgave gemaakt. Al met al denk ik dat de nieuwe policy een vooruitgang is, overzichtelijker, duidelijker, en prettiger leesbaar. Voor de betreffende subforums waar extra aandachtspunten gelden komen beknopte (!) topics waarin die aangekondigd worden. Al met al wordt het hopelijk zo wat overzichtelijker. Ik verwacht tegen de avond één en ander door te voeren, dus stay tuned ![]()
| | |
|
| « Nieuwe Smilies
|
Nickchange? » |
| Discussietools | |
Soortgelijke discussies | ||||
| Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
| CaseJunkies policy geupdate en herzien | Carpento | CaseJunkies Mededelingen | 6 | 29-01-2007 22:17 |