Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > CaseJunkies Algemeen > CaseJunkies Mededelingen
CaseJunkies Mededelingen Mededelingen van onze crew met betrekking tot de website.
Discussie gesloten

LinkBack Discussietools
Oud 26-07-2006, 12:19   #1 (permalink)
Administrator

Pureoptical's schermafbeelding

Standaard Officiëel CJ-sponsor worden?

Op vrij korte termijn zal CJ geconfronteerd worden met een fikse toename in de vaste lasten. Aangezien de website nog altijd fors blijft groeien (qua inhoud en bezoekers) gebruiken we veel meer schijfruimte en trafic dan dat afgesproken is met onze sponsor. Gezien het feit dat het einde van de groei nog lang niet in zicht is willen we binnenkort een andere oplossing zoeken voor dit probleem, denk hierbij aan een eigen server. Natuurlijk hangt hier een kostenplaatje aan (aanschaf en onderbrenging) dat niet in onze huidige begroting is voorzien. Om straks niet voor het blok te staan proberen we nu al hierop in te springen. Momenteel wordt er flink gebrainstormt om initiatieven te ontwikkelen om op deze problematiek vooruit te lopen.

We zijn absoluut geen voorstander van betaalde functionaliteit en op dat vlak zullen we dan ook geen veranderingen aanbrengen. Alle informatie die we in de loop van de afgelopen jaren hebben verzameld zal ten alle tijde door iedereen geraadpleegd kunnen worden. Onze huidige inkomsten dekken gelukkig onze andere vaste lasten (verzendkosten/evenementen/etc) zodat onze huidige begroting dekkend is.

Momenteel wordt er achter de schermen gewerkt aan he volgende idee:
Members die CJ een warm hart toedragen kunnen voor een redelijk bedrag (bijvoorbeeld 20 euro per jaar) een speciale status bemachtigen (bijvoorbeeld: gold-star-member). Natuurlijk willen we deze "supporters" ook iets bieden. Denk hierbij aan een maandelijkse giveaway waarbij we dus elke maand een grote prijs (denk aan case of psu) of meerdere kleinere prijzen random weggeven. Daarnaast zouden we ook nog vrijkaarten (voor evenementen waarin CJ participeert bv. CJ-live ) kunnen weggeven aan gold-star-members.

Voordat we dit idee verder gaan uitwerken willen we graag weten hoe jullie hier tegenover staan, gaarne een reactie in dit topic.
Oud 26-07-2006, 14:03   #2 (permalink)

RA-ART's schermafbeelding

Standaard

Hey PO,

Strak plan, zoiets had ik zelf ookal een tijdje in gedachten.

Pay-Pal
Pay-Pal word steeds meer gebruikt dus er kan bijvoorbeeld een Pay-Pal betalings middel gebruikt worden op de site, om van members maandelijks steun te krijgen. Voorbeeld: Klick (Scroll een stukje naar beneden en dan zie je aan de linker kant vanzelf "Donate o Meter")

Steunen met een redelijk bedrag
Erg goed idee dit. Miss een beetje uitgebreider.
Brons-Star-Member = Steunt een jaar met € 10
Zilver-Star-Member = Steunt een jaar met € 20
Gold-Star-Member = Steunt een jaar met € 30

Platinum-Star-Member = Steunt een jaar met € 30 + Sponser voor CJ gevonden
Diamond-Star-Member = Official CJ Sponsor (Deze member steunt CJ met € 5 á € 10 per maand of hoger mag je natuurlijk zelf weten).

Site Banner
Ik weet niet of dit al gebeurt maar je kan natuurlijk ook geld vragen voor elke klik die word maakt op een banner, die bijvoorbeeld naar AC-Ryan linkt.

Cheers Mate !
Oud 26-07-2006, 14:20   #3 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

Dan ga jij er nog vanuit dat er niets tegenover staat, we willen eigenlijk wel meerwaarde gaan bieden voor supporting members, mochten de plannen werkelijkheid worden.

Het moet sowieso niet verplicht zijn, en liefst moeten we wat extra's bieden, wat we dus wilden gaan doen in de vorm van een verloting elke maand onder de star-members
Oud 26-07-2006, 14:56   #4 (permalink)

Standaard

Jah je hebt gelijk maar daar heb ik al weer wat op bedacht.
De star members (klinkt vet) zijn te verdelen in drie groepen.

Groep 1
Brons-Star-Member

Groep 2
Zilver-Star-Member

Groep 3
Gold-Star-Member
Platinum-Star-Member
Diamond-Star-Member

Voorbeeld van een verloting
Onder groep 1 worden 10 á 30 Led-Fans verloot
Onder groep 2 worden 2 á 5 high-end voedingen verloot
Ondergroep 3 word 1 á 2 één of andere vette case verloot

Uiteraad de hoeveel goodies die er verloot worden hangt weer van een aantal dingen af, hoeveel star members zijn er in een bepaalde groep (inkomsten star members per groep - een derde van de vaste lasten voor het hele jaar = wat er ongeveer bebruikt kan worden) en hoe het met de markt staat op dat moment, hangt weer van het prijskaartje af van hoeveel er eventueel verloot gaat worden. Dan moet er ook nog gekeken worden wat er gaat gebeuren met de verzend kosten is daar genoeg geld voor.

Dus als jullie wat hulp nodig hebben wil best helpen. Met het uitwerken van eventuele ideeën of geldzaken (en lukt het niet dan kan ik altijd mijn Financieel Adviseur bellen, nu is het alleen de vraag of hij dat wel wil).

Cheers
Oud 26-07-2006, 15:15   #5 (permalink)

Standaard

Je denkt nog steeds te ingewikkeld, wij hadden een veel eenvoudiger plan bedacht

Voor de naam zullen eventuele supporters niet meer gaan geven, dus willen we één speciale status maken, en onder de leden die supporten wordt maandelijks wat verloot. Als je nou twee keer het bedrag support is het misschien wel te regelen dat je extra kans maakt in die verloting, maar verder hadden we nog niet eens gedacht...
Oud 26-07-2006, 15:17   #6 (permalink)

Standaard

Zeer leuk idee vind ik het !

@robert, zoveel prijzen per maand zal denk ik veel te duur worden voor casejunkies. Ik weet het natuurlijk niet zeker omdat ik niet de portefeuille bezit maar dat tikt al aardig aan naar 500 euro per maand...
Xghost is offline  
Oud 26-07-2006, 17:13   #7 (permalink)

Standaard

Ik vind het een leuk idee wat jullie bedacht hebben. Het is ook wel redelijk logisch dat je aan je hobby geld uit geeft, en ik denk dat wanneer er maar een paar mensen die 20 euro p/j geven cj financieel rond zal komen.

Waar ik geen voorstander van ben zijn verschillende ranken. Ik vind niet dat je zou moeten kunnen zien hoeveel mensen gegeven hebben aan Cj. Bovendien vind ik het pogerig staan, "haha, ik heb lekker 30 euro gegeven, en jij maar 5, arme sloeber!".

Over die goodies, niets meer dan lof maar het moet natuurlijk niet te grof worden, aangezien je dan meer geld kwijt bent dan dat je binnen krijgt.
Oud 26-07-2006, 17:15   #8 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GBCHEATER
en ik denk dat wanneer er maar een paar mensen die 20 euro p/j geven cj financieel rond zal komen.
De hostingkosten zijn niet misselijk

Citaat:
Waar ik geen voorstander van ben zijn verschillende ranken. Ik vind niet dat je zou moeten kunnen zien hoeveel mensen gegeven hebben aan Cj. Bovendien vind ik het pogerig staan, "haha, ik heb lekker 30 euro gegeven, en jij maar 5, arme sloeber!".
Daarom willen we ook maar één rank, die je eventueel zelfs kunt weigeren

Citaat:
Over die goodies, niets meer dan lof maar het moet natuurlijk niet te grof worden, aangezien je dan meer geld kwijt bent dan dat je binnen krijgt.
Daar letten we wel op hoor
Oud 26-07-2006, 17:18   #9 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carpento
De hostingkosten zijn niet misselijk
Tell me about it. :P

Tof plan verder
Oud 26-07-2006, 18:54   #10 (permalink)
Administrator

Standaard

Om er nu meteen 5 statussen tegenaan te gooien is wellicht iets te. Vooralsnog moet het met één groep ook wel lukken. En ja, als je echt wilt koop je een dubbele status en komt je naam 2x in de randomizerd.

Naast het creeeren van een cashflow ruimt het hier ook meteen lekker op (het samplehok staat echt hudjemudje vol, d'r is geen lol meer an). We gaan nu nog een weekje aan de uitwerking sleutelen en hopen over een weekje wat meer duidelijk te kunnen geven.
Oud 26-07-2006, 18:57   #11 (permalink)

Standaard

Hoe staat het met de Casejunkies shop dan? Ik heb toen begrepen dat de samples tegen reductie verkocht zouden worden.
Oud 26-07-2006, 19:23   #12 (permalink)

Standaard

ik ga denk ik wel sponsoren
maar goed idee
Oud 26-07-2006, 19:47   #13 (permalink)
Administrator

Standaard

Citaat:
Hoe staat het met de Casejunkies shop dan? Ik heb toen begrepen dat de samples tegen reductie verkocht zouden worden.

Die komt er ooit ook nog wel eens, maar dat zal nog wel ff duren.
Oud 26-07-2006, 22:25   #14 (permalink)

Standaard

En zijn er ook plannen om bedrijfen zoals AC-Ryan, Be Quiet of Cooler Master (en weet ik veel wie nog meer) te benaderen voor eventuele sponsering?
Oud 26-07-2006, 23:22   #15 (permalink)
Moderator

R@mon's schermafbeelding

Standaard

Opzich een goed idee! Zo maken wij (inden je sponsort heet dat) kans op een leuk casemod goodie en kan CJ zich wat meer veroorloven (omtrent een server of wat dan ook).

Het is natuurlijk alleen lastig om te zeggen bedrag X per jaar moet (lees; mag) je dan sponsoren... Zo moet bedrag X natuurlijk ook vast zijn denk ik (of IIG een min.), anders zou je daar weer onenigheid over kunnen krijgen met bepaalde prijzen?

Het idee is IIG leuk!
Discussie gesloten
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
sponsor peppy Casemod Junkies 1 28-02-2006 17:38

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.