| Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Zoeken | Berichten van vandaag | Markeer forums als gelezen |
| |||||||
| Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies. |
![]() |
| | LinkBack | Discussietools |
| | #1 (permalink) |
| Geregistreerd: 6 juli 2003 Locatie: Earth
| Hooi, Oké Oké, het is er inderdaat niet het forum ervoor maar ik stel mijn vraag toch :P Ik wil nu eens precies weten wat wiegedood is, op google hebben ze allemaal van die vage verhalen dat het met slapen te maken heeft, en ergens anders lees ik weer dat het weer met het bewegen van de baby te maken heeft etc... Dus nu wil ik eens precies weten wat het is. ik ben op deze vraag gekomen omdat een vriend van mij zijn 5 jarige nichtje eraan heeft verloren en zelf ook niet echt weet wat het is.... vandaar. Gret'z |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Mjah er zullen we mensen zijn die het weten denk ik, niet iedereen haalt namellijk al zijn kennis van Google. Daarom dacht ik ik vraag het ff hier. Ik had er nog niet (zoals Spike) aan gedacht om een woordenboek te raadplegen. maar als ik dat weer lees, dan staat er "een gezonde baby" ik vind een meisje van 6 niet echt een baby meer ![]() (thx: PO ) |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Administrator Geregistreerd: 13 december 2002 Locatie: Geldermalsen
| Op Wikipedia staat een behoorlijk uitgebreid artikel over dit nare verschijnsel.
__________________ [CiP] Industrial Demolition Carpento's visie op waterkoeling.. Carpento: ik koel mn antieke systeempje wel met boerenlucht Demoniac: amoniakhoudende lucht, voor verbeterde warmteafvoer? Carpento: Betuwse slaapkamer ruftlucht |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Hm Thx, Ik kan denk ik wel tot de conclusie komen dat het gewoon niet uit te leggen is ![]() Lijkt me best wel klote dat je iemant verliest zonder een oorzaak! ![]() Die maat van mij zij al dat die ouders nu de schuld bij zichzelf aan het zoeken zijn! |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Geregistreerd: 10 oktober 2004 Locatie: Westervoort
| Zover ik weet is wiegendood een doodsoorzaak door verstikking, dat het kindje door het verslikken van zijn eigen tong stikt..... Best bizar allemaal...
__________________ Quinceman : Pulsen is een ejaculatie van alle opwinding die je je toetsenbord in jaagt.. OMFG |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Geregistreerd: 8 mei 2003 Locatie: Meerssen, Limburg
| Rillingen lopen over mijn rug bij dergelijke onderwerpen. Heb zelf een kleine van drie en een half, dus dan denk je al gauw aan je eigen kind(eren). Wiegedood komt overigens alleen voor bij babies, dit omdat zijzelf nog niet het vermogen hebben zich uit een verkeerde ligpositie te bevrijden. Ik denk dat in bovengenoemd geval eerder sprake is van een niet duidelijk aanwijsbare oorzaak. Het kan bijv. een hartafwijking geweest zijn of iets anders, maar dat zou je dan middels sectie moeten vaststellen. Aangezien je daar je kind niet mee terug krijgt, kan ik me voorstellen dat ouders er bewust voor kiezen dat niet te laten doen. In ieder geval is zoiets altijd erg triest en gaat mijn medeleven dan ook uit naar de nabestaanden. Voor meer informatie kun je hier eens kijken.
__________________ * Bad To The Bone ! * The number of people watching you is directly proportional to the stupidity of your actions |
| | |
| | #9 (permalink) | |
| Geregistreerd: 1 februari 2003 Locatie: "Het was in anna paulowna"
| Citaat:
En het zou verboden moeten worden dat ouders hun kinderen moet begraven! :/
__________________ "When the beat drop..." | |
| | |