Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
Ga terug   CaseJunkies.com > Discussie Junkies > Area 1337
Area 1337 Algemene Kletspraat, offtopic onderwerpen en gadgets & goodies.
Reageer

LinkBack Discussietools
Oud 2-04-2005, 21:20   #1 (permalink)

blackgoth's schermafbeelding

Standaard Paus Johannes Paulus II overleden

ROME - Paus Johannes Paulus II is zaterdag op 84-jarige leeftijd overleden. Dat heeft het Vaticaan bekendgemaakt. De kerkvorst, die 26 jaar lang leider was van de Rooms-Katholieke Kerk, overleed om 21.37 uur.

De tienduizenden gelovigen op het Sint Pietersplein in Rome reageerden verslagen op het nieuws, dat werd bekendgemaakt aan het einde van een rozenkransgebed.

De in Polen geboren Karol Jósef Wojtyla trad in oktober 1978 aan als de leider van de circa een miljard rooms-katholieken. De gezondheidstoestand van de kerkvorst, die aan de ziekte van Parkinson leed, was de afgelopen dagen snel achteruitgegaan. Het Vaticaan noemde de situatie van de paus de afgelopen dagen "zeer ernstig".

Zondagochtend om 10.30 wordt er op het Sint Pietersplein in een speciale eucharistieviering stil gestaan bij het overlijden van de paus.

Sint Pietersplein

De tienduizenden gelovigen op het Sint Pietersplein staan er verslagen bij sinds zij hoorden dat paus Johannes Paulus II is overleden. Direct na de bekendmaking van het nieuws baden zij het Ave Maria.

Ook hadden veel mensen een brandend kaarsje in de hand. Toen zij klaar waren met het Ave Maria klonk tot tweemaal toe applaus. Tussendoor was het muisstil. Daarna begonnen de gelovigen met het zingen van liederen. Een gezamenlijk gebed volgde.

Verscheidene mensen zitten geknield op de grond. Ook huilen diverse gelovigen. Andere omarmen elkaar. Nonnen met een brandende kaars in de hand, vegen hun tranen weg. De tienduizenden gelovigen zijn diep onder de indruk.

Het Sint Pietersplein staat inmiddels vol met gelovigen.

Pelgrims

De autoriteiten van de Italiaanse stad Rome bereiden zich voor op de komst van zeker een miljoen gelovigen na de bekendmaking nu de paus is overleden. Nu al is het extra druk op de luchthavens en in het openbaar vervoer. De spoorwegen en ook de bus- en metrobedrijven hebben speciale dienstregelingen opgesteld met extra materieel.

Om iedereen te kunnen huisvesten zullen er zeker 6500 bedden worden geplaatst in het grootste congrescentrum en in een gebouw van de spoorwegen.

Richtlijnen

Bijna tien jaar geleden gaf de paus al richtlijnen voor zijn overlijden. In 1996 liet Johannes Paulus II onder meer vastleggen dat in de laatste uren van zijn leven en na zijn overlijden geen foto's van hem mogen worden gemaakt. Ook verbood hij geluidsopnames van zijn laatste woorden.
blackgoth is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2-04-2005, 21:23   #2 (permalink)

Standaard

Zn gezondheid ging hard achteruit..
Jammer, ookal had ik niet zoveel met hem.
Spike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2-04-2005, 22:05   #3 (permalink)

Standaard

Flippov is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2-04-2005, 22:35   #4 (permalink)

Standaard

Is die knul ook uit z'n lijden verlost.
Oud 3-04-2005, 07:32   #5 (permalink)

Standaard

Volgensmij was hij al eenpaar jaar dood hoor :P
Eergassie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3-04-2005, 07:51   #6 (permalink)

Standaard

Ik vindt het verschrikkelijk dat de paus overleden is. Ik had nml. gewed op 3 April en nu heb ik dus verloren. Wéér een euro armer.... :P
Oud 3-04-2005, 07:58   #7 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lampje
Ik vindt het verschrikkelijk dat de paus overleden is. Ik had nml. gewed op 3 April en nu heb ik dus verloren. Wéér een euro armer.... :P
Ik 10 euro rijker :P
Oud 3-04-2005, 22:26   #8 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat we hier wel een klein beetje respect mogen opbrengen voor diegenen die (in tegenstelling tot bovenstaande posters) wel een affiniteit met de beste man hebben.

Ik ben zelf erg benieuwd hoe het verhaal verder zal gaan, met een nieuwe paus komen ook weer nieuwe ideeen, welke voor iedereen van invloed zullen zijn, of je nou gelovig bent of niet.
Oud 3-04-2005, 22:32   #9 (permalink)

Masterslave's schermafbeelding

Standaard

Ja dat vind ik ook Thadeez.
Ik heb vandaag op Discovery een heel stuk over de Paus zijn leven gekeken.
Wat die man allemaal voor goeds in de wereld heeft gedaan zeg
Ik ben zelf niet geloving maar toch vind ik het wel rot dat hij overleden is.
Ik zou er zelf persoonlijk niet om kunnen huilen, wat ik veel mensen heb zien doen op tv.
Vond het gewoon zielig voor die man dat hij doorging met zijn fnctie, je zag gewoon dat die man het moeilijk had en het hem pijn deed.
Oud 3-04-2005, 22:46   #10 (permalink)

Carpento's schermafbeelding

Standaard

ik ben zelf wel gelovig, maar ben niet katholiek maar protestants. In de protestantse kerk leeft niet zo veel affiniteit met de paus, bijna het tegendeel. Desondanks vind ik dat de paus wel respect verdient. Je hebt nogal een belangrijke baan, en die heeft de goede man ook zo lang mogelijk willen uitvoeren.

Ik kan persoonlijk niet treurig worden om het overlijden van de paus, de man was oud, en betekende als paus niet direct iets voor mij. Maar toch respect...
Oud 4-04-2005, 07:19   #11 (permalink)

Standaard

Ik heb niet veel met de paus maar toen ik de beelde van een jaartje trug zag hoe in in zijn stoel zat te spreken ben ik eigenlijk een beetje blij voor de man dat hij dat niet meer hoef mee te maken.
Ben ook wel beniewd met wat de nieuwe paus allemaal gaat doen in deze wereld.
Oud 4-04-2005, 07:39   #12 (permalink)

Standaard

Excuses voor mijn opmerkingen. Zat klaarblijkelijk nog een beetje te veel in m'n rol van leipe lampje. Het is inderdaad sneu, maar aan de andere kant heeft hij genoeg jaartjes mee mogen maken.
Oud 4-04-2005, 07:58   #13 (permalink)

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Masterslave
Ja zeg dat maar tegen half afrika dat nu met aids rondloopt omdat de paus zij dat ze geen condooms mochten gebruiken.

Mjah vind het kut voor die man dat die dood is maar voor de rest vind ik het een grote hype. Maarja als je niet voor jezelf na kan denken moet je toch iemand hebben om achteraan te rennen.
Oud 4-04-2005, 08:42   #14 (permalink)

Standaard

Ik vind het zo zielig voor die man dat hij niet gewoon dood had mogen gaan in zijn thuisland, maar dat ie zolang nog zeg maar in leven is gehouden. is toch gewoon zielig voor die man...

Beetje rare gewoonten hebben ze ook om te checken of de paus dood is met een zilveren hamer op z'n hoofd tikken en dan z'n naam roepen nja...
Virus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4-04-2005, 08:45   #15 (permalink)

Thadeez's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tongue_of_colicab
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Masterslave
Ja zeg dat maar tegen half afrika dat nu met aids rondloopt omdat de paus zij dat ze geen condooms mochten gebruiken.

Mjah vind het kut voor die man dat die dood is maar voor de rest vind ik het een grote hype. Maarja als je niet voor jezelf na kan denken moet je toch iemand hebben om achteraan te rennen.
Dus jij noemt het geloof dat al eeuwenlang bestaat een grote hype, dan is het wel een erg grote hype
Discussietools
Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Overleden GRAKA: aarding van mijn kast of Rivatuner. modder.exe Cooling & OC Junkies 6 27-03-2007 18:53
MSI mobo overleden? sandro Hardware Junkies 16 4-03-2005 12:40
Ati Flash, Tv out overleden? the-system Software Junkies 6 1-09-2004 19:45

Copyright 2002 - 2008 Casejunkies.com
Sites: Techzine | Feebs | CaseJunkies | Bodynet | Dolphin-IS.